Hoeveel CC drinken baby van 2 maanden

Discussion in 'Borstvoeding' started by Beertje09, May 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Ik vroeg me af hoeveel cc een baby van 9 weken (ongeveer) moet drinken? Ik denk dat er niet echt een regel voor is maar misschien ervaringen van jullie kids?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

om het een beetje te benaderen, wordt vaak gewoon de rekensom van flesvoeding gebruikt: gewicht in kilo's keer 150 cc, (dus voor elke kilo die ze wegen, moeten ze dagelijks 150 cc drinken). Als je dan wilt weten hoeveel ze per voeding moeten hebben, deel je dat dus weer door het aantal voedingen.
    Dus hier: Thirza is bijna 7 kilo. Dus 7x150=1050. Delen door aantal voedingen (7/8 momenteel), is dus 150/130 cc per voeding.
    Nou is dat wel een benadering, want bij BV kan de kwaliteit van je voeding wat wisselen en dus de ene keer kan je kindje dan wat meer nodig hebben dan de andere keer. En per kindjes kan het dan nog wat verschillen. Thirza weegt dan wel 7 kilo, maar is erg lang voor haar gewicht en drinkt meer. Maar ongeveer klopt het wel en het is dus in ieder geval een eerste benadering van hoeveel je afgekolfd in een fles moet doen, ;) (Ik heb de stelregel dat als de fles met gemak helemaal leeggaat, (in 1 keer zeg maar), dat ik er de volgende keer dan 20 cc meer in gooi...

Share This Page