dit is echt heel slecht

Discussion in 'Na de bevalling' started by elie5209, May 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elie5209

elie5209 Actief lid

Feb 16, 2009
    256
    0
    0
    Hallo allemaal.

Kweet niet of ik dit verhaal hier neer moet zetten maar wil het gewoon ff kwijt. Het zit me zo hoog!

Een kennis (is nogal een verwend paard:$) moest en zou zwanger zijn. Als er iemand iets heeft of iets moet zij dat ook en dus moest ze zwanger worden. Laat dat natuurlijk gewoon lukken. Dat is altijd zo bij mensen die het eigenlijk niet verdienen.. Alles moet altijd beter zijn dan bij een ander. Toen ze eenmaal zwanger was zei de verloskundige dat ze goed op zichzelf moest letten dat ze niet veel zwaarder mocht worden dan ze al is. Ze is namelijk nogal groot. Geeft niets maar mevrouw was gelijk op haar tenen getrapt en is vertrokken bij de verloskundige en was niet van plan om er nog heen te gaan. Toe is ze terecht gekomen bij de gyneacoloog. Ondertussen rookte ze een pakje op een dag tot de 20 weken-echo. Die was helemaal goed dus vond ze het niet nodig om te stoppen en rookte dus gewoon een pakje op een dag verder..... En haar ouders vonden het blijkbaar ook normaal want er was helemaal niemand die er tegenin ging. En haar man had ook niets te vertellen het was tenslotte "haar" kind!:x

Nu is het kindje dit weekend geboren met 36 weken en weegt maar 1800 gram. Hoe slecht ben je dan? Alleen maar door dat stomme roken. En nu komt het. Ze mocht maandag naar huis. Haar kindje moest natuurlijk blijven en als ze wilde mocht ze deze week bij haar kindje in het ziekenhuis blijven. Maar jullie raden het al....mevrouw ging naar huis! Want thuis mocht ze roken! Ik vind het zo erg!! Zoiets doe je toch niet? Arm kindje!:( Ze kan het thuis via de webcam ook de hele dag bekijken dus ze zou niet weten wat ze in het ziekenhuis moet...

Nu moet ze 2x op een dag naar het ziekenhuis komen om haar kindje ee flesje te geven en nu is ze zo zielig want het is zo zwaar voor haar! Dan ben je toch slecht? En ook haar ouders. Die vinden het ook allemaal heel normaal...En haar man blijkbaar ook. Ik heb (gelukkig) geen contact meer met haar. Al zou ik ze heel graag een schop onder haar kont willen geven want ik ken geen moeder die haar kindje na een dag zo makkelijk achterlaat....:x

Moest het gewoon ff kwijt.

groetjes!!

2. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat het misschien niet echt een leuke vrouw is ben ik het met je eens. En dat ze dingen anders zou moeten doen ook. Maar er staan toch ook dingen in die ik niet zo shocking vind hoor...,

Ik mocht ook in het zkh blijven toen mijn zoontje er nog een week moest blijven maar ben ook naar huis gegaan omdat IK dat wilde... Ben je dan slecht?

Ik vond 2x op een dag op en neer crossen naar het zkh (wel een kz gehad maar dat terzijde) ook zwaar.

Over het roken, tja natuurlijk is het een domme koe dat ze vrolijk doorrookt maar vind niet dat je daar iemand mag veroordelen.

Dus conclusie, het lijkt mij niet zo een leuke persoonlijkheid dat sowieso. En snap dat een hoop dingen jou steekt. Maar vind toch dat jij ook met een beschuldigend vingertje aan het zwaaien bent en dat staat je ook niet zo netjes.

En iemand SLECHT noemen? Sorrie hoor, bij iemand die slecht is het ik toch andere beelden in mijn hoofd (denk aan de talloze nieuwsberichten over het mishandelen van kinderen ed). Dat ze op zijn allerminst frapant te noemen is ben ik met je eens.

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik vind het wel slecht !! dat je bwv 2 sigaretjes rookt om geen stress te krijgen bijvoorbeeld ála ...

ik zou wel 2 x per dag op een neer crossen hoor voor mijn kleintje ! of gewoon daar blijven..
    ( mocht dat mogelijk zijn ivm gezondheid of wat dan ook )

en indd , mensen die het maar ff denken te doen worden zo zwanger !!

snap je frustraties meid !

4. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Even ter verduidelijking; ik ging wel hoor, die 2x per dag, maar vond het ook pittig!

