hoi ik heb het idee opgevat om misschien op reis te gaan naar de Nederlandse Antillen, vermoedelijk curacao (of zijn de andere eilanden meer de moeite?) Nu hier in Belgie zijn de antillen minder gekend én pokkeduur, dus vandaar dat ik sowieso zou willen vertrekken vanuit Nederland. zijn er hier mensen die er al geweest zijn en die hun ervaringen willen delen? Tips? ik twijfel ook of we onze dochter van 10 maanden zouden meenemen (ons zoontje van 4 gaat mee). Dit vooral omwille van het uurveschil van 6 uur, ik weet niet wat dit geeft met een babyN? zijn ze dan niet helemaal ontregeld? hoe lang raden jullie aan om minimaal te gaan?
ik ben alleen op bonaire geweest zou niet zomaar naar de andere eilanden gaan er zijn ook een aantal wijken waar je echt niet heen moet gaan als toerist op bonaire heb je dit niet, je hebt er bv ook geen stoplichten. ik zou minimaal 10dagen gaan. met de kleine zou ik wachten tot ze minimaal 1,5jaar is of ouder. ik zou er zo gaan wonen!
Toen ik naar Curaçao ging was mijn dochter ook tien maanden. Tip: zorg voor een aparte stoel voor haar, want ze passen met tien maanden niet meer in zo'n babybeddingetje en je wilt echt niet al die tijd met ze op de arm zitten!! Het ontregelen viel hier heel erg mee. Een dagje was ze wat de kluts kwijt, maar ze paste zich snel aan... Wij zijn veertien dagen geweest en dat was heerlijk!
Curacao fan hier. Elk jaar gaan we naar Curacao. Laatste keer was afgelopen November. Curacao is zo leuk en gezellig. De mensen zijn ook super lief allemaal. In het begin is het wel even wennen aan het tempo van de mensen, echt snel gaat het allemaal niet zeg maar. Een echte aanrader om te doen is zwemmen met dolfijnen bij het sea aqarium. Echt een ervaring die je niet meer vergeet. Punda en Otrabanda zijn ook erg leuk om te wandelen (gekleurde rij huizen waar Curacao om bekend staat.) Er is zoveel leuks te doen!
wij zijn ook naar curacao geweest mijn dochter was 13 maanden dit ging heel erg goed! het tijdsverschil was te doen. Het vliegen vond ik erg meevallen. ze had geen eigen stoel.Ze heeft zich goed vermaakt maar weinig geslapen. Op de terugweg was het vliegtuig niet vol en de steward zorgde ervoor dat eerst de mensen met kleine kinderen naar die plekkenmochten dus had ze een lekker plekje om te liggen en heel de vlucht te slapen!!!
Hou rekening met de temperaturen daar. Augustus en September zijn de heetste maanden daar en dan heb je weinig wind. Dan is het echt niet te doen daar. Wij gingen daarom altijd in November dan heb je nog steeds temperaturen van 30 a 35 graden, maar heb je wel een lekker windje heel de dag. November valt wel in het regenseizoen, maar dat steld niks voor daar. Het regent even voor 10 sec en dan wordt het weer zonnig en ben je blij dat je even wat regen heb gevoeld.
hey bedankt voor jullie reacties ! wij zouden in april gaan met Pasen. dan is het daar niet zo heet toch? en de prijzen vallen heel erg mee heb ik gezien, een week hotel in spanje met vlucht kost meer ! ik ben alleen dus nog echt aan het twijfelen omwille van mijn dochtertje, ik kan haar geen twee weken missen dus ofwel gaat ze mee of we zullen niet gaan ... hoe zorg je dat het dag - nachtritme weer normaal wordt? of gaat dat vanzelf? zijn er aan te raden adresjes om te logeren? Kan ja daar van eten alles kopen?
Ik ben een maand geweest; heerlijk eiland! Het is er erg mooi, maar je moet echt wel een auto huren, want anders kom je gewoon nergens! Er zijn heel veel prachtige stranden en mooie natuur. Je moet er alleen rekening mee houden dat het erg heet is en dat het er altijd waait, en stevig ook!
In de supermarkten zie je heel veel Nederlandse producten. In alles zie je het Nederlandse terug. Lion's Dive and Beach resort is een heel leuk hotel/appartementen. Zit vlakbij het centrum van Willemstad. Hoort bij het Sea aquarium waar je als gast gratis in mag om dolfijnen en andere zeebeesten te kijken. Mambo beach ligt er ook naast. Ook leuk daar ontbijten op het strand bij restaurant Hemmingways. Oooh ik krijg gewoon weer zin om terug te gaan.....
Maar de kans dat het vliegtuig wél vol zit is erg groot, bij ons zat het hutjemutje in elk geval.. Zelf zou ik geen zin hebben om al die uren vliegen met 'n baby op schoot te zitten, maar ieder z'n meug... Ik zou ook zo weer terug willen... De temperatuur is geweldig (behalve als 't niet waait) en 't tempo daar lijkt meer op mijn persoonlijke tempo dan 't gehaast hier..
Ik ben stewardess en wil je adviseren om vooral met je gezin naar Spanje ofzo te gaan!! Wat je ook doet, ga in godsnaam niet zo lang met een dreumes in een vliegtuig zitten! De vluchten naar Curacao zitten bijna altijd helemaal vol dus de kans dat je een extra stoel voor jouw dochter krijgt is echt minimaal. Geloof me, het is voor die kleintjes echt niet leuk (en voor de ouders dus ook niet) om zo lang stil te zitten. Slapen doen ze vrijwel nooit en gezelliger worden ze daar niet van. Ik zou zelf lekker met zijn viertjes (want zonder dochter op vakantie zou voor mij geen optie zijn) heerlijk naar Spanje ofzo gaan. Echt, Curacao is prachtig maar de Spaanse eilanden zijn ook heel mooi! Zo is Menorca een bijzonder kindvriendelijk eiland. De stranden lopen rustig af in zee en er zijn veel kindvriendelijke hotels. En het is maar 2 uurtjes vliegen! Prima! Veel succes met het maken van je keuze!
je moet wel tegen uitgemergelde dieren langs de weg kunnen die op sterven na dood zijn. Honden die mishandeld worden, terwijl ze bijna niet meer op hun poten kunnen staan. Ze zijn zo uitgemergeld dat ze niet meer op honden lijken. Het ergste van wat je op animal planet ziet misschien nog wel erger. Verder was curacao ok, maar ik ga er om die reden nooit meer heen! Ik ben er op bezoek geweest: ze zeiden: als we je dit verteld hadden was je nooit gekomen. En dat klopt.
Ik wil ook heel graag naar curacao.. Ik lees mee, maar na het berichtje van Loe begin ik wel te twijfelen.. Ik kan daar namelijk ook helemaal niet tegen!! Vond het in Turkije al redelijk erg qua dieren....
Ik zou de kleinste gewoon lekker meenemen hoor. Waar je ook bent, als je zelf makkelijk, flexibel en relaxed bent komt het zeker goed! Ik moet er ook niet aan denken om zonder kinderen op vakantie te gaan...
daarom dus! heb bij beide vluchten kinderen in de buurt gehad en geloof me voor mij was het echt een HEL!!!! en ook voor mijn buren. zegt die moeder ook nog aan het einde, je hebt het super goed gedaan, ik had het kind al 100x uit het vliegtuig willen pleuren!:x