Jikke is er!

Discussie in 'Geboren' gestart door noralien, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Het is alweer een week geleden, maar Jikke is op vrijdag 29 december om 15.13 u geboren.

De weeën hebben die nacht, na twee nachten voorweeën, eindelijk doorgezet. Het wilde helaas alleen niet zo vlotten. Om 04.00u had ik 1 cm ontsluiting en heeft mijn VK de vliezen gebroken. Om 09.00u na de hele nacht al best heftige weeën 3 cm. Om 12.00u volgens mijn Vk 5 cm.
    Omdat de hartslag van Jikke ook na de weeën even laag bleef, wilde de VK dat ik alvast naar het zkh zou gaan voor een CTG. Ik wilde tóch al in het zkh bevallen. De uitslag hiervan zou bepalen of zij mijn bevalling verder zou doen of dat ik overgedragen zou worden aan de gyn.
    In het zkh vertelden ze mij dat ik geen 5, maar slechts 3 cm ontluiting had.
    CTG was idd twijfelachtig. Ze wilden een beetje bloed van het hoofdje van Jikke afnemen en dit in het lab laten onderzoeken hoe haar toestand was. Als ze in nood zou zijn zou het een keizersnede worden, anders zou ik pijnmedicatie krijgen. Het afnemen van het bloed wilde niet lukken en hier hebben ze 3 kwartier over gedaan. De (rug)weeën waren inmiddels echt heel erg heftig geworden en deze waren op bed bijna niet meer op te vangen. Ik moest op mijn rug blijven liggen ivm CTG en het afnemen van het bloed.
    Ik zat er inmiddels echt helemaal doorheen na nachten bijna niet geslapen te hebben ivm voorweeën en nu alweer bijna 15 uur weeën. Het viel me van mezelf erg tegen, maar het lukte me niet de weeën nog heel goed op te vangen.
    Het was voor mij dan ook bijna een opluchting dat uit het bloedonderzoek bleek dat Jikke het moeilijk had en dat ze een keizersnede zouden gaan doen (voelde me hier wel schuldig over )
    20 min. later lag ik op de OK, kreeg ik een ruggeprik (heeeeeerlijk...geen weeën meer ) en werd onze prachtige dochter geboren.

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Jeetje wat een verhaal zeg! Maar wel van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Nu lekker gaan genieten!

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Gefeliciteerd! Wat een leuke naam!

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gefeliciteerd, lijk wel horror als ik het zo lees.

5. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met de geboorte van Jikke!
    Geniet lekker van jullie meisje!

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen hoor ik was na 2,5 dag van weeën helemaal munt, ik heb de gyneacoloog al voor hij onderzoek kon doen verteld dat ik niet van plan was weg te gaan uit het ziekenhuis :) gelukkig hoefde dat ook niet (4 cm ontsluiting)
    Na een hele nacht (in totaal na 67 uur) weeën en anderhalf uur persen werd ook besloten tot een keizersnee. De man die de ruggeprik zette kon ik wel kussen eindelijk geen pijn meer.

Groetjes Anita

7. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Gefeliciteerd met jullie dochtertje.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd!

9. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie lieve meid! Jammer dat de bevalling niet zo voorspoedig is verlopen. Maar nu ze er eenmaal is, hoop ik dat je lekker kunt gaan genieten :D

10. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    van harte noralien met jikke.... liek.

11. Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie dochter Jikke!

12. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    gefeliciteerd met je dochtertje!

13. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!
    Jeetje wat een verhaal zeg,gelukkig dat alles achter de rug is,nu kan je lekker gaan genieten van jullie meid!

Liefs Claudia

14. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    gefeliciteerd met jullie meisje! geniet er van

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jikke!

Liefs Mirre

16. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie meiske! Wat een ontzettend leuke naam :-D.

17. Niet meer actief

Gefeliciteerd

Deel Deze Pagina