5. Meara

Meara Niet meer actief

Ik vind dat je egoïstisch bent als je rookt tijdens je zwangerschap. Bouw het zo snel mogelijk af of stop meteen. Stress is niet goed voor je als je zwanger bent maar roken is not done in deze tijd. Als je wijs genoeg bent om een kindje te willen wees dan nog wijzer en stop met roken. Je doet het jezelf niet aan maar wel je kindje

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nee had het niet over jou hoor draak :) maar gewoon in het algemeen :)

meera , ja klopt ik ben gestopt zodra de nuvaring er ook uitging..

maar sommige hebben gewoon echt stress enz en als je dan echt zo nodig moet roken ( vind het onzin maar goed.. ) dan 1 per dag ofso..

maar ik zeg al ik heb er de wereld ! voor over dus zou het zo aan de kant zetten :D

7. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vind haar wel meer dan 'frappant' hoor. Ik zou er razend van worden, als ik dat van dichtbij zou meemaken. En dan bedoel ik vooral het doorroken van een pakje per dag terwijl er een kindje in je groeit, sorry hoor. Dat je je eigen lijf letterlijk de tering rookt, ok, maar om je ongeboren kind daar mee te vergiftigen (oh en kom niet aan met verhalen over stress, stop gewoon als je ook de voorbehoedsmiddelen de deur uit doet ;)).

Ik weet niet of ik iemand dan 'slecht' als geheel zou noemen, maar wat ze doet valt niet bepaald te prijzen.

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Oh, wat erg!! :$ Zou hier ook echt van ontploffen. Arm babytje. Een pakje per dag??? Wat zal die kleine een zuurstofgebrek hebben gehad in de baarmoeder. 1800 gram, ik geloof dat ze pas naar huis mogen als ze boven de 2000 zijn ofzo?
    Tjeetje, ik hoop niet dat ze haar asociale gedrag voortzet, dit kleintje verdiend beter vind ik. Wat een eerste 9 maanden... Niet eens de moeite doen om te minderen, vind ik echt erg!

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    evenstar ik vind het ook echt niet goed hoor !!
    en ik zeg al ik ben meteen gestopt !

maar als je het dan echt niet kunt ( ik weet het alles voor je kind zo denk ik ook ! ) dan is 1 per dag nog altijd beter (kan het niet beter noemen weet ik ;) ) dan 25 per dag !!

ik zou btw als ik haar vriendin zou zijn ( weet dat jij dat niet bent TS ) haar flink aanspreken en op dr neus drukken hoe achterlijk ze bezig is !

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    eeh.... ik vind het SLECHT met hoofdletters....!

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik vind roken sowieso slecht, of je nu wel of niet in verwachting bent. De reden ( dat ze in zh niet mag roken) vind ik ook een slechte om naar huis te gaan, maar verder thuis is prettiger dan in een zh..
    Nu weet ik niet hoeveel tijd ze kwijt is aan t heen en weer rijden naar t ziekenhuis, maar kan me op zich voorstellen dat dat pittig is. vanuit mijn huis naar t dichtsbijzijnde zh is ook al 25 minuten rijden..

Als ze echt zo is als in TS haar verhaal schrijft is t "niet mijn type" en ben ik blij dat ik zulke mensen niet ken..

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Wat erg voor dat kindje om zo´n mama te hebben.
    Ik ben blij dat ik de moeder niet ken, verschrikkelijk,afgaande op jouw verhaal.

13. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    slap excuus voor een mens vind ik het maar goed dat is mijn mening, ballen heeft ze in elk geval niet anders zorgde je wel beter voor je kleintje en zette je die op nummer 1 ipv jezelf (lekker belangrijk wat jij wilt het draait om je kindje) maar goed dat snappen dat soort mensen toch nooit dus ook geen zin om mee in discussie te gaan het ontbreekt ze aan ruggengraat en redelijkheid namelijk..

14. Rammel

Rammel Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Wat een afschuwelijk verhaal. Ik heb geen goed woord over voor dit soort mensen. Sowieso niet voor mensen die door blijven roken tijdens de zwangerschap, maar daar ben ik nou eenmaal heel stellig in.
    Arm, arm, arm kind!!

15. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Dat dat roken slecht is moet ze helemaal zelf weten.
    En over dat achter laten:

Ik heb 1,5 week in het ziekenhuis gelegen na de bevalling.
    De bevalling was heel zwaar en zowel ik al mijn kindje hebben een dikke kans gehad om te overleiden tijdens de bevalling omdat alles zo slecht ging.
    Ik lag daar alleen en ik mocht na 3 dagen niet meer continu bij de baby zijn.
    Ik trok dat niet en ben de laatste nacht weg gegaan en naar huis gegaan.
    De volgende dag kregen we te horen dat ons zoontje ook mee naar huis mocht.
    Ik vond het erg moeilijk en wilde hem niet achterlaten maar ik werd ook helemaal gek in het ziekenhuis,het idee dat we beiden feitelijk beide op sterven lagen werd mne echt te veel en de angst dat er wat met de baby gebeurde ook.
    Ik had niemand in het ziekenhuis en de bezoekgegeling mocht ik niet overschrijden.
    Toen ik eenmaal thuis was ging het direct stukken beter en kon ik goed praten met de familie over de nare ervaringen die ik had opgedaan,ook het accepteren ervan ging toen stukken makkelijker.
    Gelukkig hebben zowel mijn zoontje en ik beide geen schade eraan over gehouden.
    Het was moeilijk om de kleine achter te laten en ik voelde me als een verader en een slechte moeder maar het was kiezen of delen (een postnatale depressie in de hand werken was wat ik in het ziekenhuis deed).

