Jo Frost: Nanny on tour

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door pientje1, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Waarom wordt er altijd gelijk gezegd dat het jongetje zo zielig is en problemen heeft en gebroken wordt? Dat ventje is ook doodop en moet gewoon slapen. Blijkbaar werkt niks anders en dit wel. Soms is aandacht het enige dat kinderen willen, als dat de reden is dat ze niet gaan slapen is negeren dus een logische keuze.

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik ben na de eerste tien minuten weggezapt, had echt de tranen in mijn ogen. Voor mij valt dit wel onder mentale mishandeling. Ik heb ook erg medelijden met de moeder. Heel erg fijn dat ze hulp heeft gekregen (al ben ik zelf absoluut geen fan van Jo Frost).

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Komt dat wellicht omdat het als vrouw en moeder heel moeilijk kan zijn,om
    toe te kunnen/durven geven,aan jezelf en je omgeving,dat je het niet meer aan kan?
    En dat je dan dus niets hebt aan mensen die meteen hun oordeel klaar hebben,zoals jij nu doet?

Ik zie deze vrouw,en voel medelijden. Die komt er niet meer uit zelf. Gelukkig
    krijgt ze nu hulp. Als het goed gaat met moeder,kan ze ook goed voor haar kinderen zorgen.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    #84 Zoe123, 4 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2015
    Precies!
    Ik heb de eerste 8 maanden (na de geboorte van zoon)gemiddeld 4 uur per nacht geslapen.Maar moest wel door,met nog 2 kids.
    Believe me, je raakt het spoor een beetje bijster. Ik heb een partner die
    helpt. Ik weet niet hoe ik het had gered in mijn eentje.
    En dan de mentale vermoeidheid na de ellende met haar man...

Hopelijk gaat het beter met ze. Moeder moet weer gaan geloven in zichzelf :)

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wat ik vooral erg vond was dat deze vrouw duidelijk geen hulp krijgt van familie of vrienden (of het wordt niet genoemd). Die zien toch ook dat het huis vies is, dat zij erbij loopt als een slons (werd later in het programma wat beter) en dat haar zoon totaal niet naar haar luistert? Het minste dat ze kunnen doen is helpen om dat huis op orde te maken. Ik heb wel eens het idee dat het mijn zus boven het hoofd aan het groeien is (man werkt veel, drie kinderen, ze werkt zelf, school, zwemles, afspraakjes, huishouden etc.) maar ik houd toch echt wel in de gaten of het wel goed gaat met haar en de kinderen. Zo triest voor die vrouw in het programma dat ze er blijkbaar alleen voor staat.

6. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Dat gevoel kreeg ik ook heel sterk. Hopelijk krijgt ze nu meer hulp!

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Toch hoop ik dat BJZ hier zijn neus tussen gaat steken ipv een televisieprogramma. Dit is echt een ontzettend extreme situatie waar de kinderen enorm te lijden hebben en niet veilig opgroeien ( van slaan tot bij een fles chloos kunnen en in je eigen vuil leven)

8. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het heel dapper dat ze hulp heeft ingeschakeld en dat ze zich zo heeft laten filmen. Weet zelf ook uit ervaring wat vermoeidheid op den duur met je doet en dan staat ze er ook nog alleen voor. Absoluut niet goed te praten dat ze zo tekeer gaat tegen haar zoontje maar ze zag gelukkig ook zelf in dat het zo niet langer kon. Hoop echt dat ze nu beter voor haar kinderen kan zorgen nu ze hulp krijgt, ze leek me verder best een lieve vrouw. Maar slaapgebrek kan echt de duivel in je naar boven halen, jammer inderdaad dat ze in haar omgeving niet meer hulp heeft gekregen dam was het misschien niet zo ver gekomen.

9. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dat ze niet eerder hulp heeft gezocht was juist omdat ze bang is dat haar kinderen bij haar weg worden gehaald ... Ik vind het dapper dat ze mee doet met dit programma, ik moet er niet aan denken dat heel Nederland met mij mee kijkt om te zien hoe slecht ik het wel niet doe. Ze geeft toe dat het slecht gaat, vraagt hulp en doet haar best te verbeteren. Wat wil je nog meer? Volgens mij zat ze op haar dieptepunt en lukt het haar best om er sterker uit te komen.

10. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Poeh, ik hoop dat ze de zwaarste periode gehad hebben (in alle opzichten) en dat alles nu in een opwaartse spiraal zit.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Waarom zou dit niet opvoedkundig verantwoord zijn? Je handelt naar hoe je kind is. Wij zitten ook nog bij de jongste, totdat ze slaap. Vind ze fijn, voelt ze zich veilig. Zal best wel ene tijd komen, dat het niet meer hoeft.

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Precies! Jullie hebben een manier gevonden die bij jullie situatie past en zijn daar consequent in. Het probleem bij deze dame was dat ze steeds het één zei en daarna het andere deed. En dan het kind strafte omdat hij niet luisterde. Het gaat niet om welke oplossing maar om een consequente aanpak. Het kind moet weten waar het aan toe is.

13. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Wie heeft er gisteravond ook gekeken?

Ik ben helemaal weg van Jo Frost, vind het echt een geweldig mens!

Ik vond het erg heftig hoe de moeder met haar zoon omging maar aan de andere kant kan ik het me ook wel ergens voorstellen....behalve het slaan, daar ben ik echt op tegen!

Qua huishouden schoot ze echt tekort! Jeetje, wat een zooi en wat vies:$

Ben benieuwd naar jullie meningen! Een ook jullie meningen over Jo Frost:)

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Controle! Het is goed mogelijk dat ze terug valt in de oude gewoonte. Dan is langdurige begeleiding gewoon noodzakelijk. Ik ken echt niemand die zo leeft als zij, in mijn belevingswereld is het echt extreem.

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb gekeken maar ik geloof het eigenlijk niet zo,
    in nog geen week dat het kind ineens wel in zijn eigen bed gaat slapen?

wij hebben die fase ook gehad met dochter en precies op dezelfde manier consequent gebleven maar het duurde toch echt een hele tijd voordat ze weer normaal slaapgedrag ging vertonen.

16. Manoya

Manoya Niet meer actief

Ik vind het jammer dat Jo Frost niet meer het "probleem" aanpakt en daarna naar een oplossing zoekt.
    Tuurlijk ligt het probleem deels bij moeder, maar de rest.. Waar komt zijn gedrag vandaan? Heeft hij misschien oorpijn? Of een trauma? Dat word een beetje genegeerd en dat vind ik jammer.
    Verder lijkt het me een lief, gezellig en leuk mens. Vind het ook goed wat ze doet.

17. Manoya

Manoya Niet meer actief

Maar dat het bij jou kind anders werkt betekent natuurlijk niet dat het niet echt is.
    Er zijn ook zat afleveringen waarbij het niet direct goed ging, maar het ging wel beter..

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik denk dat ze dat wel doet maar niet alles wordt uitgezonden natuurlijk. Zij is ook niet dom natuurlijk en wil geen rechtszaak aan haar broek hangen.

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ben het met je eens dat ze nog wat extra begeleiding nodig zal hebben. Je kunt niet alles binnen een week oplossen. En hoewel ik binnen mijn vriendenkring en familie ook niemand ken die zo leeft weet ik wel vanuit mijn werk dat er nog veel extremere situaties bestaan. Deze mensen trekken echter vaak zelf niet (meer) aan de bel.

20. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    kun je het ergens terug kijken

Deel Deze Pagina