Joan Rivers overleden

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Jolina, Sep 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben net wakker :( je laat wel mijn hersenen kraken ook al begon ik zelf. Ik ga er over na denken of ik hier een antwoord op kan geven. voor ik de kuil voor mijn zelf dieper graaft.:)

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je bent mijn redder je legt het goed uit dank je wel:)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, ze was een comédienne en zocht inderdaad vaak de grens op. Dat kan ik wel waarderen :D
    Maar dat kan ik met veel meer. Hans Teeuwen, Eddie Murphy, Doug Stanhope, Richard Pryor ( zo jammer dat hij al overleden is ).

En zie dan ook totaal de toegevoegde waarde niet om nu te gaan zeggen ' ik vind het niet erg dat ze dood is '.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik weet niet waarom je mij hier nu mee om de oren slaat? Doe je geloof ik ook altijd bij Rozemarijke?

Ik mag toch zelf weten wat ik zeg, denk of doe wat welke religieuze tekst ook zegt. Bovendien scheld ik haar helemaal niet uit ;). en om dan toch maar in de trant van die overlevering te blijven, ik wens haar inderdaad toe wat ze verdient, naar wat ze zelf gezaait heeft in dit leven.. wat het ook moge zijn.

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je doet je altijd voor als een vrome moslim, maar die post van jou gisteren was toch echt niet mals. Het is een Koran-wet: 'niet kwaad spreken over de doden'. Als je nu nog steeds niet inziet, dat je dat gisteren wel deed, dan heb je echt geen zelfinzicht, beste Umm.

Dit topic gaat alleen nog maar over de opmerkingen die jij gisteren maakte.

Joan Rivers is haar leven lang een controversiële comedienne geweest die haar mening niet onder stoelen op banken schoof en alleen omdat ze een maand geleden 1 opmerking maakte over Gaza, die overigens compleet uit zijn verband is gerukt, las ik, hoeft de familie daar nu niet mee geconfronteerd mee te worden.

Als je de Koran aanhoudt en iedereen terecht komt naar wat hij heeft waargemaakt, hoef jij je helemaal geen zorgen te maken over wat Joan Rivers heeft gezegd of gedaan in haar aardse leven.

En al was het geen Koran-wet, ik vind slecht praten over de doden niet kies en ik begrijp heel goed wat Pnirmal daarmee bedoelt, het is een fatsoensnorm en een 'ongeschreven wet':
    Over de doden niets dan goeds (=men ziet kwaadspreken over overledenen als heel onbeleefd, er mag niet gespot worden met de dood).

Graag on-topic.

6. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

heel netjes dit. Ik kende dr niet trouwens.

Beatissme,umm is toch bekeerd? Dan kun je dat haar niet kwalijk nemen vind ik :)

7. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Wow wat word het weer uit z'n verband getrokken allemaal. Vind dat zo triest he. De een houd van haar grappen en vind het erg dat ze er niet meer is. De ander houd niet van haar grappen en kan er verder niet wakker van liggen. So what?

Erg voor de familie inderdaad maar er word hier nogmaals ook nergens slecht over haar gesproken.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Euhm wat niet? Haha. Sorry maar ik ben gewoon een mens met een eigen mening.

Beatissimam, heb jij de volledige uitleg van die hadith, op wie het betrekking heeft. En kritisch zijn of zoals er in jouw tekst stond 'schelden' daar zit nogal een breed stuk tussen. Ik scheld haar niet uit, ik vind haar verscnrikkelijk en haar humor niet grappig. Heb je ook het filpmje gezien wat betreft volledig uit verband gerukt gesproken?Bovendien vind ik het achterbaks om mij nu op mijn geloof te wijzen op dit forum met tal van gore gesprekken en beledigingen, alsof ik nu opeens een zware zonde bega omdat jij weet dat ik moslima ben. Je kent mij, mijn religieuze manier van leven en mijn beweegredenen niet wat betreft bepaalde zaken dus kom hier niet mee in de bocht. Bij Rozemarijke doe je dit ook en vind dat zo makkelijk en goedkoop. Ook al scheld ik de hele dag door of drink flessen sterke drank, dan altijd hoef vooral jij als (zover ik weet) niet-moslim mij daar niet de les in te lezen wat betreft mijn geloof. Als je niet wist dat ik moslima was had dit sowieso niet gekund.

Verder doe ik mij niet voor als wat dan ook, ik neem het op voor alle minderheden (dus ook voor de nabestaanden van de mensen van Auswitz waar mw Rivers over grapte) en wil misverstanden uit de weg ruimen.

Ik wens de familie van Joan Rivers het beste en wil hun ook absoluut niet beledigen, maar deze mevrouw had zo'n grote mond over alles en iedereen en wist mensen tot het bot te kwetsen dat ik het haast hilarisch vind dat men nu zo over mijn woorden valt terwijl die niet eens zo schokkend zijn.

