Ja inderdaad, die driftbuien!!! En hoeveel aandacht die kleintjes ook krijgen van mama, ze gillen en krijsen om alles!
Nou ik heb toch echt geen Engels op de basisschool gehad pas op het Lbo. en dan niet zo als nu gewoon wat woorden leren en meer niet Engels spreken gaat wel een klein beetje lezen gaat redelijk en verstaan ook maar niet omdat ik dat op school geleerd hebt. De kinderen van nu woord het idd van af jong al geleerd hier ook in de kleuterklassen maar pff in mijn tijd hwhaa klink nu echt oud was het echt nog geen wereld taal.
Haha ik moest er wel omlachen, 1 klein laadje met 1 pan, hij alles open trekken. En ik dacht dat mijn man erg was!! Wel grappig om te zien dat de kinderen het snel allemaal prima vinden.
Ach penseel, ik heb het vanaf groep 8 gehad en dan nog 6 jaar op het vwo (zo'n 2 uur per week), maar ik bak er niets van haha. Lezen en luisteren gaat prima, maar spreken echt niet. Grootste stukje is bij mij de angst en dat werkt natuurlijk niet in je voordeel haha.
Vond deze aflevering niet zo heel heftig! Ja vader weet de weg niet in de keuken. Hier is het ook 90 procent van de keren dat ik de kinderen terecht moet wijzen. Of wat dan ook haha. Wel wat ik herkenbaar vond was het met de oudste dochter. Het gaat nu beter gelukkig maar zoonlief heeft ook echt in moeten leveren na komst zusje. Daarvoor deed ik veel met hem daarna werd het pff lastiger om te doen.Daar voel ik mij nog wel eens schuldige over en volgende week plan ik een verassing voor zoonlief.. We gaan denk naar de bio.s te vaak al uit gesteld of te weinig tijd of geen oppas. Eye opener.!! Voor mij dan.
Die van mij ging ook met 3 jaar al alleen naar het toilet hoor. Zelfs nog eerder (om te plassen). Toen hij dit eenmaal staand kon, had hij mama niet meer nodig. Snik! Het gaat zo snel. Nu veegt hij braaf zijn eigen billetjes af, al moet ik vaak wel controleren. Maar goed... Mijn kind is aan de andere kant de laatste tijd een draak met avondeten. Met zijn handen, extreem kieskeurig, niet willen eten, draaien op de stoel. Zucht! Het is een fase, het is een fase. Ik blijf het mezelf maar voorhouden en als ik zo moet geloven van dit programma. Moet ik maar blij zijn met mijn kleine bijdehante snotneus
Mijn dochter was ook borst verslaafd ! Zeer vermoeiebd. Gelukkig geen 2 jaar gegeven maar wel in 1 x gestopt ermee. Mijn lichaam had zich er zo op ingesteld dst de melk ook.op was. Vond het verder niet echt een heftige uitzending. Papa was wat te makkelijk maar draaide wel bij.
Hier ook een bv verslaafde baby. Daar moet binnenkort ook een eind aankomen. Gelukkig echt geen 25 keer. Wow! Maar ik begrijp dus wel hoe snel je in zo een cirkel terechtkomt. Mijn zoontje begint nu overdag zelf om de borst te vragen, maar daar ga ik niet in mee. Voordat ik ook op de 25 zit
Na 2 jaar echt niet meer. Vraag en aanbod zijn dan op elkaar afgestemd. Ik vermoed dat de jongste haar moeder meer als speentje gebruikte en niet eens meer heel effectief dronk. Ik geef onze jongste ook nog bv. Soms drinkt ze een dag niet. Dan exploderen mijn borsten ook niet. Kwestie van vraag en aanbod
Nou inderdaad zeg!! Heb het 8 maanden gedaan en toen vond ik het echt welletjes. Zo'n groot kind aan je borst. Maar goed moet ieder voor zichzelf weten. Ik vond het wel een eye opener deze afl. Ik vind dat de nanny het ook echt heel goed doet. Waar het op neer komt is dat het soms moeilijk is om sommige gewoontes te doorbreken maar dat wij als ouders zijnde het in ons hoofd vaak moeilijker maken dan dat het werkelijk is. De vader was in zekere zin wel een softie maar het is natuurlijk wel zo dat de moeder hier de regie in handen had en ook niet veel uit handen wilde en kon geven en dan krijg je toch deze rolverdeling. Het is een goede vent met het hart op de juiste plek. Over dat engels was ik wel verbaasd maar ik ken wel meer jongeren die de taal niet goed beheerden en zo boeiend vind ik dat eerlijk gezegd niet. Hier krijgen ze op school pas vanaf groep 7 engels en ik vind het prima.Ik heb liever dat mijn kind de nederlandse taal/grammatica goed kan beheersen dan dat het vanaf groep 2 engels moet leren.Ik kreeg het op de basisschool ook pas in groep 7 en op de Mavo en MBO en ik kan best aardig overweg met engels,Al kan ik soms ook niet op woorden komen en klap ik dicht haha. De ene zal er ook meer aanleg voor hebben dan de ander. Ik vond het stukje dat de oudste dochter werd genegeerd wel enigszins confronterend.Hier ook een flink lft verschil,11 jaar,9 jaar en 2 jaar en ik betrap me er zelf ook weleens op dat de jongste meer gedaan krijgt dan mijn andere 2 kinderen.Was wel weer een leermomentje.
