Steriele waterinjecties?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miesje87, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miesje87

Miesje87 Actief lid

10 jul 2013
    215
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even een vraagje. Bij mijn verloskundige zag ik steriele waterinjecties voor bijkomen als pijnbestrijding die ook thuis kan worden uitgevoerd bij rugweeen.

Nu vroeg ik me af zijn er mensen met ervaring of kent iemand misschien iemand die het weleens gebruikt heeft en wat was hun mening erover?

Alvast bedankt

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb er weleens over gelezen, volgens mij werkt het niet.
    Ik ga voor een bad bevalling, de geboorte tens heb ik wel goede dingen over gehoord misschien is dat wat? :)

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik heb het op de informatie avond gevraagd aan de gyn, maar hier maken ze er geen gebruik van omdat het niet zou werken.

Liefs,

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Heeft mss een goed placebo effect, nog nooit van gehoord. Ik ga eens googlen.

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Bij mijn verloskundige gaan ze er ook mee werken.
    Vanaf juni of juli dacht ik.
    Ze hebben een avond gehad voor alle verloskundige van de praktijk en moesten toen oefenen op collega's.
    Volgens hun schijnt het toch echt effect te hebben.
    Alleen de injectie zelf schijnt niet fijn te zijn.

Ik heb hier thuis een geboorte tens liggen die ik ga gebruiken bij mijn aankomende bevalling.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Als ik t goed begrijp uit stukken is t voor de pijn in de onderrug te verminderen/verlichten.
    Dat is natuurlijk erg fijn als je daar de pijn hebt! Ik heb dat bij beide bevallingen niet gehad, maar kan me voorstellen als je dat hebt en de vk heeft de mogelijkheid de injecties te geven dat t prettig kan zijn.

Er staat dat er tijdens een wee, injecties gegeven worden, maar hoeveel?
    Als je vk ervoor bevoegd is, lijkt t me de moeite waard als je daadwerkelijk pijn in je onderrug hebt.
    Het is dus niet pijnstillend op de weeën zoals echte pijnmedicatie (zoals ik t begrijp dan )

7. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik had vreselijke rugweeën en heb deze injecties gekregen. Ik kreeg 4 injecties in mijn onderrug en hoewel het ik het zetten van de injecties goed voelde, was ik hier zo blij mij. De pijn werd direct een stuk minder en heb zelfs nog even kunnen slapen. Het enige nadeel is dat ze maar 2 uur werken.

8. Miesje87

Miesje87 Actief lid

10 jul 2013
    215
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties☺️ Ik ga er nog eens goed overnadenken en me inderdaad is verdiepen in die geboortetens.

Bedankt voor de tip en de ervaringen☺️

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn vlk is wel opgeleid om ze thuis te zetten maar van de wet mag dit nu nog niet zei ze. Ze zei dat het soms wel verlichting geeft en dat ze het hopenlijk in de nabije toekomst wel mogen

10. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Het schijnt verlichting te geven bij de weeën, maar ik geloof er niet zo in. Hier werd ook de geboortetens afgedaan als: je kunt er baat bij hebben, maar de meeste vrouwen ervaren het alsof er niets gedaan wordt aan pijnbestrijding. Ik heb het advies gekregen als ik echt pijnbestrijding wil, naar het ziekenhuis moet en een ruggenprik moet laten zetten. De andere middelen (voor thuis) kunnen helpen, maar een pijnloze bevalling heb je er niet mee. Overigens kies ik ervoor om geen pijnbestrijding thuis te doen.

Deel Deze Pagina