Het is bewezen: vrouwen rijden beter dan mannen | RTL Nieuws Dat wist ik al langer dan vandaag! En jullie?
Volgens mij kwam al eerder uit onderzoek naar voren dat vrouwen weliswaar meer ongelukken maken, mannen ernstigere en duurdere ongelukken maken. Dus vrouwen raken een paaltje, mannen rijden zichzelf (en anderen) in het ziekenhuis.
ik heb juist een hekel aan de voorzichtig rijdende vrouw.. als ik me erger aan degene die voor mij rijdt is het een oud persoon of een vrouw.. ik denk altijd maar rij toch eens door en je hoeft niet kruipend door een bochtje..
Nou.... 9 van de 10 keer dat iets fout gaat zie ik toch een vrouw achter het stuur. Het ligt niet aan het geslacht of je wel of niet kunt rijden...dat ligt aan jezelf...of je er wel of niet talent voor hebt.
Klopt, maar 9 van de 10 keer dat er iemand achter me zit die op het laatste moment remt, of die bumperkleeft (bij voorkeur op momenten dat je met 4 auto's tegelijk een vrachtwagen inhaalt en de voorste niet harder dan 110 gaat, dan bij de achterste gaan drukken, waar moet die heen dan, door de voorliggers?), of die 50 rijdt waar je 30 mag of 80 rijdt waar je 50 mag of afslaat zonder richting aangeven (vooral nieuwe dure auto's hebben daar last van, worden auto's tegenwoordig zonder knipperlicht gemaakt? Beetje zonde van het geld) enz. is het een man. En dat is allemaal niet zo goed rijgedrag en een stuk gevaarlijker dan iets te langzaam de bocht door (hoe rete irritant het ook mag zijn)
Dit ja. Mijn man en ik zeggen beiden als we iets geks op de weg zien: zal wel een vrouw achter het stuur zitten... Hahaha! Uiteraard vind ik dat ik zelf prima kan rijden.
Nee niet herkenbaar, maar ik erger me meer aan de bestuurders die al 3 km voordat ze de afslag moeten hebben naar de linkerbaan gaan en de chauffeurs die totaal niet anticiperen op het verkeer dan aan de bumperklevers en te hard rijders. En de eerste groep zijn toch vaak dames en ouderen. Dus ik vind over het algemeen mannen (en mezelf ) beter in het verkeer.
Haha, ik heb dat niet. Ik denk altijd direct: "er zal wel een bejaarde achter het stuur zitten" en dat klopt 9 van de 10 keer ook wel. (Al kan dat ook een vrouw zijn. ) Als ik naar de situatie van mij en mijn man kijk, dan vind ik dat ik veel beter kan rijden dan hem. (of schep ik nu teveel op? )
Eerlijk is eerlijk. Ik kan beter autorijden dan mijn vriend en de gemiddelde bestuurder. Mijn vriend en vele anderen hebben gewoon geen inzicht. Mijn vriend krijgt het altijd voor elkaar om achter een vrachtwagen te plakken. Ik heb dat echt zelden! Ik zie altijd alles, je kan me op elk moment vragen wat voor of achter me rijd, ik weet dat perfect. Wat ik wel niet kan is fileparkeren! Ben ik nog steeds slecht in terwijl mn vriend dat wel in 1 keer kan. Vrouwen rijden ook beter door vind ik, mannen rijden ofwel agressief of het zijn slakken