wat mogen wij zelf uitgeven?

Discussion in 'De babyuitzet' started by kimm1988, Mar 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik eigenlijk alleen zelf maar kleertjes gekocht of wat kleine dingen

nu bij deze wil ik graag veel dingen zelf nieuw kopen
    de babykamer van ticho gaat gewoon naar de baby toe enzo

we krijgen een nieuwe box van mijn moeder. echt super lief van haar want we hebben een hele mooie gezien bij prenatal en die mogen we hebben van haar:D

we zijn aan het kijken naar een kinderwagen enzo

maar goed me schoonmoeder die krijgt dus ook veel dingen aangeboden van andere mensen en van familie.

ik vind dat wel lief natuurlijk maar wil zelf ook wel wat kunnen kopen. we hebben tot nu toe alleen maar kleertjes gekocht enzo

ja maar jullie hebben al zo weinig (terwijl we genoeg hebben) bla bla bla
    ik vind het zo vervelend om nee tegen haar te zeggen maar heb tegen mijn vriend gezegt wat mogen we dan zelf kopen?

2. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Je weet zelf het beste wat je kunt missen. Als jij het leuk vindt om zelf dingen voor de kleine te kopen, moet je dat zeker doen! Ik denk niet dat het aan een ander is om te beslissen wat jullie kunnen missen en zelf voor de kleine uit kunnen geven. Ik zou er toch wat van zeggen. Dat je weet dat het goed bedoeld is maar dat dat je zelf ook wel beslissingen kunt nemen.

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wij kopen alles zelf en nieuw. Alleen de box is via Marktplaats (eigenlijk zou ik die ook het liefste nieuw hebben gekocht). We kunnen het betalen en ik vind het leuk om mijn eigen spullen te hebben. Op de een of andere manier willen anderen echter graag, met de beste bedoelingen, spullen aan je slijten. We hebben ook al (een vreselijk lelijke) babykamer en een kinderstoel aangeboden gekregen. We slaan gewoon alles af. En het scheelt dat ik inmiddels de hele uitzet compleet heb en mensen nu pas een beetje gaan lopen leuren met hun spullen :). Kan gewoon zeggen dat ik het al heb :-D. Gelukkig weet mijn moeder dat we alles gewoon zelf en nieuw willen kopen, dus die geeft dat al een beetje aan aan goedwillende familieleden en bekenden.

Je moet gewoon assertief zijn en alles wat je zelf wilt kopen zelf kopen! Natuurlijk is het heel lief van iedereen, maar je mag gewoon nee zeggen hoor!

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    dat is ook zo
    maar goed we hebben ook net deze woning zeg maar en hun hebben daar ook heel erg voor geld in gestoken enzo en dan om nu te zeggen nee we kopen alles zelft enzo dat voelt best wel lullig

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Ik heb direct van t begin af aan gezegd dat ik graag zoveel mogenlijk zelf wil kopen. Dit is mijn eerste kindje en ik vind het gewoon leuk om zelf de spulletjes te verzamelen.

Nu krijgen we evengoed spulletjes van mijn ouders en schoonouders hoor en dat vind ik ook heel erg leuk, maar ik wil geen spulllen van andere mensen overnemen omdat ze die toch toevallig nog hebben liggen.

Ik snap dat je t mischien wat moeilijker vind om te zeggen ivm het nieuwe huis, maar ik zou t toch duidelijk proberen te maken :)

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    inderdaad
    ze zei ook al wel wanneer jullie een keer hier zijn kunnen we gewoon gaan kijken enzo

mjah ik ken ongeveer ook wel de smaak van me schoonmoeder

past niet echt bij die van ons:p haha

7. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik vind het niet erg om alle gebruikt te kopen...en dat doe ik dus ook. De meeste dingen gebruik je niet zo lang dat het daarna versleten en op is...ik koop zelf de dingen die ik wil kopen...maar grote spullen zal ik niet snel nieuw kopen

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Wij hebben ook veel spullen van anderen gekregen en voor een klein prijsje gekocht. Ik vind het gewoon sport om mooie dingen voor weinig te kopen. Maar het moet dan wel echt leuk zijn en er nog goed uitzien, dat wel.
    Ik zou gewoon zelf ff nadenken wat je echt zelf wil kopen. Wat vind je heel belangrijk om zelf te kunnen kopen en wat mag ook tweedehands.

9. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Mijn schoonmoeder kwam ook met van alles en nog wat aanzetten. Maar ik heb alles zo weer teruggegeven. Misschien wel l*llig voor, maar wij hadden er niet omgevraagd. En beter teruggeven dan dat het bij ons op zolder staat en er niks mee doen.
    Lekker doen wat jullie zelf willen hoor!

10. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben hier wel bijdrages gehad, dus de babykamer van Sam voor de helft, de kinderwagen voor de helft (mijn tante wilde die helemaal betalen, maar ik vond dat iets teveel om te krijgen)..Maar wij hebben alles uitgezocht!

En bij een tweede krijg je heel wat minder :D

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Bij een 5e helemaal hoor Daphne :)

12. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    De babykamer en de box hebben we overgenomen van een vrienden van ons. Mijn schoonouders nemen geregeld kleding mee, maar heb zelf ook al een aantal pakjes gekocht. Tja en kleine dingen zoals een boxkleed, slaapzak, badcape etc. heb ik ook zelf gekocht. Wou graag één thema op de babykamer en heb dat dus lekker zelf gekocht.

13. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    we krijgen nu dus de kinderwagen van me schoonouders:|

we hadden er een tijdje geleden 1 gezien bij blokker
    (we willen niet z'n hele dure aangezien we toch vrij snel een buggy gaan aanschaffen enzo)

en die krijgen we dus:|

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mijn ervaring is idd ook dat iedereen ineens met vanalles op de stoep staat, onder het mom van, "Ik had het toch nog liggen en het is allemaal al duur genoeg.." Niet altijd even leuk, vond ik. Het is allemaal goed bedoelt, maar zij hebben het (meeste) toch ook nieuw gekocht voor hun kindje?

Ik heb ook (bijna) alles nieuw, en de babykamer hebben we zelf gemaakt, want dan had ik het precies zoals ik het wilde hebben...

15. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    lastig hoor, wij kregen van schoonouders een kinderstoel, zonder overleg welke wij graag wilden. nu mag je daar natuurlijk eigenlijk niets van zeggen (hebben we ook niet gedaan), maar ik baal wel. de stoel die we gekregen hebben bevalt ons totaal niet (zo'n houten stoel van tiamo die je kan ombouwen tot tafeltje met stoeltje), ik heb me er flink aan geergerd (de rugleuning is niet verstelbaar, kindje zakt vaak onderuit, hij is zwaar om te tillen en word hier iedere dag minstens 2x verplaatst van ene kamer naar andere).
    maar aangezien we hem gekregen hebben vond ik het ook nogal lullig om een nieuwe te kopen en mn schoonouders zien dat we een andere hebben.
    echter, nu we een 2e kindje verwachten heb ik me daar over heen gezet, ik koop hoe dan ook een verstelbare! wil dit niet nog eens, deze stoel zit zelfs nu de oudste 13mnd is, nogsteeds knudde voor hem!

wat ik nog lastiger vond, dat mn schoonmoeder aan kwam zetten met hele oude dekens, badcape'jes, badthermometer etc. allemaal van toen mijn man geboren was...... heb 3x voorzichtig geprobeerd het af te wimpelen maar dat is niet gelukt (zij is iemand tegen wie je heel erg duidelijk moet zeggen: ik wil het NIET, en daar had ik het lef niet voor, vond ik zo lullig). ik wil die 'oude zooi' van een ander niet, heb dan ook al die dingen nieuw gekocht. heb kort geleden de dingen die zij heeft meegegeven maar aan een goed doel gegeven, want het was namelijk wel in goede staat nog, alleen hopeloos verouderd.

16. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wij hebben ook de kinderwagen gekregen van mijn ouders, maar die mochten we helemaal zelf uitzoeken. We wilden alleen zelf wat meer dingen erbij en die hebben we er gewoon zelf bijgekocht. Verder heb ik alles heeerlijk zelf uitgezocht, zodat het echt mooi bij elkaar past. Ik heb alle 'textiel' in het wit en alles wat ik in creme krijg, leg ik gewoon weg. Ik zie nog wel wat ik daarmee doe.

Share This Page