14 maanden, hoeveel flessen? laatste fles wanneer?

Discussie in 'Voeding' gestart door loco1, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo dames

We hebben een dochter van 14 maanden. Ik vraag me af hoeveel flessen jullie kindje van deze leeftijd nog krijgen. Ze krijgt hier 's morgens een fles, maar dan als een bord pap, dus 200cc nutrilon opvolgmelk gemengd met pap. Dit eet ze van een bordje met een lepeltje.
    Dan tussen de middag nog een fles van 200 cc en 's avonds voor het slapen gaan nog eentje van 200 cc. Dus eigenlijk krijgt ze nog twee flessen nutrilon opvolgmelk op een dag en keer 200 cc in de vorm van een bord pap.
    Verder drinkt ze water, sap of een pakje fristi op een dag.
    Ben benieuwd.
    '
    Greetz Mirjam

2. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier nu s`ochtends een pap fles.
    En s`middags bij het eten nog een flesje melk wat ik eigenlijk al in een beker moet geven maar dat lukt nog niet zo lekker.
    En sinds hij 11 maanden is wil hij zelf het laatste flesje niet meer dus die is er sinds dien af.
    Dus 2 flessen nog.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dat is best veel opvolgmelk. Louise krijgt al heel lang alleen sochtends nog een papfles. De avondfles is er allang vanaf en smiddags krijgt ze alleen een fles als ze haar brood weigert, en dat is de laatste maanden niet meer voorgekomen. Die ochtendfles is meer voor ons gemak en omdat ik het heerlijk vind om zo nog lekker met haar te kroelen als we net uit bed zijn ;)

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    En ik geef groei melk i.p.v. de opvolgmelk

5. Ja, sorry, ik geef ook de groeimelk. Nummer 3 dus.
    Hier krijgt ze 's middags ook een fles, omdat ze het uit een bekertje niet allemaal opdrinkt, tenminste dan duurt het zoooo lang. Dus dat is meer voor mijn gemak dan eigenlijk.
    Het gaat mij er eigenlijk meer om wat gewenst is...en wat goed is voor haar.
    Haar gewicht en lengte zijn overigens helemaal ok..wel beide boven in de curve, maar mijn man en ik zijn ook allebei redelijk lang.
    En de avondfles krijgt ze nog omdat ze om 5 uur haar prakje krijgt, maar pas om half 8 / 8 uur naar bed gaat(soms zelfs nog iets later) omdat ze niet zo'n slaper is. Vanaf het begin aan al niet.

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier krijgt hij s`morgens een papfles. Gezellig in bed.
    Bij zijn boterham krijgt hij thee met een klein beetje melk.
    Voordat hij gaat slapen krijgt hij ook nog een fles. Hij vindt het nog heerlijk en het is echt een momentje om tot rust te komen.

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ

Deel Deze Pagina