Omdat Fiene de borst niet wilde pakken, ben ik na 3 maanden fulltime kolven gestopt. Ze hapte niet, en zelfs met de fles moesten we de speen in haar mond duwen, omdat ze die niet open deed. Nu we begonnen zijn met bijvoeding, doet ze ineens wél haar mond open en heb ik weer goede hoop dat ze toch ook aan de borst aan wil happen. Ik ben daarom vanavond begonnen om weer te gaan kolven (zit nu op de bank met de kolf naast me, ieder half uur even kolven). Ik kreeg altijd nog wel een druppeltje melk uit m'n borsten, dus hoop dat ik het weer op gang kan brengen. Zijn er hier meiden die dit ook geprobeerd hebben? En hoe heeft dit uitgepakt?
Ik heb er geen ervaring mee maar wil wel even zeggen dat ik het heel erg goed en moedig van je vind dat je het weer wilt op gaan pakken! Ik zou zeggen: raadpleeg een goede lactatie deskundige, zij kan je vast vertellen óf dit op deze termijn nog mogelijk is en wat je er het beste voor kan doen. Misschien wel alvast proberen of je dochter wel echt de borst weer wil? Gewoon aanleggen en kijken of ze nu wel zuigt. Heb je dit al gedaan?
Dank je wel! Ik heb geen idee of ik er goed aan doe, ik ben destijds natuurlijk niet voor niks gestopt. Maar ik wil haar zó ontzettend graag aan de borst hebben! Ik heb het vanavond met haar geprobeerd, maar ze doet niet meer dan een beetje likken. Destijds met tepelhoedje geprobeerd en toen dronk ze af en toe een paar slokken, dus als het goed op gang komt, wil ik dat op die manier weer gaan proberen. Het is inderdaad wel een idee om even een lactatiekundige te vragen!
wat knap van je. Ik heb geen ervaring met 5 mnd. Maar ik heb wel 6 weken gekolfd en aangelegd, onze zoon wilde niet happen...... naar 6 weken zocht hij bij mijn man en in een keer dee dhij het. mijn 2e zoon deed het zelfde, maar ben ik brutaler geweest en gewoon mondje los en aan de borst en vastgehouden totdat hij het deed. het heeft bij beide de nodige inspanning opgeleverd. Mijn advies is eigelijk, bel een lactatiekundige, in veel gevallen is dit ook verzekerd. Die kan je beste helpen!
@brenda Wat fijn dat het bij jou uiteindelijk wel gelukt is! Hier alles geprobeerd, inclusief lactatiekundige (die helaas niet vergoed werd), maar het mocht niet baten
Met 6 weken hebben ze schijnbaar een nieuwe aanhap-reflex, misschien dat het daarom na die tijd alsnog lukte?! @TS, super dapper van je. Is er al iets uitgekomen? Heb er geen ervaring mee, maar hoop van harte dat het lukt. Misschien is zo'n voorbindborst met slangetje nog iets om het drinken aan de borst te proberen? Als ze zou happen is dat natuurlijk effectiever dan kolven.
@Babel Wat is dat? Nog nóóit van gehoord! Vanavond in 2 uur tijd 3x gekolfd en had 3 cc! Vond het toch heel netjes na al 2,5 maand gestopt te zijn Aangezien Fiene de afgelopen 2 weken toch heel veel wakker wordt 's nachts, ga ik dan vannacht ook gewoon een paar keer kolven. Beide borsten even 2 minuutjes ofzo en dat een keer of 3. Morgen wil ik het ieder uur gaan doen, alleen 's middags gaat er 4 uur tussen zitten, omdat ik op een 9-jarig zoontje van een kennis moet passen. Ben benieuwd of het gaat lukken!
Een borstvoedingshulpset. Kijk eens op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding Daar staan ook een aantal succesverhalen over relactatie trouwens! Mijn tip: neem een lactatiekundige in de arm, zorg voor een goede kolf en er vol voor gaan. Als je het écht wil, is de kans van slagen vrij groot, zeker als je na drie maanden nog een druppel kan kolven. En één keer een lactatiekundige laten komen (of zelfs twee of drie keer) is altijd nog goedkoper dan een jaar opvolgmelk.......