hoeveel namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hanneke, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hallo iedereen hier. Ik heb een vraagje.
    Wij zijn 24 weken zwanger van een tweeling.
    Nu willen we beide kinderen 6 voornamen geven.
    Wat vinden jullie, kan dit of zijn dit te veel namen?
    we zouden graag jullie mening horen.
    Groetjes Bolbuikje!

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind het erg veel... maar ik ben weer van het andere uiterste... ik vind 1 naam genoeg, je noemt er toch maar 1. Als ik al meerdere namen zou geven, dan denk ik dat ik er maximaal 3 zou kiezen ;)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Saona.
    Bedankt voor je antwoord. We zullen nog is even wikken en wegen wat we doen. De namen wel houden of toch 1 of 2 minder.
    Even nog voor de duidelijkheid,
    We hebben voor als meiden namen zo en zo een dubbele voornaam, bijv Eva Laura dit zijn niet de echte namen maar even om het duidelijk te maken en we zijn wel van plan om deze beide te gaan noemen. Dat zijn dan dus 2 namen en dan nog 4 andere namen Bij de jongens namen daar in tegen hebben we wel gewoon 1 naam en dan nog 4 andere namen. Zijn er nog meer mensen die vinden dat we er minder moeten nemen of zijn er ook mensen die zeggen dat dit wel kan?
    Groetjes!

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    hey hallo

poehhh ik vind het ook wel erg veel :D
    Bij veel officieel papier werk moet je alle namen opschrijven! Past dat wel op de regels :D :(:
    Maar de keus is aan jullie en jullie moeten doen wat je gevoel zegt!

Succes met beslissen!

groetjes

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bedankt voor je antwoord.

[quote="Bij veel officieel papier werk moet je alle namen opschrijven! Past dat wel op de regels :D :(: "[/quote]

tja, zit wat in! nog niet eens over na gedacht!

6. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    is er voor jullie een speciale reden waarom al die namen per kindje worden gegeven?
    bv. vermoemen naar de hele familie of zo? ;)
    Want misschien zitten er wel leuke namen bij voor een (misschien) volgend kindje?
    Ik heb zelf 3 namen waarvan ik er 1 pas met 10 jaar ofzo foutloos kon schrijven, je gebruikt die namen toch bijna nooit.
    We kiezen nu voor ons kindje gewoon 1 naam.
    Mijn man heeft ook 1 voornaam en dat is veel makkelijker.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    zelf hebben we beide ook maar 1 voornaam, en vooral ikzelf vond/vind dit niet leuk. Als je ergens je voorletters moet noemen zitten ze te wachten tot de volgende letter komt maarja, het blijft er maar 1. De namen zijn overigens niet moeilijk te schrijven, maar voordat ze ze zelf uit het hoofd kennen zal wel even duren denk ik. Overigens we denken nog hard na over welke namen we schrappen. En dus bewaren voor evt. andere kinderen (ik denk alleen dat het bij deze 2 blijft, maarja, alles kan veranderen, ben pas 21 dus de toekomst zal dat uitwijzen). We denken er nu over dat we voor de jongens namen 1 roepnaam zegmaar en dan nog 2 andere namen en bij de meisjes namen de dubbele roepnaam en dan ook nog 2 andere namen. Dat komt denk ik meer in de richting van "normaal".
    Groetjes Ikke.

Owja,trouwens vergeten te zeggen, vernoemen naar de (hele) familie zit er niet bij, de namen zijn gewoon de namen die mijn vriend en ik mooi vinden.

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ow haha, ik vind het juist makkelijk dat ik maar 1 voornaam heb! 'Wat zijn uw voorletters?' 'Alleen A, verder niets'... en snel klaar dat je bent! Mijn man heeft 5 voorletters, hij vind het zelf vreselijk... maar ik ook, iedere keer op alle papieren al die voornamen voluit schrijven, en je noemt ze nooit... Zijn jongere broertje heeft maar 1 naam, want na mijn man waren zijn ouders uit-vernoemd :) ...

Zijn die 6 namen vernoemingen of kunnen jullie gewoon niet kiezen en willen jullie je kindje 6 namen geven die je allemaal mooi vind?

