Jip en Janneke taal koolhydraat arm eten.

Discussion in 'De lounge' started by vivianbraak, Jan 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hou er rekening mee dat je goede en slechte koolhydraten hebt.. Goede koolhydraten zitten o.a. in aardappels, en die heb je nodig voor je hersenen ;). Ik ben zelf ook sinds 3 maanden koolhydraat arm gaan eten vanwege PCOS. Nou heb ik een prima bmi, de 5 kilo die ik er af wilde hebben om op mijn oude streef gewicht te komen zijn er dus ook al af.
    Wat betreft brood heb je koolhydraatarm brood, maar ook spelt brood mag (en is nog lekker ook!). Verder zou ik met groente/aardappels/vlees dus gewoon meer groente/vlees eten en minder aardappels, maar ze niet ineens niet meer eten ;) Let ook op je suikers, geen frisdranken, meer water en pak sneller fruit als tussendoortje. Eet op geregelde tijdstippen en laat er niet te veel tijd tussen zitten.
    Heb zelf ook geen boek gehad, ben gewoon veel op internet gaan kijken, en uiteindelijk kijk ik op de pakjes/zakjes bij wat ik koop in de supermarkt. De ene pasta bevat meer koolhydraten dan de andere bijvoorbeeld.
    Succes :)

2. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik ben 3 jaar geleden 20 kilo afgevallen en nog steeds op mijn streefgewicht!!

Koolhydraatarm of -vrij eten is geen dieet, maar een leefstijl. Ik doen het al 3 jaar en eet alleen in het weekend pasta, aardappelen, rijst en brood.

's Morgens eet ik gekookte of gebakken eieren. Als lunch eet ik sla met afwisselende dingen zoals rauwkost (komkommer, tomaat, paprika, enz), ei, blikje vis, mager vleeswaar, blokjes kaas of noten. 's Avonds eet ik vlees/vis met groente of sla.

Officieel mag je ook geen fruit en zuivel, maar ik iedere dag 2 stuks fruit en heel soms wat yoghurt.

Om te snacken eet ik rauwkost (worteltjes, venkel, enz), handje noten, stukje kaas/worst, olijven of pure chocolade. In dit alles met mate natuurlijk.

Anderen zouden hier gek van worden ,maar voor mij is het na 3 jaar de normaalste zaak van de wereld!

Ik ben erop gekomen via mijn dietiste. Grip Op Koolhydraten (GOK) van Yvonne Lemmers heeft mij hierbij geholpen. Je kan dit gewoon googlen.

gripopkoolhydraten.nl | Richtlijnen, recepten en voorbeeldmenu's om opgewicht te komen én opgewicht te blijven

Succes met het vinden wat voor jou het beste werkt!

Groetjes jufaman81

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Heb je dan ook geleerd dat het bij sommige mensen WEL werkt ? En bij die mensen er ook af blijft ? ;)

4. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Nee we leren bij deze opleiding niet dat wanneer je chrast, en daarna weer gewoon gaat eten, het er bij "sommige" wel af blijft.. En bij anderen weer niet..

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Oh bij mij niet het is er altijd gebleven hoor. Misschien ook omdat ik me nu gewoon.bewust ben van wat koolhydraten met je doen. Ik eet het ondertussen wel weer, maar het is gewoon een leefwijze geworden dat ik vaker een lekkere salade als lunch neem en.in.de avond meer de groente en minder de aardappels. Of dat ik het combineer met vezels.
    Daarom vindt ik dit dus een dieet/leefwijze die wel werkt t.o.v. heel veel andere dieeten.

Ook zie je vaak dat mensen die er voor geleerd hebben vooral de lightproducten enz. promoten, terwijl we ondertussen weten dat die niet gezond voor je zijn en.op den duur zelfs een tegengesteld effect hebben.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Tja dan snap ik jou reactie, je hebt er dus geen weet van.

Nou ja, genoeg bewijzen hier in het topic dat het dus wel degelijk kan en dat echt niet alles wat in je boekjes staat klopt ;)

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Idd. Grip op Koolhydraten van Yvonne Lemmers. Aanrader!

8. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Sluit ik me helemaal bij aan! :)

9. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Te veel tonijn is niet goed zegt de diëtiste van ml ;) dus kijk daar mee uit zitten ook best wat calorieën in:p

10. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Dat klinkt wel super dat buikvet mag hier ook wel wat minder:p

11. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    oooooh dat zou heel goed kunnen,
    maar af en toe is vast niet erg, zeker niet op het werk waar ik het er echt wel weer af loop!!
    maar thnx voor de tip ;)

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tonijn is megamager. Magerder dan kipfilet.
    Misschien ben je in de war met zalm, dat is een vette vissoort.

