Jo Frost: Nanny on tour

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door pientje1, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Respect voor jou hoe je hulp hebt gezocht en grote dingen hebt veranderd! Vergt veel moed en lef!

Wens je al het geluk de komende jaren!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is zo makkelijk voor mensen om te oordelen. Vaak begrijpen mensen pas hoe diep je kunt zitten als je zelf door hele, hele diepe dalen bent gegaan.
    Goed van je dat je hulp gezocht hebt, en goed om te horen dat je nog steeds bij Jo Frost aan kan kloppen.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Wat is belangrijk?
    Jij en je kids.
    Wat andere mensen denken:jammer de bammer. Je kan je energie wel beter gebruiken!
    Mensen staan klaar met hun oordeel, maar betrekken een situatie op zichzelf. En dan nog,je denkt wellicht:dit overkomt mij niet, maar....zeg nooit nooit.
    Leven met een psychiatrisch patient...ik geloof dat je het zelf mee moet hebben gemaakt om te weten hoe dat is, en je te kunnen realiseren wat dit met een gezin doet!

Ik vind je een hele sterke vrouw, je hebt hulp gezocht,dat lijkt me héél moeilijk.
    Succes,het komt goed. Stapje voor stapje.

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Knap dat je hier wil reageren. Ik vind sommige reacties zelf al zo naar om te lezen, hoe moet het dan voor jou zijn. Maar goed om te lezen dat je nog contact hebt met Jo en veel advies van haar krijgt.
    Ik ben wel heel benieuwd hoe het nu met je gaat en met je zoontje, hopelijk heb je nog meer hulp van buitenaf en voel je je wat beter!

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Snap je dat het voor mensen die ver heen zijn wél zo voelt?
    Dat je kan beredeneren en logica gebruiken,maar dat dit niet
    altijd helpt?
    Een depressie kan mensen volledig verlammen,het is niet een kwestie van "ik heb niet zoveel energie vandaag..".

Jammer dat er zoveel onbegrip en onwetendheid is.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @roelie87 knap dat je je hier durft bekent durft te maken en dat je je zo open en bloot durft te geven.
    Toen ik naar het programma over jou keek, voelde ik gewoon hoe op je was.
    Keur je hardhandigheid tegen je zoontje niet goed(zal je zelf vast ook niet doen) maar snap dat je je reacties niet meer onder controle hebt als er zo door heen zit.

Hoe gaat het ondertussen met jou en je gezin?

7. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Roelie wat aardig dst je hier een update geeft.
    Hoe gaat het nu? Wat kunnen bijslapen nu je zoontje door slaapt ?

Het was overduidelijk te zien hoe kapot en moe je was.
    Ik hoop dat jullie wat rust hebben kunnen vinden thuis en dat je ook het verleden kan verwerken.

8. roelie87

roelie87 Nieuw lid

8 mrt 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    sinds jo frost is langs geweest. slaapt scott weer door. hij slaapt nu van 7 tot half 7. en de hele nacht. Riley sliep sowieso al goed.
    hierdoor kan ik ook bijtanken en meer hebben.

De problemen zijn echt door haar opgelost. tenminste ze heeft me goeie tips gegeven en was die gene die me zei nu niet opgeven ga zo door, het gaat goed. die woorden kan je soms zo hard nodig hebben al klinken ze nog zo makkelijk.

met mij en de kinderen gaat het echt een stuk beter en er is sinds de opname geen ruzie of gegil meer in huis geweest.
    en zoals jullie hopelijk allemaal zelf ook wel begrijpen ik raak mijn kinderen nooit meer zo aan. geen tik geen slaan en ook niet meer op de trap.

groetjes Roelina

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    +100000

Niets anders dan respect voor je reactie. Al kunnen mensen die verder durven kijken dam hun neus lang is dit zelf ook wel bedenken.

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wauw, wat fijn om te horen! Ik ben echt heel blij voor je kinderen en ook voor jou. Ik zelf houd niet van de methodes van jo, maar als het voor jullie werkt, vind ik dat erg fijn! Goed om te horen dat er nog veel nazorg is.

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ontzettend knap dat je durft te reageren. Het was voor mij meteen duidelijk dat je er gewoon doorheen zat! Op een gegeven moment heb je nergens meer zin in en komt er niets meer uit je handen. Uit machteloosheid ga je schreeuwen en slaan, wat echt niet goed te praten is, maar je wilt gewoon rust aan je hoofd. Ik wens jullie veel geluk en rust toe samen met z'n 3en!

12. penseel

penseel Niet meer actief

Dit is nu zo mooi aan zwanger schaps pagina. De kans dat. Een lid is die dit me maakt.

Vind het een openbaring om te lezen dat je hier reageerd.

Heel moedig. Jhr mag trots zijn op je zelf een je kindjes. Wens jou een je kids veel geluk en liefde toe.

Een sterke vrouw ben je om publiekelijk hulp te vragen een te. aanvaarden.

Je komt er wel.

13. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wat knap dat je hier je verhaal wilt doen. Het moet vast moeilijk zijn geweest om alles te lezen.

Super fijn om te horen dat het nu zo goed gaat! Je hebt veel moed nodig om hulp in te schakelen en gelukkig ben je erg moedig. Het is niet makkelijk om alle ballen in de lucht te houden wanneer zo erg down bent. Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan !! Heel veel succes!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dapper dat je reageert, zal best heftig zijn om allemaal te lezen. Goed om te horen dat het zoveel beter gaat. Als je meer rust hebt, kun je gewoon veel meer hebben.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb heftig gereageerd maar daar zei ik ook al in dat ik wel respect voor je heb een nu heb ik ook heel veel respect voor je!
    Leuk om te lezen dat Jo Frost je heeft kunnen helpen. En wat erg dat andere instanties je niet wilden helpen!
    En leuk dat je dit forum hebt gevonden. Minder leuk dat je nare vooroordelen over jezelf leest maar veel respect dat je reageert.
    Je mag trots zijn op jezelf!

Op dit forum kan je ook altijd terecht, ik heb hier ook al heel veel geleerd en je kan hier ook gewoon even chillen.
    En wij kunnen ook veel van u leren. Jij bent uit een dal gekropen. Vind het heel knap!
    Welkom

16. Manoya

Manoya Niet meer actief

Respect! Wens jullie al het goeds!

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Heel veel respect voor je en ik ben blij dat je goede hulp hebt gekregen. Veel sterkte!

18. mumija

mumija Niet meer actief

Dag Roelina,

Ik vind het echt stoer dat je hier reageert. En inderdaad ik was fel hier, en had mijn bedenkingen.

Weet je, mijn moeder had ook het nodige meegemaakt toen ze op haar 27ste met 2 kinderen achterbleef. Ik was zo'n kind van een depressieve moeder. Wij als kinderen hebben ontzettend veel slaag gehad. Veel erger als ik van jou heb gezien op tv. Wij hadden blauwe plekken, kneuzingen en heel veel gebroken botten. Mijn broertje is zelfs opgenomen geweest met een scheurtje in de milt (getrapt).

Als je mijn posts terug leest, lees je dat ik aangeef dat er meer naar je zoontje gekeken moest worden, naar waar zijn gedrag vandaan komt, en of dat nou niet wat liefdevoller opgelost kon worden ipv zo super consequent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog steeds vind. Maar ik ben dus bevooroordeeld omdat er bij ons ook niemand naar de kinderen luisterde. Iedereen deed alsof zijn neus bloedde.

Toen ik jou op tv je zoontje een pets op zijn billen zag geven, kon ik ook aan niks anders meer denken en kijken. Ik zag jou en je problemen niet, maar alleen je zoontje die zat te huilen om zijn mama en een klap kreeg.
    En ik hoop van harte dat je goed op weg geholpen bent door Jo en dat je de hulp en kracht vind om een ommedraai te maken.
    Zodat je kinderen niet van die zenuwachtige onzekere kinderen worden, die als iemand een onverwachte beweging maakt al in mekaar krimpen.
    Kinderen zijn zulke makkelijke slachtoffers. Daar ben ik van overtuigd. mensen zeggen nu nog heel vaak dat mijn moeder zo'n moeilijk leven heeft gehad....dan ben ik in staat om zo iemand bij de strot te grijpen.
    Ik wens je heel veel geluk in het leven en heel veel kracht om door te gaan. Succes!

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mooie duidelijke uitleg en helaas heel herkenbaar. 😞 Een echte klinische depressie wens ik mijn ergste vijand nog niet toe, echt niet.

@ Roelie: super knap en moedig dat je hulp hebt ingeroepen en wat ontzettend fijn dat het nu zoveel beter gaat. Hulde! 👏

Echter het is ook wat Mumija zegt, ik ken ook de keerzijde als ernstig mishandeld kind te zijn geweest. Geen enkele ouder hoeft of kan perfect zijn, verre van dat zelfs. En sommigen moeten het ouderschap gewoon echt leren, kunnen het niet aan, zijn ziek (zoals in depressief of alcoholist) of whatever. Maar ik neem het dan wèl die ouders kwalijk die weten dat ze verkeerd bezig zijn maar toch geen hulp inroepen of hulp accepteren. Dat is bvb iets wat ik mijn vader nooit zal vergeven, mijn jeugd heeft mij voor het leven getekend ondanks de tig therapiëen en ik worstel nog steeds dagelijks met bepaalde zaken dertig jaar (!!!!) na dato. Doe dat je kind niet aan, gun het een fijne jeugd en daardoor een mooie toekomst! Dus zoek dan alsjeblieft hulp en maak de juiste keuzes voor je kind! 😏

20. mumija

mumija Niet meer actief

Als jij naar de huisarts gaat om hulp te vragen voor de verwerking (ik neem aan dat die ook weet wat er gebeurd is) snap ik echt niet waarom ze die weigeren hoor. Als jij aangeeft vast te lopen omdat er teveel gebeurd is, dan wordt je normaal gesproken meteen doorverwezen naar maatschappelijk werk of naar de praktijkondersteuner van de GGZ. En dat zit gewoon in het basispakket, hoef je helemaal niet te betalen.
    Het is juist erg fijn om een uurtje je ei kwijt te kunnen. Ik voel me juist erg leeg als ik daar vandaan kom en kan de hele wereld aan.
    Ik weet natuurlijk niet om wat voor hulp je gevraagd hebt?

Deel Deze Pagina