Niet iedereen is goed in zelfreflectie. Sommige ouders hebben letterlijk een spiegel nodig. Zoals in dit geval dus video beelden terug zien. Gelukkig hebben zij nu wel de juiste hulp gehad. Persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat je hetgeen wat je in je jeugd hebt gezien/meegemaakt op je kind kan projecteren, maar het gebeurt. Zij kon niks voor haar broertje doen en zag nu in haar zoon haar broertje. Haar dochtertje moest het nu ontgelden, omdat zij vroeger zelf nooit geslagen was. Ik denk ze het zo onbewust recht heeft willen trekken, vroeger kon ze niks doen, nu wel. Zo zie ik het althans, geen idee of dit wel juist is
Nee ik bedoelde dat kinderen vaker uit onmacht worden geslagen en mishandeld, tenminste ik hoop dat dat de reden is. Dan is er helemaal niets mis met extra hulp of ondersteuning. Dan moet er gewoon snel ingegrepen worden voordat een kind wordt getekend voor het leven. Ik heb helemaal niks gezegd over uithuisplaatsing of iets. Ik vind dit gewoon schokkend. Dat mag ik vinden. Maar hoe ik schreef kwam het bij jou over alsof ik overal jeugdzorg bij haal? Vooral door m'n emoticons en uitroeptekens?? Ben je helderziend??
Volgens mij las ik vorige week dat deze aflevering niet via gemist te bekijken is doordat de ouders dat niet willen???
Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Zo had ik het ook geïnterpreteerd. Daarnaast snap ik dat zelfreflectie moeilijk is, maar aan de andere kant denk; voordat je mee doet aan zo'n programma dan probeer je toch eerst alles? Het blijkt alleen dat dat niet helemaal op gaat. Verder snap ik ook dat het moeilijk is om je gewoonte te veranderen zonder hulp.
Nee, op een tablet kan je het gratis terugzien. Tenminste wel op een iPad app. Deze aflevering is nog niet beschikbaar, dat duurt meestal een paar uur voordat het online te bekijken is
Als je veel agressief gedrag gezien hebt is het niet gek dat je dat later zelf ook gaat vertonen. Gelukkig voor veel mensen moeilijk voor te stellen (inclusief ik).
Klopt, zowel deze aflevering als de aflevering van vorige week worden niet door RTL online gezet wegens bezwaar van de ouders. En linkjes naar de aflevering van vorige week ben ik ook niet tegengekomen, dus ik vrees dat het niet meer terug te zien is.
Ben blij dat zij hulp heeft gekregen. Arm meisje. Viel het jullie trouwens ook op dat ze alleen een bed in haar slaapkamertje had staan? Verder was het helemaal kaal. Niks aan de muur, verder niks aan meubels of accessoires.....gewoon niks.
Ik vond het echt erg voor het meisje. Hopelijk gaat het nu goed. Ik vind haar zo een lief koppeke hebben! Die lach van haar en als ze haar prinsessenkleedje aanhad. Smeltsmelt. Wat een lieverd! Volgens mij kan je deze en de aflevering ervoor niet terugzien. Alle andere afleveringen wel.
Werd dan wel niet gemept maar ben ook wel eens met mijn koffer op school aan gekomen... Werd mooi terug gestuurd. Er werd niet gekeken waarom dat gebeurde. En ouders werden in mijn tijd vaker geloofd. Het probleem werd niet aangepakt. Heb wel eens een mep gehad van mijn moeder of vader maar daar heb ik geen pijn van ervaren. Wel op dat moment maar die pijn vergat ik. De rest duidelijk minder. Ben meer emotioneel beschadigd door de ruzie.s van mijn ouders naar elkaar en tot op de dag van vandaag.. Zien ze geen verband met mijn( problemen) en hun aandeel in dat geheel. Mijn ouders heb ik deels wel vergeven door veel dingen van uit een ander punt te bekijken. Maar ja moet zeggen het is waar. Een ( ver) keerdbehandeld( mishandeld) kind draagt er zijn of haar littekens met mee. Ik durf ook eerlijk te zeggen door dat ik zelf geen ( goed voorbeeld heb gehad) de opvoeding van mijn eigen kinderen ook niet altijd goed heeft gedaan. Wel kan ik beter nu dus mij verplaatsen in mijn ouders. Ondanks alles weet ik nu dat ze op hun manier hun best hebben gedaan. Ondanks het ontkennen van( mijn problemen) emotioneel onzeker ect ect.. Het is niet anders.
Ja he dat had ik ook!!! Echt een scheetje dat meiske!! En idd die kamer.. helemaal kaal. Hopelijk maken ze het nu ook wat gezelliger voor haar.
Ben blij dat ik dan toch niet de enige ben die het zo zag. Dat lijkt mij ook hoor! Maar goed niet iedereen denkt er zo diep over na of staat daar bij stil. Daarnaast is het zoals we al eerder tegen kwamen, ook erg moeilijk om hulp te zoeken. Voor veel ouders is die stap natuurlijk heel groot.