Matilda??

Discussion in 'Babynamen' started by Nalani, Oct 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

welke naam?

1. Ida Louise

2. Merle Matilda

3. Matilda Louise

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Nalani

Nalani Actief lid

Feb 6, 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Sorry dames, nog een keer ;)

Had laatst als een onderwerp over de naam Ida (grote zus L.otta). Mijn man is bang dat ze met Ida Louise gepest wordt. Tweede keuze (en keuze van mijn man is
    Merle Matilda. Nu vind ik de naam Matilda als eerste naam ook wel leuk! (Ik brn zelf Duits en bij ons is het een hele gewone naam en niet ouderwets). Ik vind de afkorting Tilly ook wel erg leuk.
    Maaaar: kan die naam wel in Nederland? (Met een Duitse mama!!)

2. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    De naam merle komt hier wel vaker voor. Leuke naam. Matilda hoor ik eigenlijk nooit maar wel leuk. Ik zeg doen..

3. Betula

Betula Bekend lid

Jun 29, 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind Mathilde iets gebruikelijker en ook mooier dan Matilda. Maar het is geen vreemde roepnaam hoor. Tilly vind ik wel ouderwets trouwens.
    Als 2de naam vind ik Matilda juist erg leuk, omdat je dan jouw Duitse achtergrond laat zien.

4. Celest

Celest Bekend lid

Sep 17, 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Merle vind ik een erg mooie naam.

Ida en Matilda vind ik geen mooie namen. Vooral Matilda klinkt erg hard. Dan is inderdaad zoals eerder genoemd Mathilde een betere optie.

5. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Matilda/Mathilde hier al heel lang favoriet! Veel mooier dan Ida of Merle

6. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    MathilDE vind ik leuk, Matilda niet.
    Tilly en Ida vind ik echt heel ouderwets.
    Daarom voor Merle gekozen!

Maar je bent duits, dan begrijp ik het verschil in smaak, kan me voorstellen dat hippe namen daar weer heel anders zijn dan hier!

7. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vind Louise prachtig, dus heb op de combi met die naam gestemd. Ik snap trouwens niet waarom een kind gepest zou worden met de naam Ida Louise?

Matilda doet me te veel aan Roald Dahl denken.

8. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Ida Louise PRACHTIG :) waarom zou ze gepest worden? Merle vind ik ook erg leuk, ik zou dan zelf voor Merle Louisa gaan, heel mooi. Ida, Louise en Merle zijn helemaal mijn smaak namen, stonden hier ook op de lijst. Matilda als roepnaam vind ik dan weer niks, klinkt inderdaad zo hard.

9. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Ik ook niet, Tord ;)

10. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

Aug 26, 2014
    2,220
    517
    113
    Matilda vind ik heel leuk!!:)

11. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,826
    3,612
    113
    Matilda, leuk! Heel origineel, maar niet te gekunsteld. Merle Matilda vind ik niet zo mooi samen, Matilda Louise vind ik mooier.

Overigens zie ik echt niet in waarom een kind gepest zou worden met de naam Ida? Het is een wat oudere naa, maar dat hoor je juist heel vaak tegenwoordig. Ik vind m eerlijk gezegd wel erg leuk.

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Merle Louise of Ida Louise. Matilda doet me ook eigenlijk alleen maar denken aan het boek en de film. Merle vind ik vlotter dus dat zou mijn eerste keuze zijn, maar dan weer wel in combinatie met Louise hih.

13. jdpcd

jdpcd Actief lid

Sep 3, 2014
    469
    0
    0
    Merle vind ik geen mooie naam, en zou ik zonde vinden als je al in de Scandinavische trend bent met Lotta, zou ik voor Matilda gaan.. Merlevind ik niety mooi

14. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik vind Ida Louise de leukste combi. Waarom denkt je man dat ze daarmee gepest zou worden? Ik kan echt geen enkele reden bedenken.

Merle vind ik niks, maar dat komt vooral omdat ik het niet goed kan uitspreken, ik struikel over de rl-combinatie.

Matilda vind ik niet zo, Mathilde/Matilde daarentegen vind ik wel leuk. Ik zou dan wel de roepnaam ook Mat(h)ilde/Matilda laten. Tilly vind ik dan weer niet zo leuk.

15. lmcm

lmcm Actief lid

Aug 13, 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ida Louise!!! Zo mooi :) Zeker doen. Blijf bij je eerste idee! Om welke reden zouden ze je meisje pesten met deze naam? Ik zie geen enkele aanleiding...

Als tweede keuze: Matilda Louise. Ik vind Matilda eerder schattig en pittig, dan ouderwets. Net als Ida trouwens. Helemaal niet oudbollig!

Merle vind ik echt geen mooie naam, sorry.

16. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Mathilda leuk! Doet me denken aan dat leuke meisje van de gelijkgenamige film :D

17. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

Nov 13, 2013
    2,268
    208
    63
    Female
    Utrecht
    Ida Louise absoluut! Zal ze niet mee gepest worden hoor! Alsof kinderen weten dat die naam niet meer populair is.

Mathilda vind ik niet zo mooi en Merle klinkt zo depressief.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mathilde/Mathilda: mooi.
    ik vind alle opties mooi.
    Tilly trouwens niet.

19. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Mijn dochtertje van 5 heet Ida. Daar wordt ze echt niet mee gepest hoor! Wij hadden zelf helemaal geen ouderwetse associatie, ken geen enkele oude dame die Ida heet. We vonden het juist een stoere schattige naam (en idd de associatie met dat schattige zusje van Emil;)). We hebben zelf wel eens gemerkt dat mensen het apart of ouderwets vinden, maar dat zijn meestal oude mensen die dat vinden. We hebben juist veel positieve reacties gehad op de naam!
    Overigens vind ik lotta ook heel leuk! Merle niet zo, matilda wel oké. Maar goed, smaken verschillen. Ik zou gaan voor de naam die jullie het leukste vinden en niet de naam Ida afschrijven omdat ze daarmee gepest zou worden.

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Mathilda, de naam van mijn oma. Ik vind hem heel mooi en heb hem overwogen voor mijn dochter. Zou kunnen dat ik bevooroordeeld ben, ik had namelijk wel een hele lieve oma :)

Share This Page