Groente en aardappels wil ze niet!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Mijn dochter eet echt alles, maar groente en aardappels dat wil ze echt niet! Alleen wel gebakken aardappels.
    Maar als ze groente en gewone aardappels krijgt dan draait ze gewoon haar hoofd om.
    Nou heb ik wel gelezen dat je je kind dan maar niks moet geven, maar dat vind ik zielig. Vlees vind ze heerlijk en dat krijgt ze ook. Vaak met wat fruit en een toetje.
    Maar ja aardappels en groente is wel belangrijk. Hoe hebben jullie dat gedaan??

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Oei dat is lastig zeg.

Lisa eet eigenlijk alles.
    Als ik haar iets geef wat ze niet wil eten of lust, dan laat ik dat zo.. geef haar dan ook niets anders voor in de plaats. Behalve dan wel een toetje.
    Op zich krijgt ze wel haar vit. binnen als je haar fruit geeft en een toetje en vlees.
    Is dat eigenlij het enige wat ze niet lust??
    Misschien dat je het later weer eens kan proberen , wie weet lust ze het dan wel!

3. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Mijn dochtertje eet alles, maar zelf ben ik ook niet zo van de aardappels groente vlees. Er zijn toch genoeg alternatieven? Rijst, pasta, couscous (vindt Elske heerlijk met een zelfgemaakte pastasaus erbij en raspkaas er over).

Ik vind dat mijn kinderen alles ten minste moeten proeven, maar lusten ze iets echt niet, dan hou ik daar wel rekening mee.

4. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Giulian is heel erg ziek geweest (en net als nu) at ie toen helemaal niet. We kwamen erachter dat ie wel vis wilde eten. Ik heb toen heel veel vis gehaald en gemaakt en vooral tonijn uit blik was een favo. Dat kan je makkelijk door de aardappels heen roeren en door de groenten. Nu eet is dus alles. Maar n moeilijke eter is ie blijkbaar alleen als ie flink ziek is geweest.

Ik geef hem trouwens voornamelijk potjes eten en als Elmar en ik eten komt hij bietsen. Dan eet ie uiteindelijk nog es een voeding met ons mee. Super makkelijk. Zo is er geen druk van ons naar hem om te eten wat de pot schaft. En nu eet ie trouwens bijna nooit meer n potje, omdat ie alles lust en makkelijk eet.

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Potjes vind onze dochter helemaal niet lekker.
    En pasta en rijst eet ze af en toe wel, maar ook niet altijd.
    We proberen het toch elke keer weer, maar als ze niet wil dan laten we het zo. We dwingen haar niet.
    We proberen haar ook wel eens zelf te laten eten, maar dan gooit ze gewoon haar bord opzij... :(

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    En als je het hele zooitje prakt, met appelmoes er doorheen?

7. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hebben we ook al geprobeert... maar helaas.... :( :(

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Haha heel herkenbaar.. dat doet die van mij ook als ze het niet lust!

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hihi mijn oude forum vrienden weten dat ik je niet kan helpen. Hier nog zo'n kind.

Ik blijf melezen voor tips.

appelmoes, melk en diksap door het eten een hielp hier niet mss kan jij een van die dingen nog proberen?

Wat wel helpt is als ik Lars een t-shirt aan doe vna mijzelf en hem zijn eigen bestek geef en dan mag ie zelf eten. Ondertussen stop ik er natuurlijk ook wat in. Zo zijn de laatste keer zijn bordjes helemaal opgegaan. Hij is dan afgeleid van het eten en hij stopt zelf af en toe ene schep in zijn mondje.

10. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Goed idee Inky! :D

11. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    dat verhaal van Inky gaat hier ook o.....ik laat de dames gewoon op de grond spelen en dan zijn ze geheel afgeleid en dan doe ik er af en toe een hapje in...zo eten ze alles op...hihi

12. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik ga het vanavond weer proberen.
    Vanavond eten we rijst. Dus dat kan leuk worden. :D

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    geen last van gehad mijnes aten alles

alleen nu niet meer :(
    dat is ook een ramp soms

14. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Onze dochter at ook altijd heel goed.
    Het is sinds een maand of 3 dat ze zo slecht eet....

15. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    misschien dat ze idd meer zelf wil eten...
    raply al geprobeert? wordt wel een smeerboel, maar misschien dat ze zo wel een stronkje broccoli wegknabbelt, hihi!

succes!

16. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    hoi Ooievaar, mijn zoontje heeft nog nooit groente of aardappelen gegeten (ook alleen gebakken wel)
    ik heb ook vanalles geprobeert om hem aan het eten te krijgen en niets hielp, ik ben er maar mee gestopt een paar weken geleden en gisteren is ie ineens gewoon gaan eten!!
    zolang ze de rest wel allemaal eet zou ik me niet te druk maken, en misschien lust ze koude groenten wel.
    komt allemaal vanzelf goed

17. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Die van mij krijgt geen koekjes of snoepjes, of ijsjes of wat dan ook van dat lekkers als ze niet wil eten.

Dwingen heeft geen zin, krijg je alleen maar kwade koppen van.
    Maar toch moet je ze niet de kans geven om over je heen te lopen.
    Niet eten? Dan ook geen lekkere snoepjes.
    Op zijn minst even proeven, of een paar hapjes.
    Wil je vlees eten?, Dan eerst vijf hapjes aardappelen en groente, en dan krijg je je vlees.
    Leg desnoods vijf blokjes op tafel, en telkens als ze een hapje heeft genomen, een blokje verwijderen ( leren ze ook nog tellen ;) )
    Alle vijf de blokjes weg? Dan krijg je vlees, en als het vlees op is dan het toetje.
    Mijn dochter ging op den duur steeds meer hapjes eten, uit zichzelf.

Cb zei tegen me als ze slecht eet, geef je der elke dag maar macaronie( dat vond ze wel lekker) alles zit erin, krijgt ze toch alles binnen, maar om nou elke dag hetzelfe voor te schotelen vond ik ook niks.

Ik zou proberen er wat tegenover te zetten voor haar, mits ze iig een paar hapjes heeft gehad, desnoods een kleurplaat, en dan met stickertjes oid te werken

Veel succes

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dat is ook wel een goeie Jolanda.
    Maar onze dochter is pas ander half en ik weet niet of ze dat
    al begrijpt... :(

19. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Maar ze gaat wel zien dat er telkens als ze een hapje genomen heeft, er een blokje verdwijnt.
    En als alle blokjes weg zijn dat ze beloond word, met haar vlees of haar toetje, geloof mij, dat hebben ze echt heel gauw door hoor!

20. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik ga het morgen proberen.
    Vanavond hebben we rijst namelijk en dat wordt lastig denk ik..
    Maar misschien ook niet want rijst en pasta vind ze vaak wel lekker :D

Deel Deze Pagina