Er zullen er vast een hoop zijn die hem kennen. Ik wil zijn boeken graag gaan lezen, maar ik merk dat een verhaal twee titels heeft. wat is nu de juiste volgorde om te leen. Bij een boeken winkel hebben ze een trilogie en daarna volgen er nog meer boeken met diezelfde Harry Hole in de hoofdrol. Waar moet ik beginnen.
Heb al van alles gezocht maar overal lees ik iets anders. De trilogie zouden zijn eerste boeken zijn, maar ergens anders staat weer van niet.
Heb net op de officiele website van Jo Nesbo gekeken. Als ik het goed begrijp, dan is er geen trilogie. Hij heeft 9 boeken geschreven met Harry Hole in de hoofdrol. Verder heeft hij nog maar 1 ander boek geschreven. Op zijn website staan de boeken wel in de goede volgorde genummerd.
Klopt maar ze zijn in twee titels vertaald en bij de een is de trilogie dus het begin om mee te beginnen en bij de ander is het weer de vleesmuisman. Gelukkig heb ik die als ebook
Goede schrijver. Wij hebben maand of 2 geleden het boek 'De sneeuwman' gekocht en het is wel een heel spannend boek. Ik zag later pas dat het een boek uit de Harry Hole serie is. Dit is echt niet te merken dat het een boek uit een serie is. Dus ik zou zeggen gewoon ergens mee beginnen! Let er wel op dat het best wel een heftig boek is wat geweld betreft. Ene moord na de andere en niet op de minst manieren. Lees trouwens nergens iets over welke trilogie dan ook...
Hey merryl! Ik ken hem zeker hoor! ik heb alle boeken en ben helemaal fan. Helaas heb ik ze wel in de verkeerde volgorde gelezen. Dat komt omdat de uitgever de boeken niet in de goede volgorde uitbrengt. Het allereerste boek is de roodborst. Dat is deel één van de trilogie. Dan volgt nemesis en als laatste dodelijk patroon. Wel handig om die drie in elk geval bij elkaar te lezen. Ik had altijd een site waar alle boeken op stonden met het jaar dat ze uitgekomen zijn. Zal nog eens even zoeken!
Jo Nesbø - Wikipedia Hier staan de jaartallen achter, maar misschien had je dat zelf inmiddels ook al gevonden. De kakkerlak heb ik al in de winkel zien liggen maar zie nu dat het dus al een ouder boek is. Eén van de eersten zelfs. De Schim is het laatste deel, en headhunters gaat niet over Harry Hole dus die kun je los lezen.
Ik heb De Sneeuwman gelezen! Erg goede thriller vond ik het, heb even in mijn excel bestandje gekeken (daarh oud ik alle boeken in bij en becijfer ze ook ) en ik gaf het destijds een 8,1, voor mijn doen erg hoog, meestal kunnen boeken bij mij al blij zijn met een 7tje haha Ik vond het overigens niet echt heftig. Misschien ben ik erg evil van geest haha
Dank je wel eef. Zit echt ingewikkeld in elkaar allemaal he. Heb de trilogie besteld. Volgens zijn site is dodelijk patroon juist de eerste in de trilogie en roodborst de laatste. Vandaar dat ik er geen hout van snap hihihih
Ik heb de trilogie eerst gelezen en de rest moet ik nog lezen maar dacht dat die volgorde niet uitmaakte maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar in de trilogie leer je Harry Hole eerst kennen.
Op de boeken van de trilogie stond de volgorde volgens mij, mijn man kijkt nu 1 roodborst 2 nemesis 3 dodelijk patroon
Jo Nesbø | The Official Website Hier staat zijn 1 tot 9. Is echt warrig doordat er van een aantal dubbele titels zijn.
De trilogie heeft echt een verhaal dat in drie delen echt doorloopt. ik heb ze door elkaar gelezen omdat ik toch bij die uitgave nog niet doorhad dat er tussen alle boeken een trilogie zat. Kan wel maar niet aan te raden. De andere boeken zijn lossen verhalen waarin ook harry hole de hoofdrol speelt. Die kun je op zich ook goed los lezen, af en toe wordt er eens naar een vorige verhaal verwezen, maar als je dat niet snap of herkent is dat voor het verhaal helemaal niet erg. Ik vind het geweldige boeken! En echt heftig.. nee vond ik niet. Vooral moeilijk om weg te leggen, vooral als ik over de helft ben