Een op de drie krijgt mexicaanse griep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Otje, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  2. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Heb zelf het idee dat ze het ergst mogelijk scenario schetsen..
    Er word zo enorm veel ophef over gemaakt, maar eigenlijk hoor je niets van dodelijke gevallen.
    Vrijwel elke keer zijn de slachtoffers weer aan de beterende hand.
    Ja, natuurlijk zijn er wel sterfgevallen..
    Maar die zijn er net zo goed bij de gewone griep, er is altijd een groep mensen met een sterk verminderde weerstand.
    Ik denk dat normaal gezonde mensen er niet zo snel aan onderdoor gaan, ook moet ik het maar zien dat het zo uit de hand gaat lopen.
    Ben dus niet van plan in paniek te raken door slechte nieuwsberichten..
    Daarvan hebben ze toch elk jaar wel weer iets ;)
    Paar jaar terug zouden alle bomen doodgaan door de zure regen, zelfs beelden en gebouwen zouden smelten..
    Gat in de ozonlaag, dus we zouden allemaal levend verbranden of binnen een paar jaar een gigantische klimaat verandering..
    Gekke koeienziekte, vogelgriep, varkensgriep..
    En dan nu weer de mexicaanse griep..
    We zullen wel zien hoe het loopt ;)

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    De Telegraaf is waarschijnlijk niet de beste bron die je kunt raadplegen. Zelfs als ze hun cijfers helemaal correct hebben dan zullen ze het nieuws op een zo sensationeel mogelijke manier presenteren. Zie je hoe het artikel vol staat met mogelijke scenario's, suggesties en misschiens? Het is helemaal niet gezegd dat het gaat gebeuren zoals het in het artikel staat.
    Daarbij... Dit is weliswaar een zeer besmettelijk virus, maar niet extreem dodelijk. Dus als je al één van de drie bent (de kans dat je twee van de drie bent die NIET ziek worden is natuurlijk twee keer zo groot...) dan ben je echt niet gelijk afgeschreven. Dan ben je één of twee weken onwijs beroerd en dan word je weer beter. Da's lastig, maar daar kom je wel weer overheen.
    Ik zeg niet dat het niet erg is, maar zo eng als De Telegraaf het doet lijken is het beslist niet. Lees dan liever een wat rustiger krant, scheelt een hoop paniek. :D

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @belle: amen!! :D

5. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    kwam dit net tegen op site over infectieziekten in zwangerschap:

Er is weinig informatie over de effecten van Nieuwe Influenza A (H1N1), (voorheen bekend als Mexicaanse griep) bij zwangeren. We gaan ervan uit dat dit type influenza, net als andere griepvirussen, de kans op aangeboren afwijking niet vergroot.
    Bij Nieuwe Influenza A (H1N1) krijgen patiënten vaak virusremmers voorgeschreven. De mogelijke effecten van virusremmers op een ongeboren kind zijn onbekend. Vertel uw arts dat u zwanger bent of dat zou kunnen zijn. Uw arts kan dan bepalen of een virusremmer voor u geschikt is.
    Voor actuele informatie kunt u kijken op www.rivm.nl/nieuwe-influenza.

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Allemaal bangmakerij!!
    Terrorisme codes (rood, oranje), vogelgriep, gekke koeienziekte, etc....

Gewoon de symptomen kennen en herkennen....

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als je echt serieus nieuws wilt lezen dan kun je het beste de telegraaf mijden :D .

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    En dan nog. Al was alles echt zoals het daar voorgesteld word.
    Kan je er NU iets aan doen? Kan je het stoppen? Kan het piekeren of wakker liggen oid er iets aan veranderen?
    Nee toch? Dus lekker door leven en komt het dan kan je altijd nog panieken. Komt het niet nou mooi!

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja dat vind ik zo irritant, ze doen net alsof elk geval dodelijk is en dat is helemaal niet zo. Maar dat 'vergeet' men wel telkens even te melden.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het maar moeilijk hoor, zo simpel als 'gewoon de symptomen kennen en herkennen' vind ik het niet. Ik vind het anderzijds wel een voordeel dat het nu zomer is, omdat flinke verkoudheden en dergelijke (zoals afgelopen winter) nu wat minder voorkomen. Want als ik nu zo ziek was geweest als afgelopen winter (en m'n ouders en dochter toen ook) had ik het echt niet vertrouwd.
    Maar ik vind het sowieso wat eng allemaal. Ik ben het wel eens met het feit dat de telegraaf een sensatiekrant is, dus alles wat daar staat neem ik toch wel met een korreltje zout. Ondanks dat, zie ik wel serieuze risico's . Het virus kan ineens omslaan naar een wél veel heftigere/dodelijke variant.

Maar oke, piekeren is inderdaad zinloos en genieten zolang je genieten kan, maar ik vind het soms toch wel moeilijk om m'n hoofd 'uit te zetten' hoor.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is de telegraaf! Vre-se-lij-ke krant.

Ik lees vaker overigens dat er hoogst waarschijnlijk relatief weinig doden zullen vallen.

12. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ze verwachten juist, las ik ergens anders, dat het na de zomer flink toestaat omdat dan iedereen terug komt van vakanties en het dus overal op kan pikken. Bijvoorbeeld door contact in buitenland, airco's, etc. Dus zomer is in dit geval gevaarlijker dan winter.

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Dit klopt dat ze dit verwachten maar ik heb nog een kleine aanvulling nl dat je in de herfst en winter veel meer binnen leeft dus de kans dat je elkaar besmet zou dan ook groter zijn.
    Maar goed, veel doe je er toch niet tegen al hoop ik dat het mee gaat vallen.

14. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat me niet echt snel bang maken, maar het blijft wel in het nieuws komen. De berichtgeving veranderd ook wel snel, dat is ook wel lastig. Wat ik wel zorgwekkend vindt, is dat ze nog steeds niet veel weten over Tamiflu en zwangerschap. Dit houden ze heel vaag met het zinnetje 'raadpleeg uw arts' en 'niet bekend wat het met de ongeboren vrucht doet'. Dat vind ik wel vervelend. Ook is er volgens mij nog weinig bekend over als je zwanger bent en eventuele vaccinaties nemen. Daar mag wel wat meer onderzoek naar worden gedaan, want er zullen ook vast zwangere vrouwen zijn die de griep krijgen. Maar je kunt er toch niet veel aan doen.....zeker nu iedereen op vakantie gaat.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

ik denk dat er zo weinig gevolgen bekend omdat geen enkele zwangere vrouw een proefpersoon wil zijn zonder de gevolgen te kennen. voor veel medicijnen en inentingen bestaan er testgroepen van mensen die hier bewust voor kiezen voor wat geld. de ene groep krijgt echte medicijnen en de andere groep duplicaten (neppers dus) en zo kunnen ze het goed testen. een zwangere zet 2 levens op het spel of heeft kans op een kind met afwijkingen alleen om te kijken of het kwaad kan. lastig maar met alleen testen op dieren komen we er niet. onderzoek wordt er vast gedaan.

ik zelf let wel extra op als de kids ziek zijn bijvoorbeeld maar zou de buitenwereld en het contact met andere niet vermijden

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Er gaan nog steeds meer mensen dood aan de gewone griep dan aan de mexicaanse griep, dus ik maak me ook nog niet zo druk

Deel Deze Pagina