Wanneer hebben jullie het aan de familie verteld?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloem19, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem19

bloem19 Actief lid

3 nov 2007
    215
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Hallo allemaal!

Sinds vrijdag weten wij dat we in verwachting zijn van een tweede kindje! Helemaal gelukkig natuurlijk! Van te voren hadden we gezegd dat we het na de echo aan onze familie zouden vertellen. We willen graag eerst zeker weten of alles in orde is.
    Maarr, ik heb een enorm opgezette buik! Dat had ik bij mijn eerste ook. Dat red ik dus nooit tot die 8 weken.. Het is steeds zoeken naar kleding die mijn buik een beetje verbergen..
    Wat denken jullie, eerder vertellen of niet? En wanneer hebben jullie het verteld? We weten natuurlijk dat een echo geen zekerheid biedt en het altijd mis kan gaan, maar het gaf ons een beter gevoel om het erna te vertellen.
    Wat trouwens wel rot is, is dat mijn ouders rond mijn bevallingsdatum naar Indonesiƫ gaan (voor een maand) en dat de tickets al geboekt zijn :( Wijzigen van tickets kost minimaal 150 euro p.p

2. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Gefeliciteerd met je tweede zwangerschap!!

Ik ben zwanger van de eerste en wij hebben het de ouders, schoonouders, zusjes en broer 3 dagen na de positieve test verteld. Ik had echt heel sterk het volgende gevoel:

De mensen waar ik mijn hart bij zou willen luchten als ik een miskraam zou hebben, zijn ook de mensen die het vanaf dag 1 mogen weten. Want waarom zou je het negatieve wel delen maar het positieve niet?

Maar je moet natuurlijk doen wat goed voelt!!

Wat de vakantie betreft, vervelend! Ik herken dat wel. bij mij gaat iedereen ook rond die tijd (vlak ervoor of paar weken erna) op vakantie. Ik verbaas me er dan bijna over "maar dan is mijn kind toch het belangrijkste van de wereld?" :)

Maar je komt er wel uit toch? desnoods eventjes zonder en via skype?

3. bloem19

bloem19 Actief lid

3 nov 2007
    215
    0
    0
    Bedankt! Daar heb je zeker een punt! Misschien dat we het gewoon maar moeten doen. Zal het er vanavond met mijn vriend over hebben!
    Mijn ouders zullen het vreselijk vinden als ze erachter komen dat ik uitgerekend ben tijdens hun vakantieperiode! Dus de kans bestaat wel dat ze het overwegen om te wijzigen.. Het is alleen een behoorlijk bedrag. Ga me er bijna schuldig onder voelen, haha!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Bij de eerste hebben we het direct al aan onze ouders en broertjes verteld en met 6 weken moesten we het helaas al aan de rest bekend maken ivm dat de 5e ziekte heerste op mijn werk en ik daar niet immuun voor ben. Moest dus naar een andere vestiging en aangezien m'n man z'n nichtje er ook werkte wilde ik her liever zelf vertellen ipv dat mensen het via via zouden horen.

Nu bij de tweede wilden wij wachten tot na de echo met 9 weken, maar aangezien ik regelmatig aan het potknuffelen was vanaf week 6 was ik bang dat man z'n nichtje er dus zo achter zou komen op het werk. Tot 8 weken hebben wij het voor iedereen (ook voor onze ouders) verborgen kunnen houden en toen hebben we het toch maar verteld.

5. bloem19

bloem19 Actief lid

3 nov 2007
    215
    0
    0
    Wow, knap hoor dat je het toch nog zo lang vol gehouden hebt! Wij willen er ook het liefst nog even mee wachten, maar het wordt echt zichtbaar. We waren laatst bij mijn ouders en mijn vriend zei achteraf dat hij het echt begon te zien. Logisch, want m'n broeken beginnen krap te zitten. Ik heb al echt zo'n bolling. Bij onze eerst ben ik met 10 weken positiekleding gaan dragen, maar achteraf had dat met 8 weken al gekund. Het is dus geen verrassing dat het nu nog sneller gaat..... ;)

6. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

ik heb het nog niet verteld; we wachten tot na de eerste echo. die krijg ik donderdag; dan ben ik 10w5dgn. reden dat ik het niet eerder wilde zeggen is dat ik een vrij grote familie heb dus dan gaat het ook meteen om aardig wat mensen die ik moet informeren. bovendien vind ik het fijner als ik een (hopelijk goede) echo foto kan laten zien :) kan niet wachten!! :-D

7. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Wij hebben het mijn ouders en schoonouders afgelopen zaterdag / zondag verteld. Was toen 7 weken. VL en ik wisten het met 3,5 week al dus we vonden dat we het best nog lang hebben vol gehouden haha. Zusje en zwager vertellen we het deze week. Met 8 + 2 weken heb ik de 1e echo daarna zal het verteld worden aan vrienden / vriendinnen / ooms en tantes. Mits we een kloppend hartje zien natuurlijk en alles goed is.

