Behoeftes van (bijna) moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door momandmore2021, 19 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momandmore2021

    momandmore2021 Nieuw lid

    19 dec 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Beste (bijna) moeders,
    Ik ben verloskundige/echoscopiste en zelf moeder van 3 heerlijke, schoolgaande kinderen. Momenteel ben ik niet werkzaam als verloskundige. Toen ik nog wel werkte als verloskundige, merkte ik dat de verloskundigenzorg veel mist. Kunnen jullie mij helpen om te zorgen dat er meer aan de behoefte van zwangeren en moeders wordt voldaan?
    Mijn vraag aan jullie: wat hebben jullie gemist/missen jullie momenteel?
    Alvast bedankt!
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Als ik even heel kritisch mag zijn.... Hoe wil jij ervoor gaan zorgen dat alle verloskundigen hieraan gehoor gaan geven? Dit is toch juist iets heel persoonlijks en naar ieders ervaring? Waar ik tevreden mee ben is een ander misschien niet tevreden.

    Persoonlijk ben ik van mening dat als je ergens mee zit, je het gewoon aan moet kaarten bij je eigen verloskundige. Niet op een forum.
     
  3. momandmore2021

    momandmore2021 Nieuw lid

    19 dec 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Het is zeker niet de bedoeling dat alle verloskundigen hier gehoor aan geven. De zorg die je als verloskundige kan bieden heeft beperkingen, zij kunnen immers niet alles. Maar als niet-praktiserend verloskundige kun je mogelijk die dingen wel bieden, als aanvulling.
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dan niet wat je nu dus wil. Je bent nu geen verloskundige maar wat ben je dan wel? Een coach? Wat wil je gaan doen met de antwoorden die je krijgt?
     
  5. momandmore2021

    momandmore2021 Nieuw lid

    19 dec 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben een verloskundige die wil proberen te voorzien in behoeftes waarvoor verloskundigen die een praktijk draaiende houden geen tijd/mogelijkheden hebben.
     
  6. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Caseload werken. Niet van die grote praktijken.
    Zorg van begin tot eind. Ook tijdens bevalling in het ziekenhuis wanneer het toch niet thuis kan.
    Visie vanuit de natuur/het lichaam.
    Geen controles, maar echt begeleiding.
    Mijn verloskundige nam altijd de tijd. Ze plande een uur of nog langer in per consult. Je bent dus nooit nummertje zoveel die even 'op controle' komt en na 20 minuten zobder enige band met de vk weer buiten staat. En met een beetje pech zie je de volgende controle weer een ander gezicht.
    En tijdens de bevalling hands-off kunnen werken.
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Nou.. gelukkig had mijn verloskundige overal tijd voor. Als je dat niet zo is, moet je echt naar een andere vk want dan gaat er iets mis.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Nou helemaal mee eens. Daarom ook mijn eerdere sceptische toon in dit topic.
     
    Malbec vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina