Negatieve zwangerschapstest, toch zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jojo1984, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Iemand ervaring met pas laat na NOD positief testen?
    Verschilt dit ook nog per zwangerschap?

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    bij 4 zwangerschappen testte ik duidelijk voor NOD positief; bij mijn zoon op NOD een tuurstreepje en pas vanaf 16dpo werd het duidelijker. dus ja :)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Als je zeker bent van je eisprong moet er op 14 dpo zeker wel een streep te zien zijn op je test.

Weet je je eisprong niet en ben je overtijd met een nega test, is de kans heel groot dat je ei later was en je dus nig niet overtijd bent.
    De kans dat je nega test maar toch overtijd (dus langer dan 14 dpo) en dan toch zwanger bent is zeer klein.

4. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Nee ben niet zeker van mn ei..misschien dan zaterdags die buikpijn/eisprongpijn? Zou dan vandaag mn nod zijn?

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn tweede ging ik uit van een NOD op dag 30, had een regelmatige cyclus van ongeveer 28-30 dgn. Menstruatie kwam niet, maar testjes bleven negatief. Voelde me erg zwanger met allerlei toenemende kwaaltjes, en uiteindelijk op dag 40, dus 10 dgn na NOD, kreeg ik toch een tuurstreepje en 2 dagen daarna een overduidelijke test. Zwanger.

Later bij termijn echo een week terug gezet, was een week minder lang zwanger dan op basis van mijn berekeningen (eerste dag laatste menstruatie). Een laat ei dus, eventueel gecombineerd met late innestelling. Termijnecho klopte dus wel met zwangerschapstestjes, ik was in feite veel te vroeg begonnen met testen ;)...

(om die reden bij mijn 3e gaan temperaturen zodat ik zeker zou zijn van mijn eisprong. Toen had ik 12 dpo een duidelijke positieve test, 3 dagen voor NOD)

6. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    In het verleden wel ovu getest (zijn al 2 jaar bezig) maar al even niet meer. We wilden nu een paar maanden wachten (tussenstop) ivm nieuwe baan. Als het een laat ei is dat zal ik van de week wel ongesteld worden: tussen dag 16 en 26 hebben we niet geklust dus dan zal ik niet zwanger zijn ;) als we weer verder gaan ga ik zeker weer ovu testen gebruiken dankzij jullie tips!

7. Chant26

Chant26 Actief lid

31 okt 2016
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    En ongesteld geworden?

Deel Deze Pagina