Jo Frost: Nanny on tour

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by pientje1, Mar 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Tja lekker makkelijk oordelen...

Ik ben zelf depressief geweest.. en ik mishandel mn kind niet,,
    Maar ik vond mn kind echt niet leuk hoor.. het was dat hij moest eten, en dat ik echt die boterham moest maken voor hem... maar pff zelfs dat was al een grote moeite...

Niet iedereen reageert hetzelfde op ' erdoorheen zitten'

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Dat dacht ik ook haha.

3. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik zit zelf in de hulpverlening, dus kan hier allemaal wel begrip voor opbrengen. Maar toch; al met al is het wel een hele sneue situatie :x

4. unknowable

En dames; nog even een opmerking van een oud-tante van mij 'je weet wel wat je bent, je weet niet wat je wordt'. Kortom; dit kan ons allemaal overkomen!! Zeg nooit nooit!!

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland

Klopt ongetwijfeld wat jij zegt en in geloof ook direct dat het anders kan gaan bij anderen. Het is alleen zo ontzettend sneu dat in situaties met kinderen, de moeder zo laat pas hulp inschakelt. Je gaat mij niet wijs maken dat deze situatie pas "out of control" werd toen de ex vertrok ;)

Ik lees straks wel hoe het is afgelopen, heb inmiddels gezapt naar een lekker hersenloze serie. M'n dag was al kak genoeg zonder deze extra irritatie :D

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Maar dat weet je toch helemaal niet...?

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland

"Lekker makkelijk oordelen"?
    Ik oordeel vanuit mijn eigen referentiekader.... Mijn moeder is emotioneel mishandelt en geïsoleerd door mijn vader en bij ons thuis ging het er heel anders aan toe, daarom irriteer IK mij sneller aan dit soort programma's dan een ander.
    Ik ben niet dom hoor, ik weet ook echt wel dat het er in veel huishoudens zo of erger aantoe gaat, maar dan mag ik er nog wel mijn mening over hebben ;)

8. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het echt verschrikkelijk dat de moeder geadviseerd wordt om haar kind totaal te negeren bij het naar bed brengen.

Het is een klein kindje!
    Waarom gaan ze niet op zoek naar oorzaak van zijn krijspartijen bij het naar bed gaan. Waarom raakt het kind in paniek bij alleen het horen van het woord slapen?
    Waarom schreeuwt hij vanuit zijn tenen om zijn moeder?

Is dat totaal niet relevant, zolang ie er maar mee stopt?
    Als ze haar peuter dadelijk heeft gebroken is ze een geslaagde ouder?

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik heb medelijden met allebei de kinderen, maar ook met haar. Volgens mij krijgt ze totaal geen hulp van familie of vrienden. als je dan zoiets mee gemaakt hebt met je ex man, vind ik het helemaal niet gek dat ze er doorheen zit. Gelukkig zoekt ze hulp. Is er trouwens ook hulp voor in deze situatie? Bv thuiszorg of begeleiding vanuit jeugdzorg?

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Er zal vast wel een rede voor zijn gedrag zijn.
    Maar daar kijkt zij niet naar helaas.
    zolang het kind luistert is t goed..

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ontzettend trieste situatie. Ik heb medelijden met haar en de kinderen.

12. unknowable

Ik vermoed dat er wel opvoedingsondersteuning blijft komen nadat Jo Frost is wegegaan.

13. sara2012

sara2012 Lid

May 21, 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo moeilijk soms om hulp te zoeken.. En de reden is denk ik.. De negatieve reacties zoals hier ook worden gegeven. Want wat doe jij als je bij zo iemand binnen komt, haar aan de hand nemen en samen bijvoorbeeld het huishouden aanpakken, zodat er een stukje rust wordt gecreëerd of... Aan je vriendin vertellen hoe het er bij haar thuis wel niet aan toe gaat

14. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Klopt...en dat is heel fijn denk ik in deze situatie...

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    #55 kleintje88, Mar 3, 2015
    Last edited: Mar 3, 2015
    Wat een vooroordelen hier zeg BAH!
    Je zal zelf maar in zo'n situatie zitten... Ik kan je vertellen: ik heb een dochter van bijna 5 die veel extremer is (slaan, schoppen, bijten, knijpen, haar zin door drijven) en ik kan me enigzins wel voorstellen hoe zij zich voelt die vrouw van t.v Ik heb mezelf zo ook gevoeld omdat niks leek te werken bij mijn kind (en nee ik sla mijn kinderen niet) op een gegeven moment raak je zo oververmoeid dat het je gewoon weg niet meer lukt om de energie te hebben om je tanden erin te zetten.
    Uiteindelijk heb ik geleerd hoe overal beter mee om te gaan maar haar gedrag is nog steeds extreem en zelfs de hulpverleners weten niet goed hoe alles aan te pakken omdat niks echt goed lijkt te werken voor haar.
    De meeste hier met zo'n commentaar zullen zeker wel alleen maar voorbeeldige kindjes hebbe? nou ik hoop voor jullie dat jullie zoiets nooit meemaken...
    (overigens voor alle duidelijkheid voordat daar commentaar op komt: inmiddels is bij ons duidelijk dat het niet aan ons ligt maar dat het in het kind zit maar goed ik kan me dus wel enigzins voorstellen hoe deze vrouw zich voelt)

En wat ben ik blij dat ik niet zelf met dit programma mee doe want bah die reacties en veroordelingen.... Met 1 uur programma weet je helemaal niet hoe het allemaal in elkaar steekt..
    Ik keur dat duwen en trekken enz ook helemaal niet goed maar ik kan me de wanhoop wel voorstellen

16. mumija

mumija Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens.

De moeder mag wel problemen hebben maar het kind niet?
    Wat een hard gelag heeft dat kindje zeg!

En allemaal heel leuk en aardig hoor, dat de moeder een zwaar leven heeft en er doorheen zit....jezelf afreageren op een onschuldig kind die er niet om heeft gevraagd om in zo'n situatie geboren te worden moet dan maar goed gepraat worden?
    Dat dat kind zo is, zal geen reden hebben?

17. penseel

penseel Niet meer actief

Altijd zo makkelijk oordelen van uit je luie stoel.

Ik schakelde pas in na de reclame dus kijk net mee.

Een groot plus punt vind ik dat ze hulp zoekt. Een c aanvaard.

Dat iemand zijn of haar moeder het wel net twee vingers in zijn of haar neus kon wil niet zeggen dat iedereen dat kan.

Soms overkomen je dingen en soms heeft het tijd nodig om iets te kunnen ver werken.

18. linnim

linnim Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland

Hier sluit ik mij bij aan

19. penseel

penseel Niet meer actief

Zeker.

Daarom heb ik tot twee keer toe mijn kinderen uit handen geven. Om steker te worden. En moest afstand nemen om een beter moeder voor mijn kinderen te kunnen zijn.

Omdat ik geen monster voor mijn kinderen wilden worden ik weet nu als je nog een keuze kunt maken dat je soms het onvoorspelbare doet als moeder! Juist om de kinderen te beschermen.

20. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad!!

Ik zie een moeder met veel verdriet, maar ook een peuter met emotionele pijn, heftige verlatingsangst (logisch in deze situatie) en veel stress.

En de oplossing daarvoor is het volkomen negeren totdat kindje het opgeeft?

Share This Page