Wie wil er net als ik vreselijk graag zwanger worden (van de 1e, 2e, 3e, 4e) maar heeft een partner die er nog niet klaar voor is? Ik word gek van mezelf en kan nergens met mijn gevoel terecht. Mijn man begrijpt me wel als ik er verdrietig om ben maar ja, wat heb ik daar aan? Ik wil zwanger worden! Ik wil ook niet steeds aan zijn kop zeuren want dat werkt alleen maar averechts. Hoe meer ik probeer het er vooral NIET over t ehebben hoe meer ik er uiteraard aan denk. Dus ik dacht misschien zijn er hier meer meiden met hetzelfde probleem en misschien kunnen we dan lekker tegen elkaar aan zeuren totdat onze mannen er ook klaar voor zijn. Dan hoeven hun het gezeur in ieder geval niet aan te horen
ik ken het ik ben al 6 jaar klaar en me vriend waar ik al 7 jaar mee ben nog niet Alleen nu heb ik hem een ultimatum geboden of we gaan er dit jaar nog voor of ik ga bij hem weg, want dalijk is hij er klaar voor en kan ik ze niet meer krijgen. Mijn kinderwens gaat voor alles. En gelukkig stemt hij er nu wel mee in Maar ik begrijp je frustraties en verdriet heel goed en ook de buiten wereld werk niet echt mee. Maar ik hoop dat je ook snel je man kan overtuigen om er snel aan te beginnen, want een vrouw kan niet eeuwig wachten.
He wat lekker! Niet voor jullie he, voor jullie vind ik het niet leuk maar wel lekker dat ik niet de enige ben. In mijn omgeving zijn er nu al 4 vrouwen die later zijn bevallen dan ik van de 1e en die nu al 2 tot 4 maanden zwanger zijn van de 2e. Dan vraag ik me af wat die vrouwen hebben dat hun man het wel wil en de mijne niet We hebben het naar mijn idee zo goed samen...mijn man is ook gek op kinderen en dieren Dus ik begrijp er totaal niks van. Er waren eerst wat praktische bezwaren maar die zijn er naar mijn idee ook niet meer. Het is ook niet zo dat hij helemaal niet wil, maar gewoon nog niet nu of zo....hij is er eigenlijk een beetje vaag over. Zegt dat hij aan he tidee moet wennen of zo. Dan denk ik, je hebt als we er voor gaan minimaal 9 maanden om aan he tidee te wennen. Eerst moeten we maar eens zien of ik net zo snel zwanger ben als de 1e keer en dan nog 9 maanden. Alle tijd om er aan te wennen toch? Het is niet alsof er morgen ineens iemand op de stoep staat met een kind pffffffff, ik vind het moeilijk hoor. Ik wist niet dat de wens zo sterk kon zijn
Mijn vriend wil wel maar vindt het eng.. we kunnen nu ook niet klussen omdat we nog geen nieuwe woning hebben, dus heeft hij tijd eraan te wennen. aanschaf van de zwangerschapsbijbel heeft erg geholpen, daar staat ook veel praktische info in, zoals hoe je een luier verschoont, vond hij erg fijn,en er staat foto's in van vaders met hun baby en dat hielp bij hem ook wel. vanochtend zei hij ineens "als we een baby hebben moet je ook melk afkolven, kan ik hem ook de fles geven" dus langzaam maar zeker begint de wens voor een kind de onzekerheid te overstemmen!
Ik wilde al een poos en was er ook helemaal klaar voor maar mijn vriend wilde nog niet. Tja ik ben gestopt met de pil en dan kon hij maar voor de anti conceptie zorgen als hij nog geen vader wilde worden. 2 keer zonder gedaan en jawel bingo.
Oeps laat ik dat er bij zetten. Sinds ik de test voor zijn neus heb gehouden is hij er wel heel blij mee alleen nog wat onzeker. Maar met veel vertellen zal dat zeker ook verdwijnen.
