hoihoi, Wie heeft voor mij tips om mijn kleine wat beter te laten slapen? Het gaat de laatste maand of 2 zo enorm slecht. Nu heeft hij nooit echt goed geslapen, meestal 1 á 2 x per nacht wakker, maar nu is het helemaal bont. tussen 19 en 20 uur gaat hij naar bed, ik ben de borstvoeding wat aan het afbouwen dus krijgt hij flesje (helaas wil hij deze niet altijd), dan slapen en daarna standaard na een uurtje weer huilend wakker. Dan rond 23 uur weer huilend wakker, tussen 00.30 en 01.30 weer, 4 uur weer, 6 uur weer... Ik heb behoorlijk slaap tekort en weet even niet wat te doen. Hij valt ook zeer moeilijk tot niet zelf in slaap in z'n bed (komt vast door de borstvoeding, is niet anders gewend), maar wil ik hem in bed leggen en dan weggaan dan is het huis te klein. Het brullen/krijsen houdt niet op en kan zo een uur doorgaan (oja, en ik ben niet van het laten huilen, 10 minuten kan mijn hart net aan). Maar ja, als het moet???? Tips???? Wellicht is het weer een of andere sprong die al weken aanhoudt icm tandjes, maar ja, help!!!!!!????? Bedankt alvast! Shel
Wij hebben die fase net een beetje achter de rug. Het lijkt heel erg op de beruchte 11-maanden sprong in combinatie met het afbouwen van de borstvoeding denk ik. Rond deze leeftijd krijgen kindjes enorme verlatingsangst en klampen zich helemaal vast aan de moeder (die van mij iig). En ik vermoed dat het bij jullie nog een tikje erger is omdat hij nu nog meer je borst wil. Ik laat ze ook nooit huilen, maar het was echt een vreselijke fase. Aldin werd ook midden in de nacht wakker en bleef 4 uur lang spoken, wat we ook deden. We hebben maar met hem rondgelopen, langs zijn bed gezeten met mijn hand op zijn hoofd totdat ie echt vast sliep enz. Laatste 5 nachten gaat het een stuk beter. Dus geen goude tip hier (aangezien jij ook niet wilt laten huilen), maar gewoon toegeven en wachten totdat deze fase overgaat
Laten huilen kan mijn moederhart ook niet verdragen. Ik heb geen tips voor je, maar ook wij hebben deze fase gehad. En Sam heeft nog steeds momenten dat ze slechter slaapt. Het is een fase! Echt waar! Het gaat over! Heel veel succes!
Geef je 's nachts ook nog bv? Mss kan je daar het beste als 1e mee stoppen. Sorry, je wil het niet horen, maar het heeft bij mij echt geholpen... Ik heb hier erg veel aan gehad: Changing The Sleep Pattern In The Family Bed | Jay Gordon, MD FAAP Mijn dochter begon rond 11 mnd ook steeds meer te komen 's nachts en toen ben ik gestopt met de nachtvoeding. De 1e nacht moest ze 3u lang huilen Vreselijk! Ik ben elke 10 min. naar haar toe gegaan, heb haar een flesje met water aangeboden en een dikke knuffel gegeven (in bed - niet eruit gehaald). Het was een vreselijke nacht, ik heb zelf ook moeten huilen, maarr.... De volgende nacht werd ze wakker om 1u, ik heb haar een flesje water aangeboden, ze dronk 3 slokken en ik ben weg gegaan. Ze heeft hooguit 10 min. gehuild en is in slaap gevallen en de volgende ochtend pas wakker geworden. De 3e nacht... Doorgeslapen En serieus waar, sindsdien slaapt ze door! Natuurlijk in de afgelopen maanden nog wel een keertje 's nachts wakker geweest, maar ze gaat na een knuffel gewoon weer verder slapen.
meiden, dank je wel voor jullie reacties. Het is al fijn om te lezen dat deze fase (gelukkig een fase) weer overgaat. Het is idd vastklampen aan moeders, met alles op het moment. En inderdaad wel een idee om de nachtvoeding (ook al zijn het een paar slokjes) ook te laten vervallen (die van overdag zijn al nagenoeg gestopt). Dank jullie wel, de tips neem ik mee. Groetjes, Shel
Princess81, ik heb even de link gelezen die je mee hebt gestuurd, dat ziet er veelbelovend uit. Ik ga maar eens hier overleggen om er mee te starten binnenkort. Bedankt!
