Ha! Dat is toevallig. Onze dochters zijn van maart 2017 en juli 2018. Leuk zeg.. ik heb zoveel zin om het ze te vertellen. Maar inderdaad eerst een goede echo. Wij hebben nu het plan om het ze met kerst te vertellen. We willen een boek inpakken (“Wat zit er in je buik, mama?”) en onder de boom leggen. Kunnen we het meteen voorlezen! En dan aan het einde van het boek een foto van de echo met broertje/zusje.
Dat vind ik wel heeel erg lang. De vorige zwangerschappen moesten we het iedereen elke keer eerder vertellen omdat het snel te zien is. Na 20 weken heb ik dus waarschijnlijk al een aardige buik Dus dat gaan ze echt wel door hebben. Dan vertel ik het liever eerlijk. Dan hebben ze ook genoeg tijd om aan het idee te wennen. Dat is ook wel wat waard, vind ik.
Hele kleine kindjes denken niet als je buik wat bol staat aan babys meteen, pas als ze een jaar of zes zijn en je hebt echt een ronde flinke buik zullen ze die link leggen Ik vind het een beetje zomers vertellen dat de kerst van de winter is haha
Hier was zoonlief 6. Alle naaste familie wist het alleen hij niet pas na de 12 weken echo.... Toen heeft hij wel allemaal mensen gebeld en is langs geweest om te vertellen dat hij grote broer werd. En iedereen deed wat wij vroegen. Super enthousiast doen en net doen of je niks wist. Nu dik 3 jaar later is hij er nog steeds van overtuigd dat hij de eerste was
Gefeliciteerd! Wij hebben gewacht tot na de eerste echo en de nipt, rond de 14e week verteld. Je kinderen zijn nog heel jong, mijn ervaring is bij kinderen van 3/4 dat ze het super tof vinden maar er niet veel mee bezig zijn (tenzij je er zelf over begint ). Maar als jullie het eerder willen vertellen why not? Mocht het mis gaan dan zijn ze ook te jong om dat echt te begrijpen.
Leuk! Zoiets hadden wij ook bedacht ja. Ik heb het boek ‘de buitelende baby’ al besteld. Is een boek met flapjes, ook erg leuk! En ga nu nog op zoek naar een barbie met een baby in de buik. Ik denk dat wij na een goede eerste echo het gaan vertellen. Dan mogen de kinderen het aan iedereen gaan vertellen. Nog even geduld tot 26 november.
Mijn oudste heeft dat soort dingen vaak wel door. Ze wordt in maart 4. Misschien ook door interesse, omdat andere kindjes broertjes en zusjes hebben gekregen op de opvang. Ieder kind is anders en dat zal per kind dus verschillend zijn. Maar dat is mijn mening De pepernoten en kerstballen liggen ook al in augustus in de winkel en dan duurt wachten ook lang, hahah. Dankjewel! Nouja, met kerst ben ik 13 weken en dan de prenatale screening waarschijnlijk ook al gehad hoor Ons plan is tot nu toe om het met kerst te vertellen.