Jo Frost: Nanny on tour

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door pientje1, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat probeer ik wel altijd idd. zeg dan altijd dat ik het wel begrijp en probeer te vertellen dat ik zie dat ze boos/overstuur is. en probeer haar meestal dan een alternatief te bieden. dus als ze kwaad word omdat ze ergens niet mee mag spelen dan iets anders aanbieden. tot nu toe werkt dat meestal best goed. maar hier is een echte driftbui altijd gooien of alles omver maaien wat ze ziet en ff heel hard gillen en na minuutje weer lachen. korte explosie noem ik het altijd maar

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar wat mogen ze dan WEL als ze boos zijn?

Ik vind dat ook altijd zo'n lastige hoor, als hij gaat plassen zeg ik ook dat hij zn piemel goed in de wc moet doen e.d. Omdat het anders vies word...

Maar we moeten ook leren hoe ze zich wel moeten gedragen toch...? Maar hoe moet ik dat doen als ik niet precies kan zeggen wat hij wel kan doen als hij boos is

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik vind Jo best een goede aanpak hebben in gezinnen die het "spoor bijster" zijn, vaak zie je dat het dan wel werkt.

Zelf ben ik niet van het straffen, belonen doe ik eigenlijk wel, terwijl dat ook een vorm van manipulatie is.
    De reden dat ik liever niet straf (maar soms wel moet), is dat het gedrag ergens vandaan komt of uitgelokt word en ik kijk liever daarna dan achteraf.

4. adi

adi Niet meer actief

#364 adi, 12 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2015
    Ik heb op vorige pagina aangegeven hoe wij dat doen (meerdere reacties)

Het is ook een leerproces voor kinderen om te leren dat je natuurlijk niet iets fysiek hoeft te DOEN als je boos bent. Als beschaafde mensen leren wij uiteindelijk allemaal om deze emoties in te tomen, en te vervangen door even mokken of praten. Kleine kinderen dan door stampvoeten, boos kijken, of verdrietig worden. Huilen uit teleurstelling vind ik heel anders dan boos schreeuwen en zichzelf op de grond gooien als iets niet mag.

Net zoals slaan.
    Als je je kind uitlegt dat ie zus/vriendje niet mag slaan, geef je hem ook geen andere fysieke uiting van boosheid ter vervanging.
    We zeggen ook niet: ik wil niet dat je pietje slaat, ga maar schreeuwen tegen pietje als je boos op hem bent of gooi zijn speelgoed naar buiten, dat mag wel.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm jaa dat is waar...

Soms lijkt opvoeden wel hogere wiskunde:):p

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Lekker boos zijn zonder dat mama er last van heeft :cool:

Boos zijn en hysterisch willen gillen? Prima... Je mag best boos zijn, dat snap ik. Maar als je het nodig vindt om zó te gillen, dan doe je dat maar even op de gang en als je klaar bent kom je maar terug.

Emoties, oke, maar ze moetn ook leren dat een ander daar geen last van hoeft te hebben.

Onze oudste is bijvoorbeeld regelmatig moe als ze uit school komt. Haar zusje is blij dat ze thuis is en wil spelen. Dat botst dan gigantisch.
    Heb met de oudste afgesproken, dat als ze moe is en alleen wil spelen, ze dat tegen mij moet zeggen. Dan kan ze lekker alleen op haar kamer zijn en zorg ik er voor dat haar zusje haar met rust laat.

Dus in die zin gaan wij niet mee in haar chagrijnigheid. Dat mag ze lekker op haar kamer doen. Zo is iedereen tevreden.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hogere wiskunde is er een eitje bij :D:p

8. tuc

tuc Niet meer actief

Wat je over jo zegt klopt denk ik wel. Die nauhty seat en afzonderen is absoluut niet mijn methode maar als ik sommige gezinnen zie denk ik dat haar aanpak het enige redmiddel nog is. Het is daar al veel te ver gekomen.
    Maar ik vind dit dus geen methode om van begin af aan toe te passen maar meer om de schade te herstellen.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Precies Tuc!
    Zo bedoelde ik het ook idd! :D

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

En ook nog even vertellen wat hij dan wel mag :). Je mag je boosheid niet uiten door te slaan, maar hoe dan wel? Dat is lastig voor een kind om zelf in te vullen.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zit te denken om voor haar een 'boos' kussen/knuffel/zachte bal te maken waar ze zich op uit mag leven als ze boos is.

12. adi

adi Niet meer actief

Dat heb ik eerder gelezen, maar leer je het kind dan niet dat ze haar boze emoties moet uiten door ergens op te gaan rammen?

