Hallo, Onze zoon van 3 weken spuugt veel en slaapt weinig. We hebben al een aantal keer contact met wijkverpleegkundige en lactatiekundige gehad ook zijn we vorige week naar de huisarts geweest omdat we het idee hebben dat hij te weinig borstvoeding krijgt en teveel utispuugt. Nu is mijn vraag wat een baby ongeveer moet aankomen en wanneer hij op zijn geboortegewicht moet zitten. Hij is vandaag 3 weken en weegt 3.470 zijn geboortegewicht was 3425 en hij is de eerste 3 dagen afgevallen naar 3060. Wat ik wel raar vind is dat zijn gewicht schommelt aangezien hij 4 dagen geleden 3500 woog en dat was op ongeveer dezelfde tijd en ook ongeveer een uur naar een voeding? Ik hoor graag jullie reactie groetjes,
Elke baby heeft zijn eigen groeitempo, maar dat je kindje eigenlijk is afgevallen in 4 dagen tijd vind ik wel zorgelijk. Misschien kun je het volgende doen: -voor het voedden weeg je je kindje -daarna voed je je kindje -direct na het voeden weer wegen -en direct na het spugen ook weer wegen zo weet je wat je kindje drinkt, hoeveel hij binnenhoudt en hoeveel hij uitspuugt. Als je dan met die gegevens je arts belt weten ze ook meteen hoe of wat.
Klinkt precies als bij mijn dochtertje, alleen kon de HA niets ontdekken, pas bij het CB toen ik de arts sprak, bleek het waarschijnlijk reflux te zijn, sindsdien zijn we de BV gaan kolven en mengen met nutriton en begon ze weer normaal aan te komen. Alleen was dat pas met 6 weken, omdat de huisarts haar zo'n lekker gezonde Hollandse meid vond. Dus laat je niet met een kluitje het riet in sturen, maar laat iemand er goed naar kijken. Mijn dochtertje heeft de eerste 6 weken ook heel veel gehuild, was sinds we nutriton gebruiken ook gelijk over. Ja, alleen als ze honger had ofzo.