ieder haar ding natuurlijk, maar een kleuter of zelfs ouders aan de borst zou ik een heel gek gezicht vinden. Zou dat meer iets vinden voor in Afrika ofzo, hier is er zoveel te bieden naast bv. Maar nogmaals, je moet vooral doen wat je zelf prettig vindt.
'Meer' dan bv? Je impliceert dat moeders die 2 jaar voeden hun kinderen iets anders zouden moeten geven? Wat bedoel je dan bijvoorbeeld? Danoontje of andere koemelkprodukten? Mijn kinderen eten gewoon met de pot mee en eten ook yoghurt ed. Maar feitelijk is koemelk voor kalfjes, niet voor mensenkinderen. Ik vind het echt bizar om een WHO norm aan Afrika toe te schrijven, die geldt voor alle babies, of ze nou in Mozambique of Nederland geboren worden.
Ik vraag me af hoe lang die moeder plezier zal hebben van haar twee nieuwe bh's Ik heb toen mijn dochter 14 maanden was mooie nieuwe bh's gekocht. Dochter dronk toen nog meerdere keren per dag bij mij. Met 18 maanden helaas al gestopt met voeden. Die bh's pas ik nu (zwanger ) weer maar heb er toen maar kort plezier van gehad. Vond dit een leukere aflevering dan de vorige. Vond de vorige wel heel heftig om te zien hoe die moeder er door heen zat en met haar zoontje omging. Wat heb ik gisteravond gelachen om de vader van het gezin van deze week. Hij wist gewoon echt niet hoe hij met z'n kinderen om moest gaan en hoe te koken. De paniek op z'n gezicht toen zijn vrouw ff weg werd gestuurd hahahahahaha. Was uiteindelijk wel goed voor z'n ego dat het hem - met ondersteuning van Jo - toch lukte Maar serieus... Het zou je man maar zijn!!!! De mijne is ook niet perfect - welke man of vrouw wel ?? - maar deze man was wel de overtreffende trap van een man die ik niet als gelijkwaardig partner zou wensen
Mijn tip voor deze ouders; schaf een draagzak of doek aan. Ze lopen echt heel vaak met kids op de arm. Zo kun je ze bij je dragen (geborgenheid) en tegelijk wat anders doen. Vond het borstvoedingsgebeuren werkelijk abnormaal. Meisje is geobserdeerd door de borsten en borstvoeding. Het woord tieten vond ik ongepast. Vind het mooi als een kind van 2 nog bv krijgt, bijv voor het slapen. maar zeker niet de hele dag en nacht door. Begrijp haar keus ook volledig door ermee te stoppen.
Die norm is continentaal bedoeld hè! Als westerse moeder neem ik deze norm absoluut niet serieus! Het aandacht geven aan de oudste herkende ik wel... Schiet hier ook vaak bij in. Gelukkig hebben wij 's avonds een momentje ingebouwd dat ze even bij me komt zitten. Wel als de jongste drinkt, maar dat vindt ze alleen maar leuk. Die man had zeker wel het hart op de juiste plaats, absoluut!
tja mijn vriend is ook niet de perfecte vader en ik ook niet de perfecte moeder, maar een driftbui word niemand gelijk paniekerig van en lossen we altijd prima op, zonder dat ze gelijk haar zin krijgt. plus, vind het zo sneu voor de oudste dochter... hoop dat ze dat mooier in balans krijgen met zijn allen...
Ja, ik vind 25 keer per dag abnormaal voor een peuter, net als niks anders eten. Omdat een peuter misschien niet snapt waarom ze wel op het ene en niet op het andere moment mag drinken snap ik de keuze voor helemaal stoppen ook wel ergens, al zou dat nooit mijn persoonlijk keuze zijn in deze situatie.
Ik heb het eerste stuk niet gelezen, maar ik begrijp dat de moeder ALLES in huis deed, naast het constant voeden van haar peuter? Geen wonder dat de oudste dichter zich verwaarloosd voelt ,en dat de jongste twee totaal geen grenzen lijken te kennen. Ik vind het ook bizar dat die man zelf niet in kon zien dat er voor hem ook een belangrijke rol in het gezin zit... wat een flapdrol vond ik hem overigens..
Er is via twitter nu ook een stop nanny jo actie gestart. http://www.oudersvannu.nl/nieuws/stop-nanny-jo/ mensen vinden dat zij te streng is en te oude wets.
Ik zie niks te streng, alleen maar consequent. Maar ach die mensen gaan vast met fluwelen handschoentjes met de kinderen om. en weten alles beter dan andere. ..
Af en toe streng als het echt nodig is daar is niks mis mee. Kinderen moeten toch leren wat grenzen zijn. En bij situaties die uit de hand zijn gelopen zoals bij dit programma... hoe willen de tegenstanders van Jo dit oplossen dan?
Quote van een stukje op die website Oké dus een kind die jou of broertje of zusje een schop geeft ga je maar knuffelen???? Nou echt niet he, hier vliegen ze per direct hun kamer in wegwezen. en degene die de schop kreeg krijgt de knuffel. Alles positief behandelen kan gewoon niet. af en toe heeft een kind gewoon een wat "hardere" aanpak nodig. al dat softy gedoe heb je nu allemaal vervelende kinderen door. Maar goed dat vind ik.
Het enige nadeel aan de nanny vind ik ze komt wel warm en begrip vol over maar ze heeft zelf geen kinderen. Bij kinderen komt toch veel gevoel bij kijken en dat zie je soms al wat te hard overkomen. Een moeder is toch meer van het pappen en zoet houden troosten. Vind ik dan. Vannacht kroop dochter ook nog gezellig naast mij en dat zie ik daar niet gebeuren het moet naar het eigen bed. Terwijl ik vind in de nacht als jij je prettig voelt naast mama waarom zal ik je dan uit mijn bed sturen. Vanmorgen zegt ze lekker warm bij jou. Dat is denk wat sommige missen aan de nanny methoden.
Ohnee nooit meer een kind in bed bij mij. gewoon doorslapen op je eigen kamer, weet je een keertje kan. Maar als dit elke dag gebeurd piep je wel anders hoor.
Ik piep helemaal niet anders. Mijn oudste heeft 9 jaar bij mij in bed geslapen en de jongste slaapt pas kort in haar eigen bedje. En komt nog af en toe lekker naar mij toe heerlijk. Wahah ik weet al 14 jaar niet beter haha.
Eehhmm dat is toch echt heel persoonlijk, en afhankelijk van soort ouder.. En penseel heeft volgens mij daar al heel veel ervaring mee, en nog 'piept ze niet anders'
o my, waar lees jij dat ik schrijf dat bv kinderen niks anders krijgen? Ik bedoel alleen maar dat een kind van 6 niet noodzakelijk aan de borst hoeft, we hebben hier toch een goede welvaart? Wat dat betreft vind ik die norm 'apart', die mening mag ik toch best hebben? En er is niks mis met koemelk, zolang je dat met mate nuttigt.
Oké dus als mijn kind een ander bijt moet ik hem knuffelen volgens die moeder/vader?! Kom op wat een onzin zeg! Daarmee ga je juist negatief gedrag uitlokken. Als ik bepaald gedrag niet tolereer ga ik dat niet belonen dmv een knuffel nee dan krijgt mijn kind gewoon straf. Die gaat op de trap zitten ( en jaa ala Nanny Jo dus een time out van een x aantal minuten ) En het werkt tot nu toe prima!