joehoe, kraamvisite, wij hebben een kindje gekregen!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door nijntje op de mac, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Gefeliciteerd (mijn zoontje is precies op dezelfde dag geboren, maar dan een jaar eerder).

Hier hetzelfde. Ik dacht dat het misschien aan het jaar lag (de eerste is in de winter geboren) en iedereen was heel druk met vakantie plannen etc, maar idd veeeeeeel minder kaartjes en misschien nog maar 1/4 van het kraambezoek!! Zo jammer!

Ik heb hierdoor nu wel een keuze gemaakt tussen vrienden, echte familie en mensen waar ik geen contact meer mee wil/heb.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Vrienden van ons hadden 150 kaarten verstuurd!! Daarvan is nog niet eens de helft geweest...
    Daarom hebben wij alleen een selectie gemaakt van mensen waarvan wij dachten dat ze wel zouden komen en nu 4 maanden later moeten er nog steeds mensen langs komen....
    Ik geef er weinig om en heb zoiets: als je niet langs komt en verder niks van je laat horen dan bij een volgende ook geen kaartje meer! Ben daar wel vrij simpel in!

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Het verbaast me dat mensen dus (onbewust) minder interesse tonen als het om een tweede, derde, etc kindje gaat :(

Nu heb ik weinig verstand van kraamvisites, tenminste ik weet niet hoe andere mensen hiermee omgaan. Wij gingen lieten altijd snel wat van ons horen als er bij vrienden een kindje geboren was. En natuurlijk sturen we een kaartje :D

Maar nu onze kleine er is hebben we wel kaarten ontvangen, maar verder horen we van bijna niemand wat. Onze ouders zijn op bezoek geweest, mijn zus en partner, opa en oma en dat was het. Dan zijn wij zelf naar mijn oma gegaan, omdat zij niet naar ons kan komen. Verder heeft één vriendin laten weten dat ze wilt komen met haar man en zoon en contact met ons zal opnemen en een andere gaat nu net op vakantie met haar man en daarna willen ze op bezoek komen. Maar van alle andere mensen hebben we nog niets gehoord. En sommigen heb ik zelfs wel nog tussendoor gesproken, maar ze beginnen er niet over :(

Tja, misschien is het de afstand. We wonen voor de meesten een uur tot anderhalf rijden bij hun vandaan. Ik ging er vanuit dat dit geen probleem zou zijn, omdat wij ook altijd naar iederen toe gaan zonder er bij na te denken.

En misschien komt het nog, ik heb geen flauw idee vanaf wanneer de meeste kraamvisite normaal komt.

Hoe dan ook vind ik het tot nu toe op z'n zachts gezegd nogal teleurstellend. En dan te bedenken dat het bij een tweede nog minder wordt ;)

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij de eerste veel bezoek gehad.. 2 maanden lang vrijwel elke dag wel bezoek

bij nr 2 was het stuk minder.. veel minder kaarten en bezoek was ook maar sporadisch.. was zelfs zo erg dat mijn moeder me belde na de geboorte en oppervlakkig zei': ik kom vanmiddag misschien wel ff kijken

tussen 2 en 3 zaten veel jaren en een nieuwe partner.. kaarten genoeg, bezoek maar weinig

nu ben ik zwanger van nr 4... en ik verwacht er dit keer helemaal weinig van.. omdat ik bijna alleen maar negatieve reacties krijg op mijn 4e zwangerschap

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Herkenbaar!

Toevallig vanmorgen nog met m'n moeder over gehad. Ze vroeg of inmiddels iedereen langs was geweest.
    Ik zeg; "iedereen????" Ik heb nog amper iemand gezien!

Ik vind er ook duidelijk een verschil inzitten, niet zozeer qua kaarten..., was ongeveer hetzelfde als bij mijn dochter, maar visite en telefoontjes zijn er beduidend minder geweest.