ik snap dat je dit heel slecht vind maar ik lees dat je geen contact meer met haar hebt dus hoe weet je nu precies wat haar beweeg redenen zijn?
    Ik vind dit zoals je het beschrijft ook erg slecht maar ik kan ook in een hoop dingen in komen en ik vind persoonlijk dat iemand niet te snel mag oordelen als ze niet het hele verhaal kennen (over dat rondom de bevalling stuk natuurlijk).
    Dat roken en adviezen verkeerd opnemen van de vk slaat natuurlijk nergens op wat die kennis heeft gedaan.

TS ik hoop dat je mijn standpunt een beetje begrijpt en je dit niet te persoonlijk aanneemt,want dat is het absoluut niet

16. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ik ben het met Done eens..
    Over dat roken is iedereen het wel eens dus dat is wel duidelijk lijkt me..

Mijn zoontje heeft een week in het ziekenhuis gelegen.. Ik mocht op de 3e dag naar huis en wat was ik blij zeg! Ik lag op de 6e verdieping, L op de 1e.. mochten maar een paar uur bij hem dus echt niet constant.. en ik was zoooo blij dat ik naar huis mocht/moest..

Dat ze het zwaar vind dat heen en weer reizen kan ik me heeel goed voorstellen.. wij reden 2x per dag naar het ziekenhuis, 's morgens en begin van de avond.. Net bevallen, niks geen leuke kraamtijd.. Het was hier slapen, zh, slapen, eten, zh, slapen.. gaat je niet in de koude kleren zitten..

17. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Als het echt waar is dan is ze echt waardeloos. Natuurlijk is het zwaar als je kind het ziekenhuis ligt maar als je niet gaat om die redenen die TS aangeeft dan is het ind erg slecht.

Mijn kereltjes hebben 8 weken in het ziekenhuis gelegen. De 1e 3.5 week moesten wij dagelijks 180 km rijden om bij ze te zijn. En dat hebben we met alle liefde gedaan, we mochten ook niet de hele dag bij ze zijn dus hebben veel moeten wachten in het ziekenhuis. Echt slopend was die periode, en we waren echt kapot van vermoeidheid. Daarna nog 5 weken in het ziekenhuis waar wij wonen. Ook daar 2 a 3 per dag geweest. Mijn man ook zelfs s'nachts als hij niet kon slapen, want dat mocht daar gewoon.

Nee heb er geen goed woord voor over als je dat niet doet voor je kind.

18. elie5209

elie5209 Actief lid

Feb 16, 2009
    256
    0
    0
    Begrijp me niet verkeerd hoor mensen!! Ik snap dat het heel zwaar is als je heen en weer naar het ziekenhuis rijden heel zwaar is. Kan ik me goed voorstellen. Ik ken deze moeder heel goed. Ben jaren heel goed met haar omgegaan dus ik weet hoe ze is. De reden dat ze naar huis is gegaan is omdat ze thuis wilde roken. En een zware bevalling is het niet gewest. Niet geknipt, helemaal niets. Ze wilde vanmiddag weer op haar werk gaan kijken. (mijn schoonmoeder werkt daar ook, vandaar dat ik dit weet.) Ze gaat ook lekker 5 dagen werken. Dan past haar moeder op haar kindje. Haar kindje komt gewoon niet op de eerste plaats en dat is iets wat ik niet begrijp....

sorrie dat het misschien wat bot overkomt maar het zit me gewoon dwars..... Ik bedoel het niet zo rot!!

19. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik vind je berichtje echt niet rot overkomen hoor.

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Pfff, wat een heftig verhaal zeg.

Ik ken ook iemand die zo onbegrijpelijk is! Ze zei: ach ik ben nu 30 dus moet er maar een keer een kind komen he. En zwanger in 1x.
    Ze klaagde bij de eerste zwangerschap zo dat ze dik werd.... ze sloeg maaltijden over. Ze kreeg vroegtijdige weeën maar werkte toch lekker door ondanks het advies onmiddelijk te stoppen.

Na de bevalling sprak ze vaak over "de wekker" "dat kind" "dik kind" "varkentje" "vetrollen" en niet op een leuke toon! Nooit vertelt ze wat leuks over haar kindje. Ze werkt 4 dgn in de week en op die dagen vaak ook savonds endan moet er savonds dus ook nog een oppas komen.
    Nu komt er een tweede kindje en heeft ze al vroeg in de zwangerschap harde buiken.... ze moet stoppen met werken maar gaat gewoon door.
    Zo triest!

Share This Page