Wij leggen ons zoontje meestal rond zeven uur op bed. Soms is hij dan heel moe, maar soms eigenlijk ook niet. Hij moet altijd een minuutje huilen, max. 5 minuten. Dan is het óf stil, of we horen hem nog een tijdje (een half uur?) gezellig brabbelen. Gisteren was het vrijwel meteen stil. Maar toen ik om 20.15 uur even op zijn kamertje moest zijn, schoot hij omhoog toen hij mij zag (hij was klaarwakker) en begon meteen te huilen (dat ie er uit wilde). Wij waren beneden echt overtuigd dat hij al heel vast sliep, maar niet dus. Wie herkent dit?
ja hoor, als ik haar om 7 uur in bed leg ligt ze om kwart over 8 rustig nog te babbelen. soms wel half 9. Sindsdien doen we haar rond half 8 in bed en soms babbelt ze nog steeds maar veel vaker ligt ze na een kwartiertje wel te slapen.
Sil wilde eerst altijd om 18 uur al naar bed (ik weet het, echt heeeeel vroeg) en sliep dan ook meteen en gewoon netjes tot de volgende ochtend 6. De laatste tijd duurde het steeds langer voor hij ging slapen (ook vaak gewoon doodstil om zich heen liggen kijken, maar dus wel klaarwakker), en nu brengen we hem later naar bed, rond 19 uur. Nu slaapt hij vaak al voordat we klaar zijn met voorlezen
Hebben wij hier ook wel eens! Liggen is ook rusten, moet je maar denken. Dus niet meer op de kamer..!
Waarom ga je de kamer op als hij slaapt dan? Onze dochter wordt ook wakker als we haar kamertje op gaan. Zeker voor een uurtje of 21.30-22.00. Dan slaapt ze nog niet vast lijkt wel. Maar ik kom eigenlijk nooit haar kamer op. Behalve als er wat met haar is. Ga haar niet storen in haar slaap voor 'onbelangrijkere' dingen. Misschien hem ook op bed leggen als hij moe is? Hier gaat ze pas naar bed als ze moe is, anders heeft het ook echt geen nut. Ik kan zelf ook niet slapen als ik niet moe ben.
hier gaat ze tussen half 7 en 7 naar bed en kletst ze eerst nog een half uurtje soms en gaat dan lekker slapen ik vind het prima. als zij dat lekker vind..
Onze dochter gaat zo rond 19.00uur naar bed. Ze gaat altijd gewillig liggen en is altijd meteen stil, maar soms komen wij om 21.00uur nog even kijken en dan ligt ze dus gewoon nog wakker. Ik denk dat ze dan een dag nog aan het overdenken/herbeleven zijn... Zolang ze lekker rustig liggen is er mijns inziens niets aan de hand. Soms slaapt ze echt binnen 5 minuten al, dat is ook prima.
Pas geleden nog gehad, we hadden hem op bed gelegd en hij was gelijk stil, dus we dachten 'oh die slaapt' half uur later hoorde we hem keten en uur later was hij aan het miepen omdat hij op zn buik was gerold en nog niet terug kan rollen haha.
ik blijf altijd tot hij slaapt ( soms duurt dat 5 minuutjes soms een half uur) en dan slaapt hij 2 en half uur / 3 uur heel vast en daarna wordt hij meestal ook eventjes wakker om om te draaien en weer verder te gaan slapen. misschien kwam je ook net op het verkeerde moment. kan je niet alleen even om de hoek gluren zonder echt op de kamer te komen? als hij echt zolang wakker ligt zou ik dat wel sneu vinden dan is hij gewoon nog niet moe genoeg, misschien dat dan een half uurtje of een uurtje later beter werkt dat hij uiteindelijk toch eerder inslaapt en dus uiteindelijk meer uren slaapt aan het eind van de rit.
Ik denk dat ie gewoon net in een lichtere slaap fase was, hier hebben we het ook de laatste tijd als hij nog niet moe genoeg is gaat hij rustig nog 3 kwartier feesten/springen/zingen/kletsen. Hij gaat op een gegeven moment wel liggen en slapen, maar als ik dan ff om het hoekje gluur voor ik naar bed ga ligt hij meestal ondersteboven in zijn ledikant. Tis hier echt iets van de laatste 2 weken daarvoor ging hij meteen slapen.