Een stel vrienden van ons stonden bij de geboorte van m'n dochter de 2e dag al op de stoep en de week erop zijn ze nog een keer langs geweest, nu hebben we tot nu toe alleen een kaartje gekregen. :(
    Zo'n enorme ramp vind ik het niet, maar wel opmerkelijk, 1e, 2e of 7e kind, 'tis toch iedere keer weer speciaal? Ieder kind is uniek toch.
    Maar goed... ik zeg altijd; graag of helemaal niet!! ;)

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat vervelend allemaal zeg, je wil je kindje toch aan iedereen laten zien!

Ik ben heel benieuwd hoe dit bij ons gaat lopen, ik ga er nog een beetje vanuit dat de meeste mensen die de vorige keer zijn geweest nu ook weer gewoon komen. Ik zou het echt heel raar vinden als vrienden alleen maar een kaartje sturen en helemaal niet komen kijken.

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    17 valt toch nog mee?
    Bij ons is de eerste geboren, ruim een week geleden en ik heb 11 kaartjes, en heb zelfs al een visiteloze dag gehad en enkele visiteloze avonden.

Maar mijn vrienden zijn wel al allemaal geweest, onze dichtbijstaande familie, alleen zijn vrienden bellen op, feliciteren, vragen hoe het gaat en zeggen dan ik bel van de week voor een afspraak om langs te komen.
    Nu zeg ik dit niet tegen mijn vriend maar heb het idee dat die dus gewoon niet langs gaan komen, of ik snap echt de manier van denken niet.

8. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeeeeeeeeeel herkenbaar!! Wij wonen ook een uurtje rijden bij iedereen vandaan, gaan zonder probleem daarheen. Zelfs voor een paar uurtjes... Nou ik kan op 2 handen tellen hoevaak iemand hier is geweest!!! Ben ook heel benieuwd hoe het gaat als mijn 2e kindje geboren wordt, denk dat ik dan wat ga schrappen want heb er genoeg van. Maja vind dat erg lastig om te zeggen :)

Maar dit was wel een beetje offtopic, sorry maar ben ff blij met een herkenbaar verhaal ;)

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha oh ik vind het prettig om te lezen dat wij niet de enigen zijn :) Het zit mij namelijk soms nog best dwars en vraag me regelmatig af waarom het bij ons nu zo moet gaan.

Inmiddels is onze dochter morgen alweer 6 weken oud en er is niemand geweest de afgelopen periode. Volgend weekend komt die vriendin die al had laten weten dat ze wilde komen (dat vond ik ook netjes, dat ze in ieder geval wat van zich liet horen over op kraamvisite komen). Maar verder vinden onze "vrienden" hun eigen leven duidelijk belangrijker. Mijn nichtje heeft nog enigszins verklaard waarom ze niet zijn gekomen of komen.. geen tijd. Zoooo enorm druk bla bla. Tja ik heb gezegd dat ze zich niet hoeft te verantwoorden, maar dat het wel teleurstellend is. Tijd moet je maken vind ik dan en kom op.. even een paar uurtjes heb je vast wel ergens vrij toch? ;)

Maar ja, aankomende donderdag komen mijn collega's op kraamvisite en dan dus het volgend weekend die vriendin. Ik denk dat we meer dan dit niet hoeven te verwachten :(

Ik ben absoluut niet het type van oog om oog, tand om tand.. maar moet ik dan wel bij diezelfde vrienden de moeite nemen om op kraamvisite te gaan als het bij hun (weer) zover is??

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Zit nu ook verbaasd en ja knikkend mee te lezen....ik vind het vooral rot voor mijn vriend, van al zijn "vrienden" is er 1 stel langs geweest.

Een jaar geleden werd er een kleine geboren en die mensen gaven een kraamfeest, nou dat huis en de tuin stond vol hoor!
    Allemaal "vrienden" die dus alleen komen als er drank en bbq is, en niet voor je gezinnetje, het is wel heel hard voor mijn vriend, maar zo is het dan wel.

Geef een feestje en iedereen is erbij, alleen jammer dat ik weiger mensen te voederen die je dus niet ziet als je gewoon normaal langs kan komen.