Had het liefst gewacht tot ongeveer 11 / 12 weken maar als ik 9 weken ben is hier het grote carnavalsfeest. Ik ga er echt niet onderuit komen met smoesjes als ik een heel weekend lang niet zal drinken. Heb de afgelopen weken al heel wat smoesjes moeten verzinnen haha.

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij hebben het beide keren onze ouders vrijwel direct verteld. Zussen een paar dagen later, beste vrienden 2 weken later. Wij hebben zoiets, als het misgaat willen we dit juist ook met deze mensen delen en ze daarom ook het positieve vertellen en niet alleen het negatieve. Op mijn werk heb ik het trouwens ook beide keren met ongeveer 8/9 weken verteld. Voor de 1e echo dus. Als het mis zou gaan ben ik ook graag eerlijk waarom ik er bijvoorbeeld niet ben of even niet lekker in m'n vel zit. Maar goed, nu hebben ik hele goede werkrelaties met collega's en directie dus dat scheelt wel. Dat is natuurlijk niet overal zo.

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Oh en gefeliciteerd natuurlijk!!!:D

10. bloem19

bloem19 Actief lid

3 nov 2007
    215
    0
    0
    Erg fijn en leuk om jullie reacties te lezen! Bedankt daarvoor.. en de felicitaties natuurlijk! Mijn vriend en ik gaan er nog eens goed over na denken. Er is overal wel iets voor te zeggen..
    Ik denk dat ik het echo- verhaal maar moet loslaten en het toch eerder wil vertellen. Het is ook makkelijker om dan te zeggen (mocht het toch mis gaan) dan dat je dat uit het niets vertelt.
    We hebben een shirtje besteld voor onze dochter, met de tekst: 'Ik word grote zus'. Het pakketje komt eind deze week binnen en misschien dat we het blije nieuws dan ook maar gelijk delen.. :p

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Leuk! Zo hebben wij het ook gedaan met "Ik word grote broer" :D

12. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    wij hebben het bij de twee eersten ook bijna onmiddelijk verteld tegen grootouders. en ben het er dan ook mee eens dat je het verteld tegen de mensen die je steunen als het misloopt

nu bij de derde hebben we gewacht tot dat we het hartje hadden zien kloppen op de echo. onze oudste zoon is ondertussen 5.5 en als we het tegen de grootouders zouden vertellen zou hij het ook horen. en als het zou mislopen tegen hem uitleggen hoe dat dit kwam zou ik verschikkelijk vinden. toen hij het wel wist was hij ook van dag 1 erg blij en betrokken...

13. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Wij zijn eigenlijk elke keer vrij snel geweest met vertellen tegen iedereen, ook de keren dat het mis is gegaan. Vond dat persoonlijk wel fijn maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
    Sowieso was het bij mij ook niet te verbergen, deze zwangerschap zagen ze het eigenlijk nog eerder dan dat ik het zelf wist haha.

14. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Eerste twee keer eigenlijk gelijk verteld...
    Nu hebben we een kadootje waar we even aan moesten wennen en hebben het maar kiefst tot 13 weken geheim weten te houden. En dat ondankst kerst en oud en nieuw. We wilden deze keer een nipt test laten doen en hebben gewacht met vertellen todat we de uislag terug hadden. Gelukkig kregen we die al na zes dagen:D

Ik zou zeggen doen waar je je goed bij voelt...

15. bloem19

bloem19 Actief lid

3 nov 2007
    215
    0
    0
    Dank jullie wel! M'n vriend kan echt niet wachten om het te vertellen en ik ben wat voorzichtiger, haha!
    Even een hele andere vraag. Via de ISIS- kraamzorg app geeft ie aan dat ik nu 6 weken zwanger ben. Terwijl de banner aangeeft dat ik 5 weken zwanger ben. Waar moet ik nu vanuit gaan?
    Laatste menstruatie was op 30 december, met een cyclus van 31 dagen. Iemand een idee?

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij hebben het mijn moeder en schoonouders met 7 weken verteld. Alle broers en broertjes kregen het toen ook te horen. Paar dagen later kreeg ik een vroege echo.
    Mijn vader en de rest van de familie zullen het horen na de termijnecho.

Je bent 5 weken zwanger en zit in je 6e zwangerschapsweek als ik het goed zegt.

17. bloem19

bloem19 Actief lid

3 nov 2007
    215
    0
    0
    Bedankt voor jouw reactie!
    Via de calculator (verschillende sites) krijg ik steeds een wisselend antwoord :( Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen de zwangerschapsweek en het 'zwanger zijn'.

18. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dan ben je nu 4 weken en 4 dagen.

Deel Deze Pagina