Onze dochter van bijna 11wk maakt s'nachts al lange slaapjes Ze beginnen alleen wat vroeg. Gisteren laatste voeding rond 21.00 uur en toen kwam ze om 05.30 uur. Vanavond heeft ze rond 20.00 uur gekregen en rond 20.30 uur naar bed. Ze zit op deze manier op 5 voedingen per dag. Zouden jullie haar dan wakker maken rond 23.00 uur, of toch zelf haar ritme aanhouden?
Persoonlijk zou ik haar wel aangelegd hebben, misschien zou ze niet eens wakker worden? Zou in eigen belang (ontploffende borsten) zijn, maar ook omdat ikzelf 5 voedingen wel weinig had gevonden. Als ze goed groeit is dat natuurlijk niet zo'n issue, maar dan had ik wel gekolfd voordat ik naar bed ging (goed voor productie en met lege borsten de nacht in, vond ik veel beter slapen, maar dat is natuurlijk persoonlijk).
Ja die ontploffende borsten zijn idd niet fijn wakker worden. Productie en groei zijn geen probleem. Ze is hollands welvaren en ik heb mijn productie zelfs moeten afremmen met blokvoeden en leegkolven Ik moet het gewoon maar eens gaan proberen, misschien krijg ik haar niet eens goed wakker Bedankt voor je reactie Abri
Als dat allemaal geen probleem is en je het evt tijdig in de gaten hebt als het wel minder lijkt te worden dan zou ik er niet zoveel mee doen: straks bevorder je weer een enorm overschot door bijv afkolven . Als het zo goed werkt voor jullie, dan werkt het zo
Mijn dochter deed hetzelfde. Ik legde haar rond 8 uur op bed en dan sliep ze tot 4 of 5 uur door. Ik heb besloten haar wel om 23u te voeden en ze word er niet eens echt wakker van. Het gevolg is dat ik met lege borsten naar bed kan en we nu kunnen slapen van 23:30 tot 7 uur! Dat doet een mens goed na al die gebroken nachten!!
Mijn dochtertje is 10 weken ( 3 gecorrigeerd) en de lactatiekundige zei vandaag dat ze zeker 6 voedingen moet krijgen, mijn dochter krijgt wel om en om (fles en borst) succes!
Mijn dochter van 12 weken oud krijgt 7 voedingen. om 19.00 geef ik haar voeding en daarna doet ze vaak een lang slaapje van een aantal uur... ik kom sochtends dus ook nooit handig uit... aanleggen om 23.00 lukt hier niet...ze is dan enorm boos ik laat het dus maar zo... misschien komt her DE tip nog wel voorbij
Mijn jongste sliep ook al heel snel door ...Heb toen ook geen avond voedingen meer gegeven. Vind ik onzin. Als hij slaapt, waarom wakker maken. Als je borsten vol zijn idd even de druk eraf kolven.
Vandaag zitten we weer in een ander schema...maar wel weer met maar 5 voedingen Laatste voeding nu om 21.30 uur, ben benieuwd hoe laat ze nu gaat komen. Ik laat haar het schema bepalen. Bedankt voor de reacties!