jij zwanger, zij niet

Discussion in 'Zwangerschap' started by lilage, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hej hej,

Ik ben super gelukkig, want het is ons een tweede keer gegund, ik ben zwanger!
    Een criendin van mij probeert ook zwanger te worden voor een eerste keer, maar tot nu toe zonder succes...e hebben elkaar natuurlijk steeds op de hoogte gehouden van alle "eieren' en ontwikkelingen...Het moest er een keer van komen dat een van ons wel zwanger zou zijn en de ander niet. Zij zijn een paar maanden langer bezig, ze is wat ouder dan ik en dit is mijn tweede, dus kwam het toch harder an dan ze had verwacht dat ik nu wel zwanger ben..ZE wil het er voorlopig niet over hebben, prima voor mij wel...
    Zijn er mensen die dit herkennen en tips hebben voor hoe je zoiets tot een relaxt einde brengt? Buiten dit alles ben ik natuurlijk ontzettend blij en voel me echt gelukkig dat het ons gegund is en wil ik er straks wel openlik van kunnen genieten!

2. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,389
    0
    0
    hoi,gefeliciteerd met je zwangerschap. Moeilijk he dit soort situaties!
    ik heb een zoon van 8 uit eerdere relatie. 1 1/2 jaar bezig geweest om nu net pril zwanger te zijn...mijn vriendin is alleenstaand en wil via medische molen proberen een kindje te krijgen via donor. Dit lukt tot nu toe niet en ze heeft daar veel verdriet van..
    Echt tips heb ik niet..ik zit zelf een beetje in mijn maag of ik nu al snel moet vertellen dat ik zwanger ben of moet wachten tot ik t hartje heb horen kloppen..wat ik bij andere vrienden en fam. wel doe...

3. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hej suusje,
    Gefeliciteerd!
    dank je wel voor je reactie...IK vind het moeilijk mijn mond te houden soms:) Mensen weten dat we er mee bezig zijn, en vragen dus wel eens. EEn paar mensen weten het al. Gek genoeg mijn ouders enzo nog niet, alleen een paar mensen die ik vaak zie, zoals de buren (vrienden trouwens!) en een collega en mijn zus. Zo kan ik op elke plek gewoon af en toe mijn ei kwijt...
    De rest wacht ik af tot de echo...

Ik denk dat het altijd lastig blijft dit, zeker als je vriendin al in de molen zit ook...Zullen we elkaar dan maar feliciteren en op de hoogte houden?
    En wanneer je het verteld, mmm, een keer komt het er wel van he...Shit hoor dit. Succes ook

4. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,389
    0
    0
    nou een andere vriendin zit sinds deze cyclus in de medische molen en is met clomid gelijk zwanger gewoprden. ze belde gister helemaal lyrisch op..haha.
    Samen zwanger!

Is ook een vriendin 4 maanden zwanger ze was heel zenuwachtig om het mij te vertellen een maand geleden omdat ze wist dat ik t zo graag wilde en lang bezig was (was de eerste ronde zwanger..) Het nieuws vond ik ook best ff moeilijk hoor maare heb gewoon heel positief kunnen reageren en haar daarna een mooie kaart gestuurd, en tja zo moet het toch zijn. Je moet toch eigenlijk iedereen om je heen gewoon t beste kunnen gunnen..

Hoe is t met jou zwangerschap veel kwaaltjes/onzekerheid of heb je van t laatste geen last? Hier wel hoor vind het erg onwerkelijk allemaal..

5. lilage

lilage Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    1,591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    hej suus!

Ik heb inderdaad nog niet veel kwaaltjes buiten plassen en vermoeidheid...Soms word ik daar onzeker van, omdat ik bij de eerste nog voor mijn NOD echt veel kwaaltjes had..Is het bij jou ook verschillend?

Fijn dat je samen zwanger kan zijn, misschien gebeurt dat hier ook nog wel, dat zou het in elk geval een stuk makkelijker maken..

Echt tot me doordringen doet het hier ook nog niet..Vraag me af of dat komt omdat ik het nog niet gezien heb of omdat het de tweede keer is...!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    gefeliciteerd!

Share This Page