En met 15 maanden komt er weer zo'n fase! Zit er nu middenin, het sloopt je idd. Hij hangt heel erg aan mij, het is alleen maar aan mama willen plakken en dan doet de laatste hoektand ook nog eens rottig. Ik geef nog een "slaaptiet". Het is niet eens echt drinken dat hij doet, het is een paar slokjes en dan lekker tegen mama aan in slaap vallen. Dan moet ik met mijn pink ertussen en wordt hij nog wel wakker en brult nog even, maar zonder slaaptiet hebben wij geen leven! Langer dan 10 minuten laten huilen kunnen wij ook niet. Doet hij dat wel, dan halen we hem uit bed en nemen hem mee naar beneden. Ik heb met mijn man overlegd dat ik tot na de 10e en laatste mentale sprong dit blijf doen (dit is sprong 9).
Mooi Ik hoop dat het bij jullie net zo goed werkt als bij ons! Ik was ook erg enthousiast nadat ik dit had gelezen. Succes enne laat nog maar ff weten of het gelukt is
Aha, dus hierna nog 2 sprongen, met 15 mnd en dan 18mnd? Dan weet ik wat me te wachten staat, misschien wat minder werk inplannen in die periode Princess, ik laat het weten, eerst even met man thuis overleggen want dat betekent dat hij beter niet thuis kan slapen...tenzij hij als een zombie op het werk wilt rondlopen. Thanx weer!
@Shel, ik heb even een reactie acht er gelaten '9 maanden wie ook moeilijk in slaap komen' topic. (las toen pas dat je een eigen topic hebt geopend) Misschien heb je er nog wat aan. Ik snap je frustratie.
Dag dames, Inmiddels zijn we een week verder van het doorbreken van het oude patroon! en het werkt! De eerste nacht wel lang gehuild, 2e nacht wat minder en vanaf de 3e nacht zonder brullen gaan liggen en in slaap gevallen in z'n eigen bedje!! Joehoe! Het heeft wat energie gekost maar gelukkig levert het wat op. Tot nu toe zit ik erbij totdat hij in slaap valt, volgende stap is dat ik steeds verder van het bedje ga zitten. Bedankt nogmaals voor jullie adviezen, het heeft geholpen. Shel
Bij ons hielp een vast ritueel. schone luier, tandjes poetsen, voorlezen. Bij het dichtklappen van het boek weet ze nu dat het tijd is om te slapen. De eerste paar nachten was huilen als het boek dicht ging en wij opstonden, maar nu gaat het zonder morren.
Ik zit nu met precìes hetzelfde.. verschrikkelijke nachten, erg vroeg wakker.En hij is duidelijk erg moe.. en wij natuurlijk ook. Pfff
Ik lees even mee.. Ook wij hebben niet zo'n beste slaapster. Maar ik merk inderdaad dat het met fases slechter is. Ze heeft gelukkig tussendoor ook een paar weekjes dat ze wel wat beter slaapt. En net als wij dan denken tjee wat gaat het goed nu, dan breekt helaas weer een slechtere periode aan.(tenminste zo lijkt het ) OP het moment hebben we de 15 maanden sprong hiergeloof ik. Nienke is ook weer vaker wakker, droomt denk ik ook veel, en 's morgens alweer vroeg dag. Het inslapen was ook altijd een probleem, tot we een vast ritueel gingen gebruiken en daarna zeurt ze zichzelf nu meestal in slaap. Dus geen huilen meer . Wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn met een slechte slaper, toch? En als ze 18 zijn zal het wel over zijn Shel, wat fijn dat het al weer beter gaat!
Wij hebben inderdaad ook veel profijt van een vast ritueel en boekjes voorlezen. Lang had het totaal geen effect, maar toen hij zelf met boekjes kwam aandragen ging het opeens super goed. Wel wordt hij sinds een paar weken weer 's nachts wakker. Ik begreep dat dat het beginnen met dromen kan zijn, hoop dat dat ook weer overgaat!
Hey princess, thanx!!! En het werkt nog steeds! zelfs bij m'n schoonmoeder is hij vanmiddag lief gaan slapen!!! groetjes!