De titel zegt het al.. welke tekst kreeg jullie kindje mee? En mochten jullie die zelf kiezen of deed de dominee dat? Ons meisje wordt in dec. gedoopt en we zijn hard opzoek naar een mooie bijbeltekst die we haar mee willen geven
Misschien even de bijbel lezen misschien kom je wat moois tegen.... verder heb je wel veel sites als je even googled met allerlei mooie teksten maar ik vind dat zoiets uit je hart moet komen en niet van een site zeg maar..
Hebben jullie geen bijeenkomst van tevoren gehad? Vaak krijg je daar voorbeeldteksten te zien en moet je daar keuze in maken en zij kunnen eventueel ook helpen om iets te kiezen. Succes!
Ik weet niet hoe het werkt met dopen, maar toen wij trouwden hebben we samen met de dominee teksten uitgezocht voor de liturgie vd dienst. Onze trouwtekst die voorin de trouwbijbel staat komt uit Spreuken, niet zelf uitgekozen, maar door de dominee dus. Maar hij komt wel voor in de liturgie die we hebben uitgezocht voor de dienst. Ik neem aan dat je nog een gesprek krijgt met de dominee? Misschien weet hij nog mooie teksten. Veel suc6!
We hebben 10 dagen voor de dienst een avond met alle doopouders, de bedoeling is dat wij zelf een tekst uitzoeken die we haar mee willen geven en we moeten een brief schrijven met daarin waarom we haar willen laten dopen
Onze jongens zijn niet gedoopt maar opgedragen, maar onze voorganger heeft toen de teksten uitgekozen.
Wij hebben zelf een tekst gekozen, uit een boekje vol voorbeelden. Wij hebben onze dienst helemaal zelf kunnen samenstellen.
Wat voor een boekje was dat? De hele dienst zelf samenstellen kan helaas niet, er zijn nog stellen die hun kindje laten dopen.
Hier ook door de dominee gedaan. Mochten wel zelf een lied kiezen. Mijn zwager heeft gezongen in onze trouwdienst, toen ik de kerk in kwam lopen. Bij de doopdienst van T zong hij weer, toen de baby's de kerk binnen kwamen (hij zong: kom tot de Vader). Vond dit een mooie, persoonlijke tint aan het geheel!