Dat kindje dronk natuurlijk amper uit de borst.Was gewoon een gewoonte zoals een ander kind bij troost een duim of een speentje zoekt.
Ik begreep dat het kind naast de borstvoeding eigenlijk niks at, dus dan zullen er toch echte voedingen zijn ipv de borst gebruiken als speentje. En dan zul je toch echt moeten afbouwen, ook al is het kind al twee. Hier ging stoppen na ruim een jaar, ook moeizaam. Na twee weken 1x per dag te hebben gegeven, kon ik ook niet zomaar stoppen zonder dat ze vreselijk pijn gingen doen. 25x per dag....En hoe houden die tepels dat vol??? Ik moest ook wel lachen toen hij niks kon vinden in de keuken. En fijn dat de oudste dochter door Jo niet vergeten werd. Die hoorde je niet maar kreeg ook veel te weinig aandacht. Die middelste liet zichzelf wel horen zeg pfff Wat ik me trouwens ook af vroeg, is waarom ze die twee kleintjes, bijna in hun eigen kamer lieten slapen. Van buiten en beneden ziet het huis er groter uit dan dat ze boven lieten zien. Er zullen vast nog meer kamers zijn. Ik heb het idee dat moeder en/of vader die kleintjes 's nachts nog niet zo goed los durven laten.
2 jaar borstvoeding is de WHO norm hoor. Ik snap niet dat daar zo vreemd op gereageerd wordt. Maar na 1 jaar gaat een kind meestal wel zodanig eten dat het niet de voornaamste en zeker niet de enige maaltijd is. Vraag en aanbod zijn idd op elkaar afgestemd, maar ik kreeg de keren dat ik voor werk op reis was en weg van peuter toch wel stuwing en pijn - ligt er wel aan hoeveel je voedt denk ik. Ik had altijd wel een kolf. Maar ja, ik kan er weinig over zeggen, ben sinds de geboorte van mijn oudste niet meer gestopt met bv (nee, zij krijgt niet meer, is uit zichzelf gestopt toen ze 3j9mnd was, geheel normaal gezien de natuurlijke speenleeftijd tussen 2 en 7 ligt ).
tja 2 jaar en nog aan de borst, prima, maar 25x.... heb vaak zat letterlijk huilend en tenenkrommend van de pijn 7 maanden tegen elke voeding aan gezien... vraag me af, zou dat niet ook gaan zeer doen zo vaak en drinkt de kleine wel effectief dan... was eerder verbaasd over de keuken-kunde van de vader.... maar goed, mijn vriend heeft dan ook koken als hobby, dus dan ben ik ook niet meer zo objectief plus zijn instelling... brrr... maar vraag me af, hoe had ze dat dan met haar andere kids gedaan? waarom laat ze het oplopen tot continue 'melk'fles spelen, want echt een moeder kan ze zo ook niet zijn...
Borstvoeding geven aan een baby is echt anders dan borstvoeding aan een dreumes. Na 1 jaar is het eigenlijk alleen maar makkelijk en gezellig En effectief drinken,het gaat niet om hele voedingen,immers,je kindje eet gewoon vast voedsel dus mamamelk is minder belangrijk. Zo vaak je kind laten drinken, is echt een opvoedkundig ding. Natuurlijk wil jij nu een koekje,maar dat krijg je straks. Natuurlijk wil jij nu de borst,maar ook dat moet wachten. Etc.