Je partner heeft een drukke baan en heeft niet altijd de energie om 's vonds nog is te klussen, maar zelf wil je het liefst elke dag om maar te hopen dat het *raak* is en als je dan ook nog is in je vruchtbaarste periode bent kun je wel balen als een stekker! Hoe lossen jullie dit op? Ik kan 'm moelijk dwingen. We willen allebei graag een kindje maar ik geloof dat ik er iets meer mee bezig ben dan hij. Hij heeft zoiets van 'het komt wel' maar dat gaat natuurlijk niet vanzelf En van geen sex zijn nog nooit kinderen geboren Als ik er overbegin, heeft hij zoiets van *heb je haar weer* hahaha soms moet ik er wel om lachen! (hij zelf ook) Iemand tips? Groetjes
Hey Sarah0023, heel herkenbaar hoor. Zelf ben ik er ook meer mee bezig...maar ja, het moet dan ook in mijn lichaam gaan gebeuren. En ik denk dat we daarvoor vrouw zijn...om er meer mee bezig te zijn. Anderszijds ben je alletwee net zo hard nodig. Echt een oplossing heb ik niet, maar ik probeer het toch bespreekbaar te houden. Dwingen heeft geen zin, zin maken kan soms geen kwaad.... Mijn vriend is hier inmiddels wel in veranderd....zeker nadat hij begreep dat vrijen voor een baby 3 dagen ná de eisprong niet zo veel zoden aan de dijk zet
Bedankt voor je reactie. De komende week ga ik 'm gewoon bespringen en heeft hij niks te willen. Wat geen zin, dan maak je maar zin hihi Ik heb nog een vraag, is een gemiddelde cyclus van een vrouw 28 dagen of is dat echt heel erg verschillend? Ik hou het pas sinds een maand bij dus ik zou het niet echt weten wanneer ik me eisprong zou hebben! Ik ga er nu maar vanuit dat dat 28 dagen is. groetjes
Hey Sarah0023, Ken het ook mij vriend en ik willen heel graag kinderen maar ik ben er veel meer mee bezig dan hij. Het zal wel zijn omdat ze man zijn ofzo. Laat je hierdoor niet uit het veld slaan. Denk dat het bij veel stellen zo is. Bij iedereen is de cyclus anders. Een cyclus is gemiddeld inderdaad 28 dagen, maarja dit is maar een gemiddelde. Gewoon even voor jezelf bijhouden dan zul je zien wat jou cyclus is. Liefs
Mijn vriend en ik hebben ook allebei een drukke baan. Maar hij wil gelukkig net zo graag een kindje als ik. Temeer nu iedereen in onze omgeving zwanger is of inmiddels een kindje heeft. Hij weet ook dat een kindje niet vanzelf in mijn baarmoeder vliegt! Natuurlijk zijn wij beiden ook 's avonds wel eens erg moe. Maar wat wij doen is in ieder geval klussen rondom de eisprong. Het nadeel daarvan is dat je wel geplande sex hebt, maar je kunt je daar dan in elk geval een beetje op voorbereiden. In mijn ongiweken heeft hij sowieso rust, want dan heb ik geen behoefte aan sex. Maar hopelijk blijft die ongi deze ronde eindelijk eens weg! Verder... tips... tja. Zowel mijn vriend en ik zijn voorzichtig met het inplannen van allerlei drukke privé-afspraken rond mijn eisprong, zodat we lekker de tijd hebben voor elkaar na een drukke werkdag. Wat ook ontspannend en opwindend is, is samen douchen of in bad. En het daarna verder in bed voortzetten. Of elkaar een massage geven. Of zeg dat je niks aan hebt (geen slipje) onder je kleding. Moet je zien hoe snel hij met jou aan de klus wil! Succes! Wat betreft je cyclus: ben je al lang gestopt met de pil? De gemiddelde is zoals reeds gezegd 28 dagen, maar er zijn er ook genoeg die een cyclus van 26 dagen of 30 dagen hebben. Misschien kun je anders ovulatietestjes gebruiken? Die geven aan wanneer je ei eraan zit te komen.
Bedankt voor je reactie, ik ben nu ongeveer 3 maanden geleden gestopt met de pil niet speciaal voor een kinderwens maar meer omdat ik aan een zware medicatie zat. In die periode ook weinig sex gehad omdat het gewoon weg niet ging i.v.m chronische pijn. Nu een aantal maanden verder ben ik eigenlijk niet meer begonnen aan de pil en hebben we besloten om ervoor te gaan. Gelukkig zijn we nu wel meer aan het klussen en kan ik er godzijdank ook weer van genieten. Ik kan niet wachten totdat het zover is en ook heerlijk kan pronken met ons wondertje. Groetjes
Misschien kan je hem beter wat ruimte erin geven. Voor een man ligt het natuurlijk heel anders dan voor een vrouw en misschien moet hij gewoon aan het idee wennen dat jullie nu echt aan het klussen zijn. Bij mijn vriend duurde het een hele tijd... toen ik hem net leerde kennen wou hij geeneens kinderen, of misschien na zijn 30ste en sinds een paar maandjes wilt hij er wel echt voor gaan en wil zoveel mogelijk over het hele "proces" weten Het enige is dat hij zich zorgen maakt over dingen als "word ik wel een goede vader, kan ik mijn kind alles geven."
