Goeiemorgen Dames!! Ik ben net ongi geworden. Ik zag wat in mijn slipje. Ik denk wat is dat.. een hele lichte streep rood. Dus ik naar de wc... ja hoor ongi. Een cyclus van 53 dagen!!! pfff. Zo te zien aan mijn banner moet ik wel heeeeeel lang wachten tot een ei (als ik die dan nog heb met zo'n cyclus) Bas is nog steeds ziek. Gisteren heeft hij ook over moeten geven. Hij wil ook niet veel drinken en vanmorgen heeft hij nog helemaal niks op. HIj ligt nu te slapen, maar als hij wakker is probeer ik nog wel wat te geven, als hij niet wil moet ik toch maar de HA bellen, want hij heeft ook een beetje last van diarree. (sorry dat ik verder op niemand reageer, maar heb het te druk met Bas om alles terug te lezen) X Linda
Linda: Nou toch nog ongi!! En beterschap met Bas!! K'tje: Is een heel verhaal, maar Jildou had hartritemstoornissen toen. Het wpw-syndroom heet het. Na 4 weken zijn we weer thuis gekomen met medicatie en heeft ze het eigenlijk altijd heel goed gedaan en nooit weer 1 gehad. Vanaf 7 sept is ze nu medicijnvrij en ook ritmestoornisvrij! Nu heeft ze nog een open ductus botalli (een bloedvat in het hart die niet gesloten is na de geboorte) en als die in april niet dicht is, dan wordt die dicht gemaakt. maar goed daar heeft ze verder geen hinder van en kan ze even goed 85 mee worden. Alleen de kans op een hartontsteking is groter dan de risico's van een catheterisatie via de lies om het dicht te maken. Dus vandaar dat ze het dan graag dicht willen maken. Maar nu is ze gewoon een lekker kind van 14,5 maand !!
Sam8: oe, wat een pittig verhaal over je dochter. Lekker dat ze er nu geen last van heeft! Linda2: dus toch eindelijk ongesteld. Misschien wel prettig, weet je weer ff 'waar je aan toe bent voor dit moment'. Nu hopen dat de volgende niet zo lang gaat duren! En nogmaals beterschap met Bas, blijft zielig zo'n klein ziek kindje. Ktje: frustratie is nooit goed, dus knap dat jullie het ff rustig(er) aan gaan doen. Al kan ik me goed voorstellen dat het niet makkelijk is. Lad: zal voor je duimen! Hoop dat je positief gaat testen; en er veel mogen volgen! Hier: flink balen!!! Hubbie heeft last van zijn 'gereedschap' en nu lijkt klussen in de komende dagen onmogelijk En uitgaande van het gemiddelde van mijn cuclussen is dat juist de vruchtbare periode. Voorafgaand wel kunnen klussen en wellicht het weekend ook wel weer, dus een hele kleine kans is er... want het kan vast niet precies zo zijn dat ik nu een gemiddelde cyclus heb.... maar toch!! Ach ja, het zou ook misschien wel te mooi zijn om in de 1e ronde zwanger te raken. Maar ik zou zo graag in september uitgerekend zijn (ik ben van mei, onze zoon van juli en mijn man van nov., dus dan komt de baby er nog precies weer tussen in.... tsja )
Amle, dat was de verkorte versie hoor !! Dat we haar bij de dood weg hebben gehaald staat er nu niet eens in !! Wat balen dat je man daar last van heeft. Hoe kan dat dan?? Zomaar?? !!
Sam, ik las dat je de 1e echo hebt gehad. Super is dat he? En ook zo onrealistisch. Zeker als je je verder helemaal goed voelt. Tegen de tijd dat ik mijn echo had, was ik doodmoe, dus ik wist wel dat er een minimensje in mijn buik zat. Maar het gezicht van vriendlief op dat moment. Voor werd het toen pas echt. Voor de dames die binnenkort mogen testen en zich raar voelen: cool! Spannend! Ik hoop voor jullie! Last van het gereedschap Amle? Hier een man die erg verkouden is op het moment en erg moe is. Ik hoop dus dat het deze week nog wat wordt en zo niet, dan gaan we vrolijk door naar de volgende ronde. Overigens nog geen tekenen van een naderende eisprong, dus er is in principe nog niets aan de hand. Ik had gisteren een geplande stroomstoring, dus de hele ochtend geen internet. Ze hadden werkzaamheden aan ons stroomnet. Toen dat eenmaal voorbij was, moest ik naar mijn werk dus geen tijd om op ZWP te kijken. Maandag ook niet zo veel uitgespookt. Yelena kan nu ook trappen lopen! Op handjes en knietjes en ze is watervlug. Ze kan helemaal naar boven! Dus het is steeds meer oppassen geblazen hier. Gisteren was ze iets te enthousiast en viel ze voorover tegen een stoel aan. Bloedneus maar mama was aan het werk dus kon niet troosten. Ik baal altijd van dat soort berichten. Zo net was ze weer boos omdat ze onder de tafel door wilde lopen. Maar ze is te groot en dat snapt ze niet. Mama lachen Moet je je eens inbeelden: een dreumes die het opneemt tegen een tafel van 2.50m lang. Ik ga maar eens kerstkaartjes halen zo en een voorraad luiers. Misschien kom ik vandaag nog ff langs! Fijne dag allemaal en laterrr!