Iedereen is onzeker denk ik.. Ik vind het ongezond als je niet onzeker zal zijn hahaha. Geniet lekker saampjes van de zwangerschap, met de eerste echo is hij helemaal om
Ja daar heb je gelijk in maar denk dat het voor mannen toch iets anders is. Over twee weken de echo, wat ik super spannend vind. Heb niet het gevoel dat er iets niet goed zit dus na de echo gaan we meteen door naar opa en oma om het nieuws te vertellen.
Hier was het ook zo...in november wilde hij er nog niets van weten, maar nu zijn broer papa geworden is wilt hij ook heel graag papa worden. Vaak gebeurt dit wanneer ze het van dicht bij mee maken Ik ben iig reuze blij...alleen nu nog zwanger wórden
Ik herken het ook wel hoor. Die van mij wilde geen kinderen voor zijn 30e en zie nu, hij is 30 en de derde is op komst.... Zo zie je maar, het kan veranderen. Ik was al een paar keer over een derde begonnen maardat wilde hij absoluut niet, toen hij eenmaal begin dat hij het toch wel leuk vond heb ik meteen de pil weggeaan...dat laat ik hem geen tweede keer zeggen!
Vandaag weer eens een goed gesprek gehad. Manlief heeft mij beloofd zeer binnenkort een antwoord te hebben...... Of we er dus toch voor gaan (of niet, maar ik denk het wel ). Nu me inhouden tot die tijd.........pffff......moeilijk....
en anders zelf een keuze maken heb ik ook gedaan hoor want ik zei dalijk ben jij er aan toe en is het voor mij te laat en wieber jij naar een ander. Ook mijn vriend geeft vaak aan wel kids te willen maar niet klaar ervoor te zijn, maar waneer ben je er echt klaar voor nooit toch. De tijd moet dingen aan leren en na je 30ste moet er toch wel een verantwoordelijkheids gevoel zitten. Ik hoop echt dat jij snel ook het groene licht krijgt n anders zeg je ik stop met de pil dus als je ze niet wil gebruik je maar condooms Mijn vriend ging voor de condooms helaas maar soms ging het wel eens fout met helaas negatief resultaat maar wie weet heb jij meer geluk
@Melanina heeft jou vriend niks te zeggen ofzo?vind het een beetje raar dat je gewoon stopt met de pil en tegen hem zegt nou doe het maar met condoom als je geen kind wil. Je maakt toch samen de beslissing of je kinderen wil krijgen of niet? Je schrijft trouwens ergens anders dat je vriend wel nu voor een kind wil gaan en nu schrijf je weer dat je vriend aan de condooms is dus niet wil? @Lilly ik hoop dat je man snel een 2de kindje wil
ok eerst alle verwarring de wereld uit tuurlijk beslis je samen maar waarom moet de vrouw dan de maatregelen nemen als de man niet wil laat hem dan maar de maatregel nemen. ik bedoel als je echt gemeen wilt zijn is de pil net als of nemen ook een maat regel. Bij ons is het om andere redenen dat ik geen pil slik hoor ik kan niet tegen de hormonen en toen het een keer mis ging heb ik wel netjes the moring after pil genomen. Mijn vriend heeft me pas deze maand groen licht gegeven eerst zien natuurlijk heb net me laatste ongie dag gehad dus we zullen het wel merken deze maand. En als een vrouw een bep leeftijd bereik vind ik dat er wel wat meer druk achter komt te staan want hoe ouder hoe moeilijker het kan gaan. Toen ik jonger was respecteerde ik het volkomen dat hij ze nog niet wou maar nu vind ik echt wel dat het er van moet komen anders moet hij eerlijk zeggen dat hij geen kids wilt. En dan is het mijn keuze als ik bij hem blijf, Maar als er een wens is en die ( nog ) niet van beide kanten komt kan dat erg frustrerend zijn. Dus ik spreek mezelf niet tegen alleen kan het echt niet geloven dat we er vanaf deze maand voor gaan. Want wat is het vershil met 6 mnd terug maarja ik ben erg blij maar heb wel deze keuze afgedwongen.