mijn ervaring is dat (bij mijn vriend dan) dat hij heel graag wil, maar dit niet heel duidelijk laat blijken. waarhet me in opviel is dat ineens een superlieve opmerking eruit kwam van zijn kant.. en kleine dingen zoals bij ons nichtje (4jr) en neefje (1,5) dat we naar de apenheul gingen en hij ineens achter de buggy ging lopen(heeeeel cute!) dus don;'t worry en de vrouw is er heel wat meer mee bezig dan de man.. tjah we komen tenslotte van venus en de mannen van mars..d us tjah.. hou het wel bespreekbaar .. niet TE erboven op gaan zitten! als je wat kwijt wilt gooi het gerust hier neer.. de mannen hebben ook vaak geen antwoord op de vragen.. en mayb n goed id om samen eens hier te lezen? (die van mij kijkt iig wel stiekem af en toe eens ergens )
Tip ! Hoe moeilijk het ook is laat hem niet merken dat je er zo mee bezig bent! Mannen hebben opwinding nodig om te klussen! Dus voortaan niet in je pyama: "schaaat, mijn ei is er kom laten we een kindje maken" maar: (zwoel uit je ogend kijkend in je meest sexy outfitje/lingerie) "wow schatje....wat zie je er weer lekker uit vandaag....ik heb zo'n zin in je"
Hey Sarah, wij zijn hier ook gewoon begonnen met het idee "het komt vanzelf wel, dus als we geen zin hebben...dan hebben we dat niet". Na een paar maanden bleek dat die mentaliteit mij niet zwanger zou maken Gelukkig begreep vriend lief dat ook en sindsdien (vorige maand)hebben we van dag 8 tot dag 15 elke dag geklust...resultaat: zwanger! Vorige maand is het helaas geeindigd in een vmk maar deze maand weer hetzelfde recept en zie mijn banner Ik heb trouwens de derde maand ovu testen gebruikt omdat ik ook niet wist wanneer mijn ei-sprong zou zijn, vond ik persoonlijk erg handig!
ik heb thuis ook zo'n manwil heel graag sex maar meestal heeft ie pas fut net voor me ongi of net na me ongi nou hebben we het zwanger worden een poos til gelegt en vanaf deze maand zijn we weer bezig hij kijkt er heel anders na dan voor de periode rust. ik liet hem van de week de de cycluskalenders zien hij zo ohw oke enne jij wilt iedere avond ikke zo hoeft niet om de avond hij zo ohw daar kan ik mee leven vanavond eerste klus avond is het zo dat ik een cyclus van 28 dagen heb dan zit ik goed en als ik een cyclus van 31 dagen heb zit ik beter
Wat herkenbaar allemaal! Bij mij werkt het best om het vooral niet over je " vruchtbare periode" te hebben, en gewoon lekker 's avonds onder de douche vandaan komen en 'm te bespringen, een vluggertje voor te stellen of nonchalant in je nakie op bed, op je buik, voor de tv te liggen... vindt ie erg opwindend! Mijn kerel krijgt het alleen moeilijk als ie met een doel moet presteren, dus dat hou ik lekker voor me...
Mannen 'voelen' die biologische klok niet zo tikken als wij, ons lijf is bezig met de voorbereidingen, jij houdt rekening met gezonde leefstijl, foliumzuur slikken, cyclus in de gaten houden, terwijl hij daar amper iets van merkt. Gewoon niet te veel praten over vruchtbare dagen en rond je ei extra klussen, ik merk dat ik die periode sowieso meer zin heb... en als hij merkt dat ik zin heb...nou dan hoeft hij echt geen twee keer na te denken hoor
haha Cari75, heerlijk herkenbaar! Niet te veel kletsen over wat nog niet is, gewoon zelf in de gaten houden hoe de eieren erbij liggen en op tijd zorgen voor wat actie in de tent. Overigens kan ik ook wel meevoelen met zijn weerstand wanneer ik het het vergelijk met mijn gevoel bij ovulatietesten: die staan mij ook nog tegen, dan wordt het allemaal zo klinisch! Eerst maar even op gevoel kijken hoe ver we komen, met een beetje hulp van wat hoofdrekenen.
nou ik moet zeggen dat ik en me man ook heel erg druk zijn met werken want ik heb 2 banen en me man heeft een baan en een eigen zaak maar hij wilt het meer dan ik en doet erg zijn best voor een kindje hahaha maar ik denk dat wij vrouwen wat gevoeliger zijn dan mannen en dat hun er erg koel mee omgaan laat je niet weerhouden daarvan we leven eenmaal in een land met een drukke tempo