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Meiden bedankt voor de reacties ik ben gisteren toch maar even naar de boekhandel gereden of het ik beter de fiets al kunnen pakken!? :p

Maar iig ik heb het boel het South Beach Dieet gekocht en ben het nu aan het lezen. Ik ben benieuwd.

14. nono

nono Niet meer actief

Ik ben zelf 10 kg afgevallen dmv dokter Frank. Ik heb met de feestdagen zitten vreten tot misselijk aan toe, wat was ik bang dat ik weer aangekomen was.
    Direct na O&N de draad weer opgepakt met de grootste vrees om op de weegschaal te staan. Niks afgevallen (suprise) maar belangrijker ; niks aangekomen!

Echter moet je sowieso opletten na welk dieet dan ook. Het is wél dat ik met crashdieten het dubbele er in no-time weer op had zitten. Ik ben 10 kg in een maand of 4 afgevallen en omdat het traag (voor mij doen traag :p) is gegaan, blijft het er nu wel af. Super fijn! Merk wel het verschil zo.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Het probleem met tonijn is volgens mij niet zo zeer de calorieën, maar de hoeveelheid kwik die erin kan zitten. Vanwege dat kwik wordt afgeraden meer dan 2 keer per week tonijn (of andere roofvis, zoals makreel) te eten.

Maar als je tonijn alleen in de vorm van tonijnsalade eet, zijn de calorieën eerder een probleem (hoofdbestanddeel kan dan wel eens mayonaise zijn...) en het kwik wat minder (zo veel vis zit er namelijk niet in die salades).

16. Ik ben vorig jaar begonnen met het 17 dagen dieet, dat verloopt in 4 fases van 17 dagen. De eerste fase is cold-turkey afkicken van koolhydraten en dat was erg zwaar (ik leek wel een junk die aan het afkicken was :$) maar daarna werden me een heleboel dingen duidelijk. In die eerste weken viel ik gigantisch af, kreeg energie voor 10 en het allerbeste was: ik had geen buikpijn meer. Daarvoor had ik elke dag zere darmen en een opgeblazen gevoel, maar nadat ik gestopt was met khd was dat afgelopen.

Na wat speurwerk bij Yvonne Lemmers uitgekomen en dat volg ik nu nog steeds.
    Het is goed vol te houden, geen honger. Ik bestel bij de bakker 1 khd arm brood voor mezelf en verder maak ik mijn crackers zelf mbv het kookboek. De khd produkten die ik binnen krijg in mijn uurtje zijn altijd de langzame khd variant (dus meergranen pasta, zilvervlies rijst etc..) als ik het niet te vaak neem gaat dat nu best goed.
    Ik ben het afgelopen jaar 12 kg er mee afgevallen.
    Het is wel een levenstijl en net als met elk dieet moet je kijken wat bij jou past.

Heel veel succes met afvallen

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

@ Chriestiea: Bedankt! Ik neem alle tips in me op.

18. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik maak de tonijnsalade zelf en dan gaat er maar een klein beetje mayo in (van de zaanse schans want daar zitten minder koolhydraten in)
    het is meer een salade van tonijn en rauwkost
    als je ze kant en klaar koopt zit er inderdaad heel veel mayo in

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Lekker dieet gebakken eieren met spek smorgens haha, maar wat zal het met je cholestrol doen?!

20. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Niks bij mij, ik heb 6 maanden gebakken eieren met spek gegeten in de ochtend, en mijn cholesteror na laten kijken, en er was geen verschil :)

Nu eet ik weer gewoon yoghurt met een verkruimelde cracker erdoor sochtends, rond half 11 een hand ongezouten en ongebrande noten, als lunch 2 crackers met beleg waar ik zin in heb, rond 15.30 een hand noten, of wat kaas en komkommer, of kipfilet met komkommer, en avond eten eet ik gewoon mee, maar dus niet 2 borden :)

Mijn gewicht is nu stabiel, al een paar maanden tussen de 58 en 60 kg. Ik kwam van 80 kg dus ik ben heel erg tevreden :)

Ik blijk dus ook niet goed tegen brood te kunnen, ik krijg daar een opgeblazen buik van en ook echt zo'n borrelbuik, schaam me dan dood haha :) Je hoort echt piiieeeeeeuuuuwwwww dan steeds. Ik kan ook gelijk minder goed naar de wc, en ik voel me gewoon niet fijn. Dus geen brood voor mij, gewone crackers en niet te veel gaat prima.

Share This Page