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tja daarom twijfel ik ook nogal :p al heb ik liever dat ze dat dan nu op iets doet wat níet ten koste van mijn servies ofzo gaat....
    vind dat een lastige iig :)

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik vind de aanpak van Jo Frost vaak juist wel heel goed. Met een kind van 2 of 3 moet je niet altijd de discussie aangaan en alles uit willen praten. Ze moeten ook gewoon leren dat wat mama of papa zegt gaat gebeuren, punt. Regels zijn regels en als je je niet aan de regels houdt (om wat voor reden dan ook) dan volgt er een consequentie. Dat is zo in alle facetten van je leven, dus daar kan je maar beter vroeg aan wennen. Op school gaan ze ook niet eerst lief praten om erachter te komen waarom je iets niet doet, op je werk gaat je baas ook niet naar je gevoelens vragen, noem maar op. Mijn dochter is een schat van een kind en probeert het mij eigenlijk altijd naar de zin te maken, maar zo nu en dan heeft ze een enorme driftbui, blijft ze huilen en gillen en is er niks meer mee te beginnen. Dan gaat ze even op de gang gillen, niet zozeer als straf, maar wel om te kunnen kalmeren zodat we daarna fatsoenlijk kunnen praten (zover dat mogelijk is met 18 mnd) en te knuffelen. En als kinderen na meerdere waarschuwingen toch kiezen om niet te luisteren, vind ik het juist een goede methode om daar een time-out of andere consequentie aan te verbinden. Ik vind het ook erg logisch ... zie het zo: als je niet voorzichtig bent op de glijbaan val je er af, als je niet luistert naar je ouders dan krijg je "straf". Het is gewoon het kind oorzaak en gevolg leren.

15. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Aflevering 1, wow, ik zie vooral een radeloze vermoeiende moeder,
    maar dat haar zoontje eigenlijk de baas in huis is, vind ik ook erg. gelukkig krijgt ze hulp want straks heeft ze 2 kinderen die
    haar te baas zijn/worden
    over het huishouden wil ik niet echt oordelen, als ze al te moe is om haar kinderen nu goed aan te sturen
    plus waarschijnlijk naar de scheiding je niet goed en lekker voelen dan is meestal ook een puinhoop in het huishouden, ik zelf ben ook geen schoonmaak wonder

Roelina, wat knap dat je hier reageert, aller eerst heb ik er bewondering dat je zo met je billen bloot ben geweest op tv,
    ik hoop oprecht dat nu met je kinderen en met jezelf goed gaat, en wat voor nazorg je hebt gaat inderdaad niemand wat aan, !!

Aflevering 2, wow 25x borst, echt erg zeg, maar ze doet dat idd als een soort speentje, gelukkig eet ze nu beter, ik denk
    dat meteen BV stop zetten een goede stap is,
    dan heb ik niet eens over om een kind van 2 jaar bv geven, maar goed dat is eider zijn doen en laten :) en daar bij BEOORDEEL
    ik dus niemand,
    ik vind fijn dat die vader wat meer doet met de kinderen en in huis,
    goed ook dat ze de oudste dochter meer aandacht gaan geven

ik merk dat zelf ook nu met een baby van 6 maanden, dat de aandacht voor ons oudste soms wat beter kan, wat betreft mijzelf,
    ik probeer nu elk dag met hem iets samen te doen, met of zonder dochtertje erbij en het lukt al aardig, :)
    mijn zoontje slaapt momenteel niet makkelijk gauw, in het vorig huis sliepen we met zijn allen op een slaapkamer, (papa/mama en zoon)
    hij had wel een eigen bed hoor, en nu sinds half jaar naar een verhuizing wat duidelijk echt nodig was, heeft die zijn eigen kamer en het na bed brengen gaat echt pieken en dalen
    maar we houden vol en gaat steeds beter :)

16. lemontree

lemontree Niet meer actief

Ik ben het helemaal met Adi eens. Onze dochter zit ook wel eens op de trap, maar dat sluit niet uit dat ik heel veel met haar praat en eigenlijk altijd afsluit met een knuffel. Alsof je dan ineens alleen maar straft en nooit praat. Als ze staat te gillen en schreeuwen omdat ze geen koekje mag, mij een tik in mijn gezicht geeft omdat ze niet met mijn lippenstift mag kleuren, dan mag ze van mij best even op de trap zitten. Daarna praat ik zeker met haar. Dan leg ik haar uit waarom iets niet mag, en dat ze best boos mag zijn maar dat we dat niet op die manier uiten. En als ze soms gewoon boos is, en zit te mokken is dat natuurlijk helemaal prima. Alle emoties horen er bij en mogen natuurlijk ook gewoon. Alleen als je dat op een manier uit die gewoon niet acceptabel is dan zijn er consequenties. Voor mij is dat nou juist een stukje opvoeding. Als ik mijn dag niet heb is dat ook prima, maar als ik thuis kom en ik begin tegen mijn man te schreeuwen dan is dat toch ook niet ok? Daar zit toch een bepaalde grens aan? Niet aan de emotie, maar wel aan het gedrag. Nou ik vind dat mijn dochter dat best mag leren. En dat kost tijd, dat is logisch.

Moet trouwens zeggen dat het niet vaak nodig is, en ze misschien 1 of 2 keer per week op de trap zit.

17. McDsee

McDsee Niet meer actief

"De uit de kluit gewassen peuter" verstond ik dat nou goed? Wat een rare voiceover.

18. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Jeetje heftig. 21 jaar kanker en een zoontje van 2😢

19. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Heb ik niet gehoord.
    Heftig verhaal hoor!
    Maar wat onduidelijk voor dat jongetje wie hem nou opvoed.

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik denk dat het jongetje vooral zo agressief is omdat mama zo ziek is.. Kinderen krijgen namelijk veel mee.. Zo sneu!

Deel Deze Pagina