Wat beteft je laatste alinea, ik vind het gewoon onzin. Mijn vader was vanaf mijn 10de tot zijn dood op mijn 26ste zwaar depressief en heeft mijn puberteit tot een hel gemaakt en ben het huis uit gevlucht, maar na zijn dood leek het haast wel de gezelligste man ever als ik zo de verhalen hoorde.. vind dat aardig hypocriet. En nee ik haat mijn vader niet en sprak hem ook gewoon maar alles in de doofpot stoppen is voor sommige nabestaanden of mensen die zwaar beledigd zijn (zoals dus ook bij Joan Rivers) ook heel erg kwetsend.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Misschien moet je je eerst eens wat meer ergens in verdiepen voordat je gaat plakken en knippen. Wat je plaatste was een hadith, een overlevering, en geen tekst uit de Koran en dat is echt TOTAAL iets anders.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Uum85 denk je niet dat ik het niet snap.

Mijn opa overleed, Mijn oma hemelde die man helemaal op terwijl hij dingen gedaan heeft, Waar van wij hier allemaal zeggen levenslang opsluiten zaakje er af ect ect. Snap je hoe hypocriet!!

Ik wilde je niet echt aanvallen hoop ook niet dat het zo overkwam.

Ik snap wat je bedoeld eigenlijk zouden we dan een ander topic moeten openen over het respect voor en met de dode en hier is het gewoon een uiting van je respect neer zetten voor de na bestaande.

Zo lang daden niet uit gevoerd zijn ben je onschuldiger er aan dan dat je het daad werkelijk gedaan hebt.

Misschien wel goed dit topic uit eindelijk zet ons allemaal aan het denken.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

12. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Maar iedereen heeft andere normen en waarden he. Wat de een heel erg belangrijk vindt de ander niet zo belangrijk.
    Dus de een kan het belangrijk vinden om niet kwaad te spreken over overleden mensen, maar de ander kan daar niet zo zwaar aantrekken.

Maar goed dit is niet echt het topic ervoor ;)

13. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Ik weet heel goed wat je bedoelt Pnirmal, al snap ook niet zo goed waarom iedereen mij hier nu zo op wijst? Ik lees regelmatig heftige verwensingen op dit forum.. ik mocht die vrouw niet vanwegehaar uitspraken en heb haar slechts geciteerd.

En idd, Khadafi zo'n dood toewensen of zeggen moordenaars en pedo's te martelen, in de fik te steken of te gebruiken als proefkonijnen ipv dieren? Dat zou ik niet eens uitspreken..

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Iemand om zijn uitspraken verwerpen is totaal iets anders dan iemand als persoon verwerpen.

Ik kende de beste vrouw niet maar als ik controversieel en comedienne lees denk ik dat je zulke onsmakelijke dingen kon verwachten. Al vind ik het eigenlijk niet echt wijzen op controversialiteit of originaliteit, meer op slechte humor.

Als Hans Teeuwen straks aan de haal gaat met de MH17, zijn we dan nog zo rustig?

Soit, religieuze teksten knippen en plakken kunnen we allemaal, daarmee gaat dit topic wel een totaal andere richting op.

15. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb Joan Rivers en familie een tijdje gevolgt op Foxlife (oid), ik mocht haar wel, ik heb ontzettend gelachen om d'r.
    R.I.P. Joan!

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jammer dat Umm85 zo aangevallen wordt en dat er ook nog eens aangehaald wordt op haar geloof. Ook alleen maar omdat je weet dat ze moslima is.

Ze heeft niets respectloos gezegd naar mijn idee, alleen maar dat ze zo'n afschuwelijke uitspraak niet eens durft te herhalen.

En over respect voor de doden gesproken: Waar was het respect van Joan Rivers toen zij deze vreselijke uitspraak over de 2000 doden in Gaza deed???

Sorry hoor, maar je kunt dan niet verwachten dat mensen dan allemaal massaal roepen: Ooooooooooooh wat erg, zeg........Natuurlijk is het voor haar nabestaanden heel triest, maar heel wat andere mensen vinden haar uitspraken wel enorm kwetsend.

En net wat iemand al zei: als Hans Teeuwen (afschuwelijke man vind ik :$) grappen zou maken over de MH 17, zou het commentaar ook niet van de lucht zijn.

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier heb ik het topic niet voor geopend....

18. potjesoep

potjesoep Bekend lid

Apr 13, 2014
    713
    0
    0
    zag het vandaag op het nieuws , zoveel chirurgie gehad aan van alles en nog wat gaat ze dood aan een stemband operatie ( hartstilstand )

ze zou het als geest vast komisch vinden :D

om haar humor kon ik niet lachen , is gewoon niet mijn soort humor

19. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Waar ging dit topic ook alweer over? Leuke vrouw, vreemde vrouw, hilarische grappen, slechte grappen, normen en waarden?

Oh nee,Joan Rivers...RIP!

20. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    nou.. ik denk dat men nog steeds slecht praat over die bewuste Adolf H uit de oorlog ;) logisch toch? Of Saddam.. dus dat je niet slecht mag praten over de doden vind ik nou ook weer niet helemaal waar..

Denk dat vrijwel iedereen wel iets slechts in zijn/haar leven heeft gezegd over Aldolf bijvoorbeeld..

Jammer dat Umm zo aangevallen word door sommige, hormonen ofzo? Beetje flauw, het was gewoon een normale opmerking zonder bijbedoelingen.

Share This Page