Tot wanneer geven jullie een papfles voor het slapen gaan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama1978, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef nog steeds 2 papflessen per dag: 's ochtends en voor het slapengaan. Nou was mijn moeder hier laatst en die zei heel overdreven dat ze zich niet kon herinneren dat wij zo lang nog een papfles kregen. Ik ben er verder niet echt op ingegaan, maar vraag me toch wel af: wat is normaal dan? Ik vind het wel makkelijk, ze vindt het zelf heerlijk, ze vraagt er ook echt om. En slechter eten doet ze er niet van. Plus dat er toch wel veel vitamientjes in zitten. Dus zo slecht is het toch niet? Ze verkopen tenslotte gewoon pakken voor 2+. Wat vinden jullie?

2. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik geef nog 1 fles voor het slapen gaan en was eigenlijk niet van plan op korte termijn hiermee te stoppen. Tis een fijn rustmoment voor het slapen gaan en zo weet ik in ieder geval zeker dat hij zijn melkvoorraad voor de dag heeft gehad.

Het enige waar ik wel een beetje mee zit is dat we eerst onder de douche gaan, tanden poetsen en dan pas de fles doen. Natuurlijk niet echt handig ivm tandjes....

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De oudste twee hier (sept 2007) krijgen nog altijd smorgens een fles van 165cc kunstvoeding en daarin 2-3 schepjes bambix, dit omdat ze geen broodje willen smorgens en zo dus toch wat goeds binnen krijgen.

Savonds voor ze naar bed gaan krijgen ze ook nog een fles van 165cc kunstvoeding (zonder toevoegingen verder). Dit omdat ik vind dat ze het nog prima kunnen gebruiken (beide niet erg zwaar/groot) en ik het gewoon fijn vind dat ze met een volle buik naar bed gaan. Als we ze zonder volle buik naar bed zouden doen weet ik zeker dat we elke nacht 2/3 nachtvoedingen extra bovenop die van de jongste gaan krijgen, omdat ze dan gewoon wakker worden omdat ze honger hebben (doen ze nu met die fles ook nog weleens).

Tot wanneer we het blijven doen, geen idee. Tegen de tijd dat ze 18 zijn zijn we vast wel gestopt! Maar hoeveel volwassenen zijn er niet die voor het slapen nog een beker warme melk drinken ;)!

Wij gebruiken overigens nutrilon hypo allergeen nr 2 ;)!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook nog steeds hoor, ochend en avond!
    In de avond is het niet veel net aan 80cc en doen we voor het tandenpoetsen enzo

5. randi

randi Niet meer actief

's morgens heb ik sinds enkele weken vervangen door een beker melk en een boterham maar 's avonds drinken die van ons ook nog lekker hun fles en ze zijn de 2 jaar gepasseerd. vermoed dat ze zelf wel een beetje aangeven wanneer ze ze niet meer moeten maar nu geniet ik eigenlijk nog van deze momenten

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Mmm, dan denk ik daar blijkbaar toch anders over. ;)
    Ik denk persoonlijk dat een kindje van bijna 2 jaar geen pap voor het slapen gaan meer nodig heeft.
    Ok, dat ze het lekker vind geloof ik meteen, maar ik zie zelf pap als een vervangende broodmaaltijd en ik neem aan dat ze 's avonds gewoon avondeten krijgt? Dus lijkt me nog een fles pap erachteraan overbodig.

Ik heb maar heel even pap gegeven, met 6 maand en alleen 's morgens totdat ze gewoon brood en een beker melk dronk.
    Tijdens het avond eten krijgt ze drinken erbij, maar daarna niets meer, soms nog een slok water of iets. (tot 14 maand kreeg ze nog een fles melk voor het slapen).

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik heb na de bv nog tot een jaar kv gegeven. Pap gaf ik alleen 's ochtends. Nu krijgt ze heel soms nog pap 's ochtends als het brood op is.
    Maar als je dochter het lekker vind is dat toch prima? Zolang je het maar voor het tandenpoetsen doet.

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier nog in de ochtend en in de avond en als hij s'middags 'jaloers' is op de fles van zijn broertje krijgt hij er s'middags ook nog 1!

Wel merk ik dat het steeds minder word, hij wil gewoon niet meer een hele fles.

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    @mamamuts, normaal avond eten, nee mijn kindje eet dus geen avond eten.
    Zie mijn topic voeding
    Maar het is maar weinig wat Quinn krijgt, het is wat bij zijn ritueel hoort, even het samen zijn, hangen en ontspannen voor het slapen gaan

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    denk dat Esmee net 1 was geweest dat ze totaal geen fles meer kreeg , savonds kreeg ze pyjama papje maar omdat ze savonds meer ging eten zat ze nog zo vol dat ze de papfles niet meer wou hebben.

11. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Vanaf 18 maand zijn we met de papfles gestopt. Hij heeft er ook niet meer om gevraagd. 's Morgens krijgt hij een gewone beker melk en 's avonds een rietjesbeker... (als we even tv kijken of boekje lezen)
    Hij drinkt zo wel minder melk als uit de papfles, maar dat proberen we zoveel mogelijk te compenseren met yoghurt, kaas...of melk nog tussendoor ook.
    Het was idd wel makkelijk die flesjes, maar is slecht voor de tandjes. En doordat er een baby op komst is, wou ik toch dat hij van de fles af was... En hij mist het echt niet. Alleen benieuwd hoe hij reageert als zijn broertje wel een fles zal krijgen....:(

12. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Ik ken ook een jochie van 3 die nog elke avond 200 cc volle melk krijgt voor het slapen gaan. Ook best een heftige hap!

Mijn dochter heeft nooit 's-avonds pap gedronken, afgezien van de 5 pyjamapapies, had ze geen behoeft aan. Ze eet vrij goed haar avondeten, eet nog een bakje vla en dat is het. Ik geef ze altijd nog ongeveer 100cc melk, maar dat drinkt ze niet altijd.

Uiteindelijk pakt ieder kind wat-ie nodig heeft. Dat geven ze heel goed zelf aan! Ten tijde van een sprongetje slaat die van ons zelfs haar avondeten over. Och, dat komt dan ook wel weer goed.

13. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de ochtend allebei een pyamapapje (krijg geen brood naar binnen om 7 uur smorgens). Savonds alleen de jongste nog een avondpapje, die is nu 13 maanden. Als we het overslaan wordt hij netjes snachts wakker -> honger.

14. Samama

Samama Niet meer actief

's morgens geef ik een bordje pyamapap ontbijt. Dit omdat het tijd scheelt omdat ik naar m'n werk moet en mevrouw van lang blijven liggen houdt, maar anders krijgt ze gewoon brood.

's avonds eet ze gewoon met de pot mee en krijgt ze vla.

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris heeft nooit een papfles gehad, wel warme melk voor het slapen gaan. Ik geloof als ik het goed onthouden heb tot bijna 1,5 jaar. Nu af en toe vraagt hij nog voor een bekertje warme melk voor het slapen gaan. Als hij erom vraagt krijgt hij dat ook gewoon lekker van mij. Is niet dagelijks en als hij daar zin in heeft (komt omdat ik dat ook wel eens vaker 's avonds pak) mag hij dat best ;)

16. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier ook 's morgens een bordje pyamapap ontbijt.
    Brood vinden de heren niet zo lekker ;)

's avonds eten ze gewoon met de pot mee en krijgen ze vla na.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Vanaf een maand of 9 is er hier uberhaupt geen fles meer.
    Ze kreeg tot haar 1e verjaardag ongeveer wel 's morgens een bord pap maar geen fles. De avond fles (19.00 uur) ging er dus met 9 maanden vanaf. Ze at toen met de pot mee en zat dus gewoon vol als ze naar bed ging

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook geen papfles 's avonds. Alleen rijstebloem tot 6 maanden. Dat hebben we weggelaten toen hij pap in zijn ochtendfles kreeg.

Hij heeft wel tot 17 maand een papfles 's ochtends gehad (of brood, of van een bord afhankelijk van tijd).
    's avonds kreeg hij tot 12 maand een fles melk 180/6, daarna 150cc lauwe halfvolle melk. En vanaf zo'n 17-18 maanden is dat thee geworden.

Mijn jochie wilde eigenlijk uit niks anders drinken dan de fles, dus met 17-18 maand hebben we de fles de deur uit gedaan, zodat hij wel over moest (heeft 1 dag geduurd). Daarna had hij wel een tuitbeker of gewone beker..

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mama1978 volg je gevoel , denk jij dat je kindje het nodig heeft en vind jij het belangrijk dat je kindje nog papflessen krijgt ,lekker doen ,de adviezen die je krijgt hoef je niet altijd op tevolgen.

20. Pap heeft Jelle nooit gegeten, vond ie niet lekker. Dus wij zijn 's ochtends al vlot naar de boterhammen gegaan, en 's avonds heeft ie totdat ie dik 8 maanden was nog een fles gehad voor het slapen gaan. Dus na 8 maanden na het avondeten niets meer. En toen Jelle een jaar werd hebben we de fles helemaal weggedaan.

Maar goed, Jelle zit qua lengte en gewicht net wat boven het gemiddelde, hij heeft het niet echt nodig. Als jouw uk het goed kan gebruiken zou ik het zeker nog even blijven geven.

Deel Deze Pagina