15 januari 2007: Dit is D-Day, alhoewel ik zondag al wel weeen had, wilde het niet erg doorzetten. Om een uur zondagmiddag kwamen ze om de 5 minuten, maar zo snel als ze er waren, trokken ze ook weer weg. De verloskundige is wel geweest, maar ging ervan uit dat er nog geen of zeer weinig ontsluiting zou zijn. Ik moest maar weer bellen als ze weer om de 5 minuten kwamen en nog heviger waren. We zijn 's avonds maar eerst gewoon naar bed gegaan.... Maar van slapen kwam weinig. Ik kon geen rust vinden. Dan weer om na 20 minuten een wee en dan weer na 10 minuten. Het schoot niet erg op. Maar om half 2 's nachts kwamen ze weer regelmatiger. Vk maar weer gebeld en ze kwam kijken, maar helaas.....nog maar 2 cm ontsluiting. En dat kon in de weken voor de bevalling ook gebeurt zijn. Dus maar weer proberen te slapen. Om 7 uur werd ik wakker en had best hevige weeen. Maar onder de douche gegaan en daarna op het kraambed. Om half 8 voelde / hoorde ik ineens iets hards knappen, het waren mijn vliezen! En gelijk kwam ik in een storm van weeen terecht. Jan de vk bellen, ze zou komen, maar moest eerst een bevalling afronden. Na een half uur kon ik de weeen niet meer opvangen, het waren al persweeen! Jan weer bellen, ze was al in de buurt. Toen Margje (de vk) binnenkwam mocht ik gelijk beginnen met persen. Heerlijk vond ik het. Om 9.43 werd Job geboren. Helaas moest ik door een complicatie alsnog naar het ziekenhuis. Heel jammer, maar de verpleging van het ziekenhuis heeft ervoor gezorgd dat ik er niet met een naar gevoel naar terug kijk. Het was een warm bed waarin Jan en ik terecht kwamen. Alleen...... ik moest samen met Job ook nog een nacht blijven.............. Gelukkig kon ik dinsdagochtend naar huis. Achteraf is het me allemaal best meegevallen. Mede door de Margje, Angela en Nienke is mijn bevalling een geweldige ervaring geworden. Job is ook een heerlijk tevreden mannetje en de borstvoeding gaat ook als een trein. Wij hebben gewoon de leukste zoon ter wereld Liefs een trotse mama en papa PS: Job is 53cm lang en weegt 3820 gr (net zo lang als moeders, 70 gr lichter)
hoi peetje gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon job geniet van je kraamtijd en je gezinnetje meid! groetjessss caruli