Hoi hoi Begin 2016 verwelkomen wij ons 2e spruitje (M/V) Ik hou erg van ultra korte namen met de 'è' klank in het midden, zoals: * Brent * Sven | Senn | Sten * Jens * Dex Met een eventueel uitstapje naar Finn, Ties of Vince (Maar dus géén Thijs, Stijn, Lars of Mats...) Welke vinden jullie leuk!? En welke zijn er nog meer te bedenken!? THANKS!
Wij hebben alleen Senn & Sten op onze lijst. Ik kan verder niks bedenken en ben bang dat Senn al gaat afvallen ivm populariteit. Ik volg even! Zie dat we ongeveer dezelfde smaak hebben Qua namen.
Ik houd er helemaal niet van, maar: Len, Sem, Lem, Ben(t), Lev, Jef, Sef, Denn, Wes, Kjelt, Fer, Gert en iets langer Melle, Fedde, Pelle, Jelle.
Dank je @Abri! Mwa: Len, Lem, Bent, Lev, Jef, Sef, Denn, Wes, Kjelt, Fer, Gert Leuk: Ben en Sem Ook leuk en iets langer: Ferre @Typfoud: Idd jammer dat je sommige namen al zo vaak hoort! Sem is leuk, maar echt te top-5
Senn is echt uitgekauwd. Zie 'm hier zo vaak voorbijkomen. En die dubbele n op het einde vind ik niet mooi en zinloos. Dan vind ik Sven nog de leukste.
Mwa: Zev, Dez (beetje vergezocht), Senne en Lex Leuk: Jent, Brenn (of Bren?) Mijn man houdt niet van Fedde, Hedde (Hidde) Voor een meisje vindt ik 2 lettergrepen mooier denk ik, dat klinkt wat liever. Fenne staat hoog genoteerd! Femke ook leuk...?
Lex Rex Xem Sep Zeb Tjez Lenz Ken Kent Fen Jeb Trent Mels Kes Kjell Nev Per Jent Brett Brenn Des Fern Jel Jels Jelt Leff
voor een meisje : Elle Sterre Tesse Wende Menne Renke Senne Jelke Jente Jette Lerke : leeuwerik in het Deens Benthe Melle Mente Denne Brente Denthe
@Fides: Wat een namen, dank je! Niet: Rex - denk ik aan een hond - Zeb, Tjez, Lenz, Ken (& Barbie), Jeb (klinkt als Yep), Trent, Mels, Kes, Kjell, Nev, Per, Des, Fern, Jels Wende, Menne, Renke, Senne, Jelke, Jette, Lerke, Melle, Mente, Denne, Denthe, Brente Leuk(er): Xem, Sep, Fen, Jent, Brett, Leff (ik zou Lev schrijven) en Elle, Sterre, Tesse, Jente, Benthe Brenn klinkt erg leuk vind ik! Is die dubbele 'nn' een must, of zou gewoon Bren ook kunnen?
@Moekje: Bij B.rett is dubbel 'tt' idd mooier. Anders klinkt het ook een beetje als het engelse woord brat = verwend kind Stoere naam!