Hoi, Ik ben nu zwanger van de tweede, ik heb al een zoon van 4 jaar. Nu hebben we 20 juli de eerste echo en nu weet ik niet of ik hem mee moet nemen? Het wordt ook waarschijnlijk inwendig gedaan? Wat zouden jullie doen of wat hebben jullie gedaan?
Wij hebben de oudste wel meegenomen naar de eerste twee controles + echos. Ook deze waren inwendig. Maar op die momenten heeft papa dochterlief op de arm genomen en haar aandacht gevestigd op het beeldscherm van de echo/tv
Hoi, Tuurlijk moet je hem menemen. Kijken naar de baby in mama's buik. Ik heb morgen de eerste echo en mijn zoontje van 2 gaat ook mee. Waarschijnlijk zijn ze zo onder de indruk dat ze niet eens in de gaten hebben dat mama in der blote billen ligt. Zo bouwen ze gelijk ook een beetje een band op. Ben wel benieuwd hoor morgen. Groetjes
ik zou het niet doen. En dat heeft niets met 'blote billen' te maken, maar een echo geeft niet altijd dat kloppende hartje en misschien heeft het met mijn miskraam te maken maar daardoor ben ik juist voorzichtiger en ik wil niet dat zij erbij zou zijn van 'stel' een hartje klopt weer niet. Ik vertel het haar dan liever daarna wel en neem haar dan evt. wel een keer bij een pretecho mee.
Ties is nooit meegeweest, dat krijgt hij echt niet mee. maar jouw zoon is 4, dan is dat toch anders. desondanks zou ik het niet bij de eerste doen, wat als het niet goed zit? lijkt me erg zwaar voor hem. zelfs al houd je het droog dan nog zal hij merken dat er iets aan de hand is! Indiaantje, met 2 jaar bouwen ze nog geen band op hoor, is echt nog te jong om het bewust mee te krijgen. ze kunt ze leren dat er een baby in je buik zit, maar beseffen wat een baby is doen ze jammer genoeg niet
Ja idd, dat is ook hetgeen waar ik me druk om maak, stel dat het neit goed zit? Geen hartje klopt etc. Hij zal die spanning dan zeker meekrijgen. Vindt het erg lastig. Weten jullie of je met een inwendige echo er een soort doek overheen krijgt? Zodat het vanaf "mijn" kant ietwat afgeschermd is, de vagina dan? ( snappen jullie hem nog haha )
Ik zou het persoonlijk ook niet doen, om de reden dat het misschien niet goed zit! Ik zou kiezen om later in de zwangerschap een pretecho te doen. Is veel leuker want daar is dan ook al echt een baby'tje op te zien. Die eerste echo (is mijn ervaring) zie je zo weinig op. Hier bij inwendige echo geen doek ofzo gehad om de boel af te schermen. Was er ook totaal niet mee bezig op dat moment, was zo gefocust op het klopppen van het hartje.
Ik sluit me aan bij Maia, als het niet goed zit wil je je kindje daar niet bij hebben denk ik. Je wordt niet afgeschermd met een laken ofzo, mijn gyn doet wel altijd het licht een tandje lager zodat je het scherm goed kunt zien, dus dan zou het wel minder opvallen dat je daar half naakt ligt, maar dan nog zou ik het niet doen.
Mijn zoon is ook 4, maar hij gaat écht niet mee. Na mijn mk in jan, weet ik wel beter. Ik vertel hem ook pas dat ik zwanger ben als ik de nekplooi heb gehad. Anders duurt het voor hem te lang.
Ik sluit me aan bij de meerderheid. Niet meenemen, voor het geval dat... Neem hem mee als je een latere echo hebt, als je al echt een kindje in het beeld kan herkennen. Dat is voor hem ook veel leuker en interessanter!
Onze dochter van bijna 2 is alleen bij 6 weken echo meegeweest. Bij de 12 en 20 weken wilde ik met mijn volle aandacht bij de beelden en het verhaal van de echoscopiste zijn en dat lukt me niet met haar naast me.
ik zou het ook niet doen, met ons eerste kindje kwamen wij bij de 1e echo erachter dat het kindje niet meer leefde. Ik kan je een ding vertellen, je wilt dan geen kindje om je heen hebben, dan moet je gewoon je emoties kunnen tonen. Veel plezier bij de echo!
bij een inwendige echo zou ik hem niet meenemen. Ik vind niet dat een kind van 4 z'n moeder op die manier naakt hoeft te zien. Is het een uitwendige echo dan zie ik geen reden om hem niet mee te nemen.
Ik zou het niet doen. Reden is al genoemd. Een echo is meestal leuk, maar niet altijd... Als je nieuws krijgt wat je niet verwacht lijkt me dat niet fijn met een klein kind erbij...
Tja ook ik zou hem niet meenemen. Wij hebben onze kleine man ook pas na 2 goeie echo's meegenomen. Nou is hij nog jong dus hem interesseerde het weinig maar het lijkt mij helemaal niks als het niet goed is en je hebt je je kindje bij je.
Ik zou hem ook niet meenemen om alle eerder genoemde redenen. Ons zoontje is met de geslachtsbepaling bij 16 weken mee geweest en verder niet
mijn dochter van 1,5 is wel bij alle echo's meegeweest! tja...zij krijgt natuurlijk ook neit alles mee. en toen bleek dat ik een mk zou krijgen, bleef zij heel kalm. maar dat verschilt ook per kindje denk ik. zij is niet de moeilijkste zeg maar... ben benieuwd hoe je echo gaat vandaag! succes alvast!
Wij nemen haar ook niet mee met de eerste echo vrijdag. Puur omdat je natuurlijk 2 opties hebt, wel of niet goed. En dan zit je meteen met emoties.. Als alles goed zit kan ze de volgende natuurlijk wel mee
Wij hebben haar wel meegenomen, maar ze was toen ook pas net 7 maanden toen we de echo kregen, dus ze kreeg er echt niet veel van mee... Over het 'half naakt liggen' je kunt een rok aandoen bij de inwendige echo, dan ligt je toch misschien beschermder voor je gevoel.
Jill is gewoon meegeweest. mocht het toch mis zijn gegaan (mk) . tja het hoort erbij vind ik... kan gebeuren ook al begrijpt ze er niets van. thuis kan ik ook wel eens janken dus of het dan daar of thuis gebeurd maakt ook niet uit. ze hoefde bij mij geen inwendige echo te maken maar mocht dit het geval zijn kunnen ze een handoek er toch overheen leggen? lijkt me geen probleem!