Mijn man is in Suriname opgegroeid en daar was slaan ook heel normaal. Ook op school. Zelfs als je nagels niet kort genoeg geknipt waren. Ook zijn moeder werd geslagen.Er werd ook nooit gezegd dat er van ze gehouden werd of geknuffeld. Best triest. Later heeft zijn vader zelfmoord gepleegd dus echt een vadervoorbeeld heeft hij nooit gehad. Zelf is hij trouwens voor onze kinderen een ontzettend lieve vader die veel knuffels en kussen uitdeeld.
Ik heb het filmpje niet bekeken. De reacties zeggen al genoeg. Ik kan echt wakker liggen van dit soort dingen. Echt goed dat ze heeft ingegrepen. Het ergste vind ik nog wel dat het dus legaal is zolang je niks op het lichaam ziet . Hoe barbaars is dat... Arm kind.
Helaas ben ik zelf ook zo opgevoed; al dan niet met slippers en mattenkloppers en dergelijke. Ik was er vroeger ook niet van gediend - en was ook enorm blij dat ik uit huis kon gaan om dat geweld te stoppen. Ik had ook dik vet hard aangifte gedaan. En de eerste de beste die zoiets bij mijn kind doet, help ik hardhandig het huis uit; desnoods al rammend met een koekenpan. Het zijn kinderen; onschuldige lieve prachtige mooie kinderen. En als je daaraan komt met je fikken, mag je wat mij betreft een flinke oplawaai krijgen want dan heb je zelf een paar beste corrigerende tikken nodig - met een stoel - op je hoofd.