@Linda ahhh ongi...bah he?! Mar nu weet je weer waar je aan toe bent is ok weer iets... @Linda26 ik heb ook niks gemerkt of ik een ei heb gehad dus het is weer spannend!!! Ben er wel een heel stuk minder mee bezig vindt ik zelf...fijner zo hoor!!! @Amle, ah dat is balen net in de periode he, ik weet hoe je je voelt!!! @Melocollie hahaha zo eentje hebben wij ook hier, ze klimt de hele dag overal op maar lopen ho maar!!! Ze dekt dat ze een hele boel al kan maar eigenlijk nog niet, heerlijk zo`n ondernemend meisje!! @Lad spannend!!!! Duim heel hard voor je!!! Ik heb niet zoveel bijzonders te melden, tenminste mijn dochter heeft totaal geen last gehad van de spuit! Maar had ik ook niet verwacht...tja nu is het weer fwachten geblazen en kijken of er volgende week wat dames bijkomen bij de zwangeren!!
Sam8: dat lijkt me dan erg zwaar geweest voor jullie. Extra fijn dat ze nu gewoon zo'n lekker vrolijke meid is! Mijn man heeft daar helaas wel veel vaker last van (gehad). Het komt door een vernauwde voorhuid. Hij overweegt nu dan ook serieus om te laten besnijden .... Hoop dat hij toch desondanks vanavond nog ff wil... het is dé dag (bij gemiddelde cyclus). We zullen zien! 31 december is de NOD, gooi er dan ook gelijk een test tegenaan als ik niet ongi ben. Heb toch geen geduld en bij mijn vorige zwangerschap teste ik ook paar dagen voor de NOD al positief. Cindy: fijn dat je dochter geen last heeft van de prik. Wij moeten vrijdag voor de 2e! Melancollie: sneu is dat hé, als je bericht krijgt dat je kindje iets heeft en je bent er zelf niet. Gelukkig is dat vaak ons gevoel en niet van de kinderen zelf....
Oke ja dat lijkt me behoorlijk pijnlijk!! Zou ik als ik hem was doen!! Amle: Ja hebben we ook, maar ik zei gister tegen manlief: Daar had ik het met een collega over, de hele zwangerschap heb ik een soort voorgevoel gehad van ik weet niet, moet nog zien of we echt een kind krijgen, niet zo zeer dat ik het niet besefte, maar een apart voorgevoel. Onbewust denk ik dat het toen al wat in mijn voorgevoel heeft gezeten. Nu heb ik namelijk een heel ander gevoel. Toen gooide ik het op de eerste keer en een mk ervoor gehad, maar achteraf denk ik daar anders over. Cindy.. Wat bedoel je met en?? de echo? Was geweldig .. Ben 4 dagen vooruit gezet !! Verder alles dik in orde.
Toch al een soort moedersinstinct gehad. Fijn dat je nu een ander gevoel hebt; beter neem ik dan aan Willen jullie ook weten wat het is?
Hoi dames, Lees wel steeds mee maar heb verder weinig nieuws. De ovutesten hebben niets duidelijks laten zien en we zitten op dag 16. Klussen gewoon om de dag voor zo ver dat gaat want ook mijn man heeft last van zijn 'gereedschap'. Heeft ook met de voorhuid te maken, een klein scheurtje elke keer als we te fanatiek zijn!! ha ha. Het heelt wel weer maar toch een beetje vervelend voor ons maar helemaal voor hem. Mmm...nou ja heb ook al iets gezegd over besnijden maar krijg een man maar eens naar de huisarts... Fleur (2 1/2) had gister haar tweede griepprik en was vannacht aan het overgeven met hoge koorts. Ik had het niet verwacht aangezien ze op de eerste prik niet gereageerd heeft dus...nou ja, nu gaat het beter en zijn we bezig met de kerstboom en gaan we vanavond kerstkaarten schrijven denk ik....en kijken of het nog een keer gaat lukken voor de zekerheid Doehoeg!
