verjaardag: speelgoed krijgen+bewaren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mummy, 29 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi iedereen,

Ik ben voor het eerst op het peuterforum... Ben al wel te vinden geweest op het zwangerschapsforum en helaas ook op de afdeling miskraam :( .

Maar goed, mijn dochter is dinsdag 2 geworden en morgen gaan we het vieren. Ik vroeg me af hoe jullie het doen met het gekregen speelgoed. Ik wil het het liefst allemaal dicht laten, omdat ik het sneu vind als ze na een dagje met allemaal baby's, peuters en kleuters alleen maar nieuw speelgoed heeft dat al kapot is ;) . Zij wil het natuurlijk direct openmaken, maar ook de kindjes die op visite zijn willen er vast graag mee spelen.
    iemand tips of ideeen hoe ik dit in juiste banen kan leiden??

Groetjes Mummy

2. Niet meer actief

Wij doen het altijd zo, we maken een kast vrij bovenop, als dan de visite komt mag hij zijn cadeau uitpakken en dat gaat nadat hij het bewonderd heeft op de kast. We laten dan ook alles nog in de verpakking, alleen het papier is eraf zodat hij heeft kunnen zien wat het is. Omdat het een 'kinderfeest' is, is het bezoek toch vrijwel op tijd weg (ook omdat de meesten zelf kids hebben en die bijtijds in bed willen hebben), dan gaan we alles echt openmaken en mag hij even spelen ermee.

3. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ja ze moet natuurlijk wel kunnen uitpakken dat is het leukste! Ik laat alles op een tafel zetten en dan na de taart mogen ze uitpakken. Dat is dan een speciaal moment voor de jarige, de andere kinderen zijn druk taart aan het eten en drinken dus blijven zitten. De jarige pakt de kado's uit en bekijkt alles uitvoerig en daarna bergen we het op, hij mag wel 1 ding uitkiezen om gelijk mee te spelen. Maar hoeveel kindjes verwacht je eigenlijk dat je denkt dat alles gelijk gesloopt wordt :( Ik doe 1 kindje per jaar, dus 2 jr 2 kindjes enz. Anders wordt het veel te druk. Tenzij er natuurlijk nog oudere kindjes komen uit de familie.

4. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Er komen 2 kindjes van haar leeftijd, eentje van ruim een half jaar, 1 van een jaar en eentje van 3,5 jaar. Merendeel familie. Ik bedoel ook niet dat het kleine vandaaltjes zijn hoor, haha, maar als eentje het openmaakt en laat liggen en nummer 2 ziet het liggen dan gebeurt het nog wel eens dat dingen kapot gaan. Normaal gesproken hoort het erbij en vind ik dat niet zo erg, maar voor nu vind ik het sneu als ze er zelf niet eens mee heeft gespeeld.

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Daarom maak ik dat moment ook voor de jarige, de rest moet braaf blijven zitten met een stukkie taart ;)

6. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    En Mummy, hoe is de verjaardag van je meisje gegaan? heeft ze veel plezier gehad en mooie kadoos gekregen? en is het je gelukt om alles heel te houden??

7. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Dank voor de reacties...

De verjaardag was erg leuk, heb de cadeau's dicht gelaten die gevoelig zijn (zoals boekjes en puzzels enzo) en bijvoorbeeld een poppen maxi cosi (waar niet zoveel mee kan gebeuren) meteen laten gebruiken. De kinderen pakten het goed op dat alles dicht moest blijven en speelden met de andere dingen.
    mijn dochter heeft wel op een gegeven moment aan tafel gezeten en bij alles gezegd dat ze dat had gekregen en dat het 'jeuk' (leuk) was!

Echt een leuke dag gehad en alles is goed gegaan met de cadeau's.

Mijn kleine meissie wordt zo groot!

Deel Deze Pagina