En het moment waarop je het vertelde. Waren ze daar ook bij? ik wil het eigenlijk wel vrij snel aan ouders vertellen. Maar kleine is er dan eigenlijk altijd wel bij. Maar ik denk eigenlijk dat als we het zeggen als hij gewoon in zijn spel zit dat hij het dan niet eens hoort. Of ik zet hem gewoon even achter een filmpje ofzo. ik ben ontzettend onzeker nog en wil het heel graag aan de kleine ook vertellen, maar wil niet straks hem weer moeten uitleggen dat het toch niet zo is.
Hier heb ik het dus een soort van 'moeten' vertellen. M'n moeder zei uit het niets; volgens mij ben jij zwanger . Kids waren er toen wel bij, maar reageerde er verder niet op. Ze zei het ook niet heel hard! Ik vond het geen leuke bekendmaking, maar op dat moment prima. Ze stonden elke dag voor ons klaar, dus ook wel logisch dat ze het door had Als de kleine speelt of even achter een filmpje zet zal hij het denk ik niet snel door hebben. Zou het alleen niet te uitbundig vertellen
Wij hebben het direct verteld aan ons dochtertje van toen bijna 3. Het duurt inderdaad lang voor ze, ik krijg dagelijks de vraag of de baby nou al bijna komt Maar aan de andere kant heeft ze zo ook alle tijd om aan het idee te wennen
Dat is dan ook wel weer zo! Ergens heb ik ook het idee dat het sowieso wel lang duurt.. of ze nou 20 weken moeten wachten of 30 weken.
Ahhh dat snap ik zo goed! Ik kan ook niet wachten om reacties te zien straks. Onze oudste had het gisteren ineens over baby in de buik, maar geen idee hoe ze er op komt haha.
Dankje, jij ook gefeliciteerd! Haha dan is het helemaal een leuke verrassing Wij hebben de vorige zwangerschappen beide keren de nekplooimeting gedaan en de 20 weken echo. Bij onze jongste dochter was daarna een GUO nodig ivm een aorta afwijking. De 20 weken echo wil ik dus in ieder geval. Verder wil ik nog even kijken of we een NIPT of nekplooimeting willen doen. En jij?
Na de eerste echo met 7+4 weken het aan onze ouders verteld. Onze dochter van toen 2 jaar en 9 maand heeft de echo aan mijn schoonouders gegeven en bij mijn ouders kwamen ze bij ons op de koffie. Mijn man vroeg toen aan mijn vader of het goed was als hij de naam van mijn vader in ons testament liet zetten als de financiële man. Dan kon hij alles regelen voor Onze kinderen. het duurde even voordat mijn vader dat begreep (mijn vader zit in de financiën etc) en mijn moeder begreep het gelijk. onze dochter snapte de echo natuurlijk niet dus die had geen flauw idee. En met de termijn echo 11 weken, hebben we thuis het aan onze dochter verteld. Ze was heel erg enthousiast en sprak gelijk over wat ze allemaal gingdoen voor de baby als die werd geboren. We hebben een filmpje van haar gemaakt dat ze roept: ik word grote zus! En dat hebben we naar de familieleden gestuurd haha
Dank je wel! De 20 weken echo wel, de andere onderzoeken weet ik nog niet. Krijg je de keuze tussen NIPT of nekplooi (combinatietest) of is er maar 1 optie?
Mijn kinderen zijn 7 en 4 en snappen al best goed wat er gebeurt. Met bijna 10 weken hebben we het verteld, toen hadden we 2 goede echo's gehad. Ik was ook zo ontzettend beroerd, lag al een paar weken vooral op de bank of in bed en had nergens fut voor. Omdat ze dat niet zo goed konden begrijpen, hebben we besloten om het ze te vertellen zodat ze snapten waarom ik niet altijd energie had voor een puzzel of spelletje. Ze moesten wel even wennen, want ze zijn al zo lang met zijn tweetjes en echt 4 handen op 1 buik. Dat er dan een kleintje bij komt vonden ze in het begin wel moeilijk. Ondertussen vinden ze het gelukkig wel erg leuk!
Na een aantal jaar weer terug hier op de pagina. En dan een topic vinden dat bijna gelijk is aan mijn situatie. Hier ook twee dochters van juli 217 en febr 2019 en nu zwanger van nummer 3. Wij willen in ieder geval de eerste echo nog even afwachten tot we het wereldkundig maken. Vind het zo jammer dat de meiden er niet bij mogen zijn bij de verloskundige
Onze zoon van bijna 11 zullen we het pas rond de kerst gaan vertellen. Misschien iets eerder als mijn buik echt gaat opvallen. Na 4 miskramen willen we eerst een goede echo afwachten!
mijn dochter is net 3 jaar. Ze wilde al heel lang een broertje of zusje en had het daar veel over. Toen ik zwanger was had ik het haar het liefst meteen verteld maar niet gedaan. We hebben onze ouders en zus een foto laten zien van de positieve test. en meteen erachteraan gezegd dat dochter het nog niet wist. Foto hadden we gewoon op onze telefoon. We waren op bezoek en zeiden dat we nog een leuke foto hadden. Heel leuk! Dochter hebben we het verteld na een goede termijnecho. Toen was ik 12 weken zwanger. Zij mocht de dag daarna een shirt aan met big sis en daar hebben we een foto van gemaakt. Ook een foto gemaakt dat ze mijn buik een kus geeft en de tekst erbij: 'Ik geef mama's buik een kusje, in april krijg ik een broertje of een zusje.' Die foto hebben we naar de overige familie en vrienden gestuurd.
Bij de vorige zwangerschap na de eerste echo met 8+2 verteld. Dit werd alsnog een MA. Gelukkig heb ik toen heel veel steun aan ze gehad en ze waren ook net zo verdrietig als ik dat het mis ging. Ze zijn bijna 8 en bijna 9, dus begrijpen goed hoe het allemaal werkt. Deze keer mijn dochter al eerder verteld, omdat ze zo aan het meeleven was. Meekijken met ovutesten, vragen of ik al ongesteld was geworden, aanmoedigen dat ik een goede mama ben en dat die baby in de buik er snel zou komen... Ik heb haar dus al met 5/6 weken deelgenoot gemaakt en ze huilde van geluk, maar begreep ook dat het in het begin nog eventjes spannend is of het goed gaat allemaal. Zoonlief heb ik het een weekje later verteld en die was ook heeel blij. Volgende week hebben we de termijnecho.
Leuk om te lezen dat er nog een paar andere moeders van 3 grote kids zijn die van de 4de zwanger zijn. Hier ook Ook hetzelfde termijn. Ze weten dat we graag een 4de willen en zijn er nu al mee bezig. Vooral onze oudste van 12. De andere twee zijn 9 en 7. Wij hebben volgende week de eerste echo. Als die Goed is doen we samen met de kids een zwangerschapstest ❤