19uur is voor mijn kinderen ook heeel erg te vroeg, maar ze vragen rond 20uur zelf om naar boven te gaan. Tijdens het drinken vallen ze half in slaap, maar als ik ze in bed leg zijn ze weer klaar wakker, en vinden dat ook niet erg. Mijn zoontje ligt dan soms tot 21.30uur uit de volle borst te zingen, en valt dan pas in slaap. Ik heb het met mijn man over gehad om hem dan weer naar beneden te halen, maar dan ga ik voor nog meer prikkels zorgen denk ik. En hij wil zelf ook naar boven.\ Misschien is dat bij TS hetzelfde.
Wij komen savonds ook wel eens op de kamer. Soms om wat was weg te ruimen. Soms om een kusje te geven als we naar bed gaan. Meestal kan dat prima! Heel soms wordt hij wakker en dan vlucht ik snel! Dan gaat hij lekker weer slapen. Het kan ook zeker dat je net op de kamer komt als ze in een lichte slaap zijn, dan worden ze makkelijker wakker.
Na het plaatsen van mijn post bedacht ik me idd dat er misschien wel kindjes zijn die het wel prettig vinden, de rust. Onze dochter huilt namelijk ook als ze niet wil slapen en zij ligt nooit langer dan 5 minuten wakker in bed, dan wil ze er uit. Of dat nu voor t slapen is of erna. Zij gaat dus echt pas naar bed als ze moe is, anders gaat het alarm meteen af. Nu is dat wel standaart elke dag tussen 19.30 en 20.00 dus goed te doen.
Ik ga regelmatig zijn kamer op als hij slaapt. Bijvoorbeeld om was weg te leggen, of om aan die kant van het huis uit het raam te kunnen kijken als ik iets buiten hoor. Dan wordt hij echt niet wakker. Alleen ik wist dus niet dat hij nog wakker was. Het was dus ook geen lichte slaap, want ik liep op sokken naar binnen en hij zág me voor hij me kon horen.
Toch zou ik me geen zorgen maken hoor. Hier is hij ook wel eens nog niet moe genoeg (terwijl dat wel zo lijkt) en is dus nog een tijd wakker.
Dus hij lag wakker in bed, maar zonder geluid. Lijkt me prima toch? Blijkbaar vindt hij het zelf ook fijn.
Ik denk dat het geen probleem is. Wij komen trouwens áltijd 's avonds nog bij Sam op de kamer om bij hem te kijken. Zo gek is dat toch niet (ik hoor hier mensen zeggen dat je de kamer niet meer op moet gaan )? Sam is ook heel veel 'stil' in zijn bedje, maar dan slaapt hij niet. Dat wisten we eerst niet (we dachten dat hij heel veel sliep), maar hij heeft nu ontdekt hoe hij zelf zijn speeldoosje aan kan zetten. Nu horen we het dus regelmatig tingelen uit zijn kamertje en horen we dus nu pas hoe veel hij eigenlijk wakker is. Maar zolang je kleintje er geen last van heeft, zou ik me er geen zorgen over maken. Als ze liggen rusten ze toch en dat hebben ze toch ook nodig.
Ik snap idd niet zo goed waarom je de kamer op moet savomds. Moeten ze bij mij ook niet proberen haha. Ik zie geen reden daarvoor, heb het dus ook nog nooit gedaan.
Doen wij ook altijd voor we gaan slapen. Om te kijken of hij lekker ligt en sowieso vind ik het fijn om dan eventjes naar hem te kijken. Ik aai hem ook altijd over zijn bolletje of wang. Wordt ie niet wakker van. Sowieso toen hij nog niet in een slaapzakje sliep ging ik kijken of hij nog goed onder de deken lag.
ik ga ook geregeld de kamer op tussendoor hoor, ik wil toch af en toe checken of alles nog ok is. zeker toen hij nog kleiner was ivm met wiegedood enzo. zeker toen hij ging draaien en bewegen. je zal hem maar ondersteboven onder het dekentje hebben liggen.of juist helemaal onder de deken uit terwijl het koud is. nee, hoor ik ging gewoon ff kijken af en toe.