Meisjes en jongensnamen

Discussion in 'Babynamen' started by Lindalovesmo, Nov 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ik vind het zo moeilijk om (jongens)namen te kiezen. Voor een jongen heb ik op dit moment Rayan en voor een meisje Touria Ans

Het lastige is dat we op zoek zijn naar arabische namen die niet te moeilijk uit te spreken is voor mijn nl'se familie.

Het meisje willen we vernoemen naar onze moeders, omdat mijn moeder 15 jaar geleden is overleden.
    Maar wat klinkt beter: Touria Ans of Ans Touria. Of weet iemand er een verbastering van?

En een jongens naam, tsja die blijf ik heel lastig vinden.

Wie o wie heeft er wat leuke ideeen?

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Mooie namen!

Ik vind Rayan voor een jongen echt mooi! Touria voor een meisje ook.

Ik heb weinig tips voor exotische namen omdat ik daar niet echt thuis in ben, maar ik vind Sofian ook altijd erg mooi.

Wel klinkt "Ans"een heel klein beetje ouwelijk in combinatie met een exotische naam. Maar ik begrijp dat deze naam ontzettend belangrijk voor je is, dus zul je hier niet zomaar vanaf stappen. Is het een overweging om er "Anna"van te maken, of zit je dan tever weg van je oorspronkelijke gevoel?

3. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

Nov 29, 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Touria, wat een prachtige naam!
    Ik zou kiezen voor Touria Ans; de roepnaam vooraan. De eerste naam op je paspoort is de naam die gebruikt zal worden op bijvoorbeeld diploma's (en zo zal ze waarschijnlijk ook naar voren geroepen worden bij bijvoorbeeld de diploma-uitreiking van de middelbare school/studie) en op reisdocumenten e.d.
    Ik zou het dan mooier vinden om als eerste naam Touria te zien, zoals ze ook genoemd wordt.

Ik ken ook mensen die hun roepnaam niet als eerste naam hebben, die het eigenlijk jammer vinden. Mijn ex bijvoorbeeld werd bij zijn diploma-uitreiking naar voren geroepen als H.armanus, terwijl hij juist een hele mooie roepnaam heeft.

Je jongensnaam, Rayan, vind ik een beetje twijfelachtig. Ik vind het niet heel mooi, maar vind het ook geen lelijke naam ofzo. Maar een andere suggestie heb ik ook niet voor je, ik ken niet zo veel Arabische namen.

4. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,297
    394
    83
    Leuke namen!! Rayan is erg leuk!!
    En Touria moet ik an wennen maar klinkt wel leuk

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Rayan, klinkt best leuk. Touria vind ik zeker erg leuk. Touria Ans past niet echt bij elkaar, maar met de gedachte van vernoemen wel mooi. Maar dan dus eerst Touria.

6. Lindalovesmo

Die van anna vindt ik ook wel mooi.
    Het is zo lastig!

Als het een meisje wordt komt Touria vooraan, zover ben ik er wel uit. Gelukkig heb ik nog even:p

7. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Ik vind beide namen ook mooi! Wat betreft vernoeming vind ik Anna of Anne inderdaad veel mooier dan Ans, vooral ook omdat het als combi met Touria zo vreemd klinkt. Wat dacht je anders nog van Annaïs? Weet je misschien je moeders doopnaam, want wrs is Ans een afkorting van haar doopnaam?

En wil je bij Rayan ook een vernoeming? Op school bij mijn zoon zit een Marokkaans jongetje die Anass heet (uitgesproken als ènnès) en zijn broertje heet Nouran geloof ik (betekent licht denk ik). Verder ben ik er niet zo in thuis helaas.

8. Lindalovesmo

Mijn moeders officiele naam was jansje dacht ik, vindt ik nog wat minder dan ans.

Annais is ook een goede.

Bij een jongen willen we niet per se een vernoeming

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Janna ?

10. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid