5 weken zwanger van de eerste

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door mameha, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mameha

mameha Lid

28 sep 2009
    19
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Veenendaal
    Hallo,

Ik ben nu 5 weken zwanger en het begint nu langzaam een beetje binnen te dringen.
    Vorige week hebben we wel 4 testen versleten omdat ik het niet kon geloven dat het zo was. Terwijl ik natuurlijk niet blind ben en toch duidelijk twee strepen zag.
    Inmiddels de huisarts ingelicht en op 2 nov. krijgen we de eerste echo ik ben dan 10 weken.
    Ik had altijd zoveel ideeen voor als ik zwanger zou zijn dan ga ik.... babykleertjes kopen enz.
    Na dat ik de positieve testen in mijn handen had het eerste wat ik dacht was HELP wat nu:(. In 1 keer kwam het zo binnen dat ik geen flauwbenul had van wat er nu verder moet gebeuren nu ik echt zwanger ben. Gelukkig heb ik een schoonzus die nu 33 weken is en daar kon ik mijn verhaal wel bij kwijt. Na een dag dacht ik nu ga ik eens naar de prenatal wat leuks kopen maar ik voelde me zo verloren in de winkel dat ik niks gekocht heb het voelde nog niet dat het ook echt voor mezelf is en dat ik niet weer een kadootje voor iemand anders ga kopen.

Het gaat allemaal vanzelf komen maar ik vond het zo grappig dat ik zulke grote ideeen en dromen had over zwanger zijn en nu het zo ver is ik gewoon even in paniek:( raakte.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Super gefeliciteerd met je zwangerschap:)

3. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Gefeliciteerd meis,
    en laat het maar beetje voor beetje binnnendringen en dan ga je vanzelf genieten, en het is allemaal eng. zeker de eerste. Hoop dat je snel lekker aan het shoppen bent

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd meid :D

5. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Gefeliciteerd!!! Ik kan het me wel helemaal voorstellen hoor, ik denk dat ik ook lichtelijk in paniek raak. En inderdaad, ik zou het gevoel hebben in de prenatal dat ik voor iemand anders winkel. Ik had het al toen mijn man me ten huwelijk had gevraagd. Vroeger als klein meisje droomde ik al van een sprookjesbruiloft en ik keek altijd naar die mooie jurken. Ik dacht altijd, zodra ik gevraagd word ga ik meteen kijken voor een jurk. Niet dus, toen het eenmaal zover was vond ik het al raar om een afspraak te maken bij een bruidszaak laat staan de jurken ook daadwerkelijk te passen. ;)

6. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Hoi mameha,

Gefeliciteerd! Spannend hé?
    Ik herken heel veel in je verhaal, het is allemaal erg onwerkelijk en een beetje moeilijk te geloven.
    Gellukkig hebben we nog 8 maanden om erin te 'groeien' zeg maar ;)

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Gefeliciteerd!!!

En heel herkenbaar hoor!! Wij zijn pas echt dingen gaan kopen na de 12wkn echo :D
    We hadden met 7wkn eindelijk een positieve echo, 3keer daarvoor konden ze het niet goed zien, toen zijn we ook naar de winkel gegaan om wat speciaal te kopen..........we zijn weer met lege handen naar huis gegaan! Het was allemaal zo onwerkelijk en dat is het eigenlijk nog steeds wel een beetje :)

Succes met je eerste echo!

8. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Gefeliciteerd! en ik had het ook hoor ik heb ook vier lopen testen haha maar ze waren allemaal hetzelfde, allemaal super zwanger.
    Ik ben ook heel blij,want dit is ook ons eerste kindje, en het verloopt nu allemaal lekker, geen misselijkheid, alleen wat moe, pijnlijke boobs, en soms last van mijn buik maar dat hoort er allemaal bij en ik neem het er graag bij.
    Nou lekker genieten he.

X Sun

9. Aura

Aura Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor, het is een vervelend gevoel maar heb er zelf ook last van op dit moment.
    gisteren ook een potje zitten janken omdat ik echt zoiets heb en wat nu, en de spanning natuurlijk of deze zwangerschap wel goed mag gaan.
    Meid, echt net zoals met bovenstaande schrijfster komt het allemaal goed en over een maand of wat hebben wij een prachtige baby in onze armen en is het net of het nooit anders geweest is.

10. mameha

mameha Lid

28 sep 2009
    19
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Veenendaal
    Oh gelukkig dat mijn verhaal herkenbaar is. Het gaat ook vanzelf wel wennen. We houden het ook nog een beetje stil Alleen naaste fam. weet het. Ik kan er dus ook niet even lekker over kletsen met iedereen ( b.v Op het werk)
    Ik ben vanmorgen toch nog 1 keer gezwicht in de kruitvat heb nog 1 keer een zwangerschapstest gekocht:)
    Ik zei tegen mijn man dit is echt de laatste. Ik wilde graag de digitale van clear blue nog eens proberen. Nu gaf dat ding aan zwanger 3 + en weer helemaal blij met de uitslag.
    Nu mag ik echt geen 1 meer kopen van mezelf het kost een vermogen zo al die test. Ik moet nu gewoon mijn geduld bewaren tot aan de eerste echo.

groetjes Herma

11. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd. Ik denk dat iedere aanstaande moeder zich zo voelt ja! Je wil het graag, maar het is gewoon allemaal zo spannend!
    Ik wens je een fijne zwangerschap en straks een gezond kindje!:)

12. babyjune

babyjune Lid

30 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp precies wat je bedoeld..
    ben nu zelf ook 5 weken zwanger en gister de verloskundige gebeld en ik heb in week 8 mijn eerste echo..
    denk dat ik het dan pas echt geloof hi hi..

Maar wens je een hele fijne zwangerschap..

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    GEFELICITEERD!!!

Geniet er van!

Groetjes

14. mameha

mameha Lid

28 sep 2009
    19
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Veenendaal
    Hoi,

Ja ik denk ook dat het pas echt wordt na de eerste echo. Ik heb mijn echo pas met 10 weken. Ik lees toch wel veel dat mensen hem al met 8 weken hebben? Hoe kan dat?
    Komt dat omdat ik naar de huisarts moet en niet naar de verloskundige. Ik moet pas na mijn eerste echo een afspraak maken met de verloskundige.

Deel Deze Pagina