11. 4days

4days Niet meer actief

Herkenbaar! Oke qua kaartjes hadden we geen probleem, maar de kraamvisite bleef weg! :) De meesten wilden wat later komen, om ons wat tijd te geven en vanwege de kleine woning waar we toen nog zaten... Maar uiteindelijk kwam,en de meesten dus helemaal niet meer. Van mijn complete familie zijn precies 2 nichtjes gekomen, en geen enkele oom of tante. ;)

12. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Zo herkenbaar, whaha bij de eerste hadden we de eerste week al heel veel bezoek, en nu nog bijna niks iedereen smst,mailt en belt van we komen wel als het wat rustiger is volgende week of de week erop. Nou ja we zullen zien

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Nou, Tara is morgen drie weken, en we hebben er wel flink wat kaartjes bij gekregen, zelfs nu nog, maar de raam versiering heb ik er af gehaald en de beschuit met muisjes zijn wij ook wel zat dus de mensen die nu nog gaan denken ow laat ik eens langs gaan hebben pech en kunnen een koekje krijgen.

En zoals ik al dacht, de mensen die opbelden met ja gefeliciteerd en we bellen nog even voor een afspraak hebben dus niet meer gebeld en zijn ook niet meer langs geweest.

Nu ben ik de 30ste jarig en ja dat vier je, maar heb ik zin om mensen uit te gaan nodigen die tegen die tijd nog niet langs geweest zijn zodat ze twee vliegen in 1 klap kunnen slaan en gratis kunnen happen en drinken en socializen???

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

joh, ik snap je teleurstelling, maar het gaat toch niet om de hoeveelheid zeg. Als ik daar naar moest kijken, zou ik de hele dagen met mijn kin op de enkels lopen. Het gaat om de mensen die het echt menen, die wél aan je/jullie denken. Wat maakt het toch uit hoeveel het er zijn, je hebt een prachtig wonder gekregen en alleen de mensen die er naar om willen kijken zijn het ook werkelijk waard om die blijdschap mee te delen. Die verdienen het ook dat je er blij mee bent en niet dat je ze omdat het er niet zoveel waren, maar aan de kant legt. Als iemand zo met mijn aandacht om zou gaan, zou ik er heel verdrietig en teleurgesteld door raken.

15. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik verwacht hier een beetje hetzelfde verhaal straks... Onze familie woont ver bij ons vandaan. Ik ben gestopt met werken dus collega's heb ik niet meer. Collega's van mijn man zullen dan nog wel komen, denk ik. Nou ja, ik zie het wel.
    Vorige keer hebben we tijdens de kraamweek ook bijna geen bezoek gehad, maar dat komt echt omdat familie/vrienden ver weg wonen. Maar de meeste mensen kwamen weken/maanden later.
    Goed, we zien het wel. Ik zou het idd. niet leuk vinden als ze ook geen kaartje meer sturen! Dan zou ik ook wel verdrietig/pissig zijn!!

16. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ach mijn zoon is nu 14 maanden en ik heb nog mensen die op kraamvisite moeten komen............ en meteen zijn eerste verjaardag erbij!!!

het was bij mij ook echt een wereld van verschil!

bij mijn dochter werd de vloer plat gelopen en bij mijn zoon was het gewoon teleurstellend.... met verjaardagen idem......

maarja ik ben blij dat ze geboren zijn! en ik vier hun verjaardagen met veel plezier... maar toch steekt het afentoe dat de jongste "minder" aandacht krijgt dan de oudste....

17. fafje

fafje Niet meer actief

dat heb ik wel es vaker gelezen en gehoord...dat wanneer je een 2e krijgt...mensen het ineens niet meer beoeind vinden...NOU LEKKER DAN....
    Maarja is het tegenwoordig nog wel "van de kaarten" dan?....ik denk dat vele ook kiezen voor smsjes enz...en hyves en dat soort dingen...

18. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ^Ja idd, mijn hyves staat vol met we komen gauw een keer langs. Tuurlijk......

Deel Deze Pagina