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik vind het ook onwijs veel! :confused:
    Wij vinden ook wel meedere namen mooi, maar we hopen na dit wondertje nog een kindje te krijgen.
    Dus dan onthouden we die namen gewoon.
    Zelf vind ik 2/ 3 namen meer dan genoeg.
    Anders moet je bij je volgende zwangerschap weer allemaal namen gaan bedenken, terwijl je de mooiste misschien al wel hebt gebruikt voor je eerste 2 ukkies! ;)

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik vind 6 echt te veel.
    Wij geven ons kind 1 naam. Meer dan voldoende.
    Ikzelf heb een dubbele voornaam en gebruik alleen de helft :)

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    2 namen..ok..
    3 nouja vooruit dan..

maar 6?

sorry vind ik, persoonlijk dan he, echt veels te veel.

Mijn dochtertje heeft er twee..ze heet Eslem Sude..en dat was omdat mijn man graag twee namen wou. ik vind een al genoeg :)

12. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Jemig, wel veel...

13. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Onze kinderen hebben 2 namen, dit omdat we voor de oudste een naam hadden die zelfde begin letter als die van zijn papa en oom had. Vonden wij te verwarend met post

Maar 6 is echt te veel, merk dit in mijn werk, past vaak ook niet eens op een regel. 3 namen zijn toch echt de max, vind ik.

Heb er zelf ook maar 1, niets mis mee.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, dat is dan duidelijk! haha! 6 namen kan echt niet! We hebben vanmiddag zitten strepen hoor! en we zijn er uit! ieder kind krijgt 4 namen, ongeacht of het een meisje of jongetje is. Heb ook gekeken bij de lijst die jullie maken met de namen en idd 4 namen zijn echt het meeste wat er bij staat de rest allemaal 1 2 of 3 namen. Dus bij de meidennamen dubbele voornaam en 2 andere namen. En bij de jongensnamen 1 voornaam en 3 andere namen. Dit worden de voorletters Meisjes: N.L.S.T L.X.L.I. Jongens: R.N.M.A. J.D.K.M. Onze achternaam begint met een G.

15. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik vind het nog veel.
    En wat als het nou een jongen en een meisje zijn?
    Weet je dan wel welke je moet kiezen?
    Of worden het dan 8 namen per kind ;)

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik heb zelf 4 namen word er gek van.
    dus daarom heb ik voor 1 naam gekozen.

17. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Zeg meid, doe lekker wat je zelf wil! En je man natuurlijk. Jullie moeten er blij om kunnen zijn, niet al die andere mensen. Daar moet je gewoon een beetje schijt aan hebben. Het zijn jou kinderen! Kijk wat je zelf leuk/ praktisch/ mooi vindt.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ja, iedereen bedankt. Mom2bofnie je hebt helemaal gelijk, maar we wilde toch de mening van andere mensen horen. mijn vriend en ik hebben nu besloten dat het dus toch 4 namen worden. En nee, amaranta als het een jongetje en een meisje word worden het geen 8 namen maar ook gewoon 4 per kindje. Dan word het dus Jongen R.N.M.A. en meid N.L.S.T.
    Groetjes Wij.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Goeie keuze, 4 namen per kind. 6 is wel heel veel. Persoonlijk zou ik dat niet doen.
    Maar ik vind 1 naam zo kaal.... brr. En het is altijd handig als je kind zijn/haar naam niet mooi vindt of als zij/hij met nog 3 Kevins's of Melissa's in de klas zit. Kun je je altijd bij je 2e of 3e naam laten noemen. En kinderen vinden een 2e 'geheime' naam (die niet iedereen kent) vaak wel spannend of mysterieus. Ik ben dus voor meer voornamen!

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wat een hoop namen , moet er niet aan denken, vind 1 naam meer dan zat de rest gebruik je toch niet , mijn vriend en ik hebben ook allebij 1 naam.
    moet er niet aan denken om zoveel namen aan me kind te moeten geven vind 1 naam al lastig om te verzinnen laatstaan meerdere namen

Deel Deze Pagina