driftige dreumes als eten niet snel genoeg gaat...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Onze dochter van 13 maanden is regelmatig ontzettend boos tijdens het avondeten. Als je haar op haar manier te lang laat wachten op de volgende hap begint ze heel erg boos te doen en slaat ze de lepel weg en begint hard te huilen. Vind t zo lastig en weet niet goed wat ik er tegen kan doen. Als ik boos op haar word en pak haar een beetje stevig bij de arm begint ze te lachen. Ze begrijpt t blijkbaar nog niet echt dat ik boos ben om wat ze doet. Herkent iemand dit gedrag? En iemand tips wat ik er tegen kan doen?

2. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    luvv hier heb ik er ook zo een, ik laat haar dan even uit razen en besteed er geen aandacht aan. als ze dan weer wat rustiger is dan bied ik weer een hapje aan en is het weer goed.
    Het is nu eenmaal zo dat ze niet alles op haar tijd kan krijgen en ze moet leren dat ze soms moet wachten.
    he tis wel lastig hoor om haar dan geen aandacht te geven maar bij ons werkt het best wel goed moet ik zeggen.

3. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Hier ook veel last ervan gehad en soms nog steeds. Ik zorgde dat de lepel alweer voor dr mondje was als ze nog aan het kauwen was, alleen dan bleef het goed gaan. Hier heeft uitraazen overigens geen zin want boos is boos en dan wil ze niks meer.

4. adi

adi Niet meer actief

De beste oplossing is gewoon ophouden met voeren. Ze kan prima haar eten met eigen handen naar haar mond brengen. Dan bepaalt ze zelf hoe snel het gaat, en zal waarschijnlijk veel meer plezier krijgen in eten. Dan wordt eten meer dan alleen maar open en dicht doen van de mond.

5. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik zou idd ook voorstellen om haar zelf te laten eten, dan kan ze zelf het tempo bepalen en jullie kunnen zelf ook eten.

Dat zal ook wel frustraties oproepen omdat dat in eerste instantie niet wil, maar dat leren ze heel snel!

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ook zeggen, zelf laten eten. Ik heb mijn dochter vanaf een maand of 11/ een jaar zelf laten eten.

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    met de handjes neem ik aan? Als ik haar met de handjes laat eten pakt ze heel veel stukken tegelijk en propt ze alles tegelijk in d'r mond! we hebben een klein vreetzakje! ;)

8. adi

adi Niet meer actief

Gewoon laten doen dan! De eerste dagen moet ze even de eigen weg vinden, maar vrij snel zal zij ontdekken hoe ze het beste zelf kan eten.
    Je hoeft niet te verwachten dat ze meteen netjes en rustig zal eten. Maar na 3-4keer zelf aan'klooien' met te volle mond, gaat ze zichzelf wel corrigeren.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Waarom laat je haar niet zelf eten? Wij zijn daar rond 11 maanden mee begonnen vanwege hetzelfde verhaal en na een krappe maand at ze zelf. De eerste maanden is het flink knoeien en dus veel vegen en dweilen maar het ging redelijk snel beter en rond 14 maanden at ze bijna zonder knoeien en nog steeds.

10. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    misschien kan ik dat ook proberen het zelf laten eten. maar hoe doen jullie dit dan????
    moet ik dan het eten voor haar neer zetten en dan een lepel of vork geven en laten doen?? of zal ik het op scheppen en dan haar de vork of lepel zelf geven??

met het brood doe ik het stukje aan de vork en dan geef ik de vork aan haar dat gaat erg goed

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier ook een die heel ongeduldig was/is. Finn laat ik altijd zelf eten, en dat gaat prima...zodra ik me ermee bemoei wordt ie driftig, dus laten we hem, vanaf ongeveer zn eerste jaar, al lekker zn gang gaan. Eerst was het nog proppen en knoeien, maar inmiddels eet Finn erg netjes

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wel herkenbaar ja! meestal laten we haar gewoon even en gaan niet sneller te werk ofzo...

Wat ik wel vervelend vind is dat ze soms enorm gaat schreeuwen tijdens het eten (b.v omdat ze iets van onze bord wilt of weer iets anders ziet (denk aan poets doekjes ) die ze wil hebben ) op zo'n moment draaien we haar om (handig zo'n soort van kappersstoel ) laten haar even door schreeuwen en als ze stil is draaien we haar weer terug....
    Het klinkt misschien zielig maar ze heeft een keel waar je soms niet goed van wordt! En niks leek te helpen maar dit wel nu doet ze het eigenlijk bijna niet meer en als ze het wel doet en we draaien haar om dan is ze ook zo stil!

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Lekker zelf laten eten. Doen wij hier ook. Ik heb zo'n heel klein bestekje, wat precies in dat knuistje past en daar kan ze al redelijk goed mee overweg.

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier deed ze dat ook rond die leeftijd, ik besteedde er geen aandacht aan, negeerde het, en zei: mama neemt nu ook even een hap, mama moet ook eten, en ja dan was ze maar even boos of gillen, die volgende hap komt vanzelf, en daarnaast net zoals zovelen hier liet ik haar van tijd tot tijd zelf knoeien, sommige dingen ging niet (zoals macaroni, die moest ik haar echt zelf geven) maar boontjes en vlees in stukjes, laat maar lekker zelf doen. Ik heb haar ook een paar keer geholpen met iets aan vorkje prikken en zelfs dat lukt haar nu al redelijk goed, en nu eet ze vaak met vork en met handjes door elkaar...prima toch.

Deel Deze Pagina