Ik had dit berichtje ook geplaats bij het test-topic, maar daar verdwijnt het zo snel naar beneden dat ik toch besloten heb er even een apart topic voor te maken. Het zit me namelijk toch dwars dus ik wil graag even jullie mening Willen jullie even kijken naar mijn testrijtje (ovutestjes)? Omdat ik lange cyclussen heb, ben ik deze maand begonnen met testen, zodat ik een beetje weet wanneer mijn ei en NOD gaan zijn enzo. Op de foto ontbreken de eerste twee testjes, van 12 en 13 april, deze waren nog lichter. Op 16 april was ik in de gloria, mijn test was ineens vrijwel net zo donker als de controlestreep! (hij is iets lichter opgedroogd moet ik zeggen). Dus ik verwachtte dat hij de volgende dag echt positief zou zijn, maar nee. Hij is sindsdien alleen maar lichter geworden. Ben doorgegaan met testen omdat ik dacht dat er misschien wel een echte knaller nog zou komen, maar hij wordt dus alleen maar lichter. Heb de afgelopen dagen veel scherpe buikpijntjes gehad links en rechts, dus heb wel het vermoeden dat mijn eitje geweest is. Had de dagen voor de donkerste test ook vruchtbaar slijm volgens mij, en diarree (dat had ik teruggerekend mijn vorige cyclussen ook rond de eisprong). Heb mijn banner ook vast aangepast naar de nieuwe situatie. Maar ik twijfel nu dus of dit dan mijn piek is geweest? Ik hoor namelijk van iedereen dat de test echt even donker of donkerder moet zijn dan de controlestreep. Wat zouden jullie doen? Nog even doortesten in de hoop dat er een echte duidelijke test komt? Of was dit nu mijn piek en moet ik misschien volgende ronde (als die er komt) andere testjes gebruiken (deze zijn van Z&K) in de hoop dat deze mijn ei duidelijker vinden?
hmmzz ik ben ook net met die dingen begonnen, en zit ook van hmmz... gisteren eipijn gehad, en vandaag is ie donkerder...
@ Zussie: Ik ben toevallig rond de zelfde datum als jij begonnen met de ovulatietesten, dit omdat ik ook niet precies weet wanneer mijn ei komt. Ik ben 17 febr gestopt met de pil & precies 40 dagen later mn eerste echte ongi gehad... Volgens mijn kalender zou ik morgen mn ei hebben. Ook ik zit te wachten op een knal test.. Ik ga vanavond weer testen, ben benieuwd of die duidelijker wordt. Ik kijk met deze topic mee! Succes in ieder geval!
Hier een foto die ik nog had, t zijn wel de eerste 2.. Ik zal vanavond een foto maken van de hele week.. Stuur ze dan wel op..
Hee het zou best kunnen zijn dat dit voor jou je piek was, Je hoort nl vaker dat mensen geen knaltest krijgen maar aan de hand van vergelijken(zoals jij) kunnen zien dat dat toch een piek was Of je door wilt testen moet je zelf weten, voor je eigen gevoel als jij er niet heeel zeker van ben kun je doortesten zodat je dan voor jou gevoel zeker je ei niet heb gemist en als je wel zeker van je ei ben kun je stoppen Ik gebruik trouwens die vam sensitest en krijg daar wel hele duidelijke mee, maarja dat is ook weer beetje verschillend want hoor ook mensen hier die er ook geen knaltet mee krijgen.. Maar miss kan je ze een keer proberen.
@zussie, ik had ook vaak van zulke testen. Maar als je ei eraan komt knalt de streep er echt af hoor! Deze zijn helaas nog echt niet positief, zou gewoon nog even doortesten!
Ik zou voor je eigen gemoedsrust nog doortesten. Ik had vorige maand ook niet echt een knaltest, en het blijft maar in mijn hoofd zeuren. Die testen zijn niet heel duur en het kan geen kwaad om nog te testen. Dan weet je gewoon zeker waar je aan toe bent en kun je er volgende maand ook beter om reageren (al hoop ik natuurlijk dat er geen volgende maand komt haha)
Nou... bedankt voor al jullie reacties hoor! Ik blijf dan maar gewoon verder testen en klussen voor de zekerheid. Maar het is toch niet zo dat iedereen een knaltest krijgt? Want bij sommige meiden werken sommige testen niet goed enzo... Als hij niet meer donkerder wordt dan moet dit haast wel mijn piek geweest zijn, en dan piek ik blijkbaar gewoon niet zo donker. Je moet hem officieel ook binnen 10 minuten aflezen, en die van de 16e was net nadat ik hem gedaan had wel vrijwel zo donker als de controlestreep. Wel echt balen dat ik nu nog niet zeker weet wanneer mijn NOD is... want daar had ik dus op gehoopt dat ik dat helder zou hebben.
Hoi zussie! Ik snap je onzekerheid, heb namelijk ook 2 maanden dipsticks gebruikt en kreeg er ook geen duidelijkheid van, ze bleven lang licht en uiteindelijk wel een donkerder streepje, maar geen knaltest, ben deze maand begonnen met de ovulatietesten van clearblue, ze zijn wel duur maar je zit tenminste niet te klooien met hoe donker het streepje moet zijn
Jipje, thanks voor je reactie! Omdat mijn cyclussen zo lang zijn, zijn die clearblue's niet echt een optie voor me want dan betaal ik me scheel! Maar misschien volgende maans sensitest ofzo proberen, daar hoor ik ook wel goede verhalen over. Of nog beter... volgende maand gewoon geen testen meer nodig!
Testje van vandaag was weer net zo donker als de 16e... Misschien heb ik nu morgen een positieve... dat zou een paasei betekenen, maar ook dat mijn cyclus deze keer helaas net zo lang duurt als de vorige ( Ik had zo gehoopt op een kortere cyclus... Vind het echt niet leuk als ik elke keer zo lang moet wachten.... beter is het snel raak!