Oh en ik had nog een vraagje, ik heb nu elke maand last van een soort migraineachtige hoofdpijn en denk dat dat dus rondom de eisprong is en daarmee te maken hebt. Zo'n hele erge hoofdpijn die 2 dagen duurt en waarbij je misselijk kan zijn. Herkent iemand dit en is dat dan voor of na de eisprong bij jullie? Heb normaal echt nooit hoofdpijn. Groetjes, C
@Sam: Dat is behoorlijk heftig allemaal... Hopelijk gaat het dan toch vanzelf dicht nog voor april...Is een heerlijke leeftijd nu, onze meisjes schelen niet veel... papa heeft haar weer wat nieuws geleerd ze zegt nu de hele dag Heyy Beeeeeby!!! @Charlie: Hier zelf ook veel last van migraine, maar dan voor de ongi... heeft bij mij te maken met de hormonen dus zou goed kunnen bij jou ook, alleen bij jou dan rond de eisprong...denk alleen moeilijk te zeggen of dit ervoor of erna is...vervelend he, heb gelukkig zelf wel goeie medicatie hiervoor...
Hmm Charlie, hoop niet dat jildou er echt last van krijgt Die heeft m vanmiddag net gehad! AMle: Ja heb nu een beter gevoel. Heel fijn gevoel eigenlijk !! We willen weer niet weten wat het wordt, flauw he?? Haha heey beeby . JIldou zegt niet zoveel verstaanbaars, al wordt het wel steeds meer!!
Charlie, ik heb ook bijna elke maand een keer migraine. Het is ongeveer een week voor de eisprong bij mij. Tis erg vervelend, ik moet dan echt op bed gaan liggen zonder licht en geluid en hopen dat het snel over is...
Goedemorgen dames!!!! Nog 9 dagen....maar het is anders deze keer, ik ben er niet zoveel mee bezig en denk ook niet van alles te voelen. Heb een soort van rust in mijn lijf.....is in ieder geval een stuk fijner dan er 2 weken lang mee bezig zijn en dan neg testen!!! Over die hoofdpijn, de eerste ongi had ik hier heel erg last van...nu ben ik volgens mij misselijk rond mijn ei. Dit had ik voorheen nooit. Bijzonder dat je lichaam zo anders is zonder pil, wat de pil eigenlijk dus met je lichaam doet?!
Dat klinkt vrij heftig. Niet leuk. Neem je dat dan wel mee zeg maar om te bepalen wanneer je eisprong is? Hier komt ie wel dichterbij. Ik denk dat ik dus na minder dan 28 dagen mijn NOD heb. Misschien 1 of 2 dagen eerder. Dus vanaf begint het serieus klussen. Lekker romantisch vroeg onder de wol kruipen met dit mooie maar koude winterweer. Ja, zie het helemaal zitten hoor. Nou ik ga zo even naar buiten met mijn meisje. Die heeft nog nooit sneeuw gezien!
Wij gaan voor een tweede Linda2- 25 jaar- zoon 26-12-2008 ronde 2 - Nod 30 november Lad dochter 15-10-2007 ronde 2 nod rond 15 december Emily - 28 jaar - zoon ..-04-2008 - Ronde 2 - NOD 18 december Eeva - 35+ - zoon april 09 ronde 1 Nod 19 december Ingie - 31 jaar - Zoon 18-05-2007 - Ronde 2- Nod 20 december ktje-29 jaar -dochter 29-9-2008- ronde 1- Nod 24 december Femke32-34 jaar- dochter 6-8-2008- ronde-4- Nod 24 december Cindy24 - 26 jaar- dochter 30-09-08- ronde 2 - Nod 26 december Charlie007- 36 jaar- dochter 1-7-2007-ronde 1 -Nod 27 december Amle - 26 jaar - zoon 18-07-2007 - ronde 1 - Nod 31 december Linda26-28 jaar- zoon 10-11-2008-ronde 2-Nod ongeveer 27 december Melloncollie - 24 jaar - dochter 02-10-2008 - Ronde 1 -NOD 3 januari Jollie78 - 31 jaar- zoon 20-02-2009-ronde 2-Nod 12 januari Nataly- zoon 26-12-2008- ronde 2 (iui)-Nod.... Mamavanbrandon- 21 jaar - zoon 15-10-2008- ronde Brenda1978- zoon 25-12-2004 -ronde 2 Grace20- 22 jaar-dochter 22-7-2008- ronde 3 (nog altijd niet ongi) Lindangel- 29 jaar - Zoon 09-12-2008 - Ronde ? Zwanger Manny211- 25jaar zoon 6-11-2007- ronde 1 ZWANGERRR!! Sam8- 24 jaar- dochter 4-10-2008 ronde 2 ZWANGERRRR!!! Paticia-30 jaar- dochter 16-02-2008 ronde 3 ZWANGERRRR!! Loutje83-26 jaar- zoon 20-08-2008- ronde 1ZWANGER!!!!
Wij gaan voor een tweede Linda2- 25 jaar- zoon 26-12-2008 ronde 2 - Nod 30 november Lad dochter 15-10-2007 ronde 2 nod rond 15 december Emily - 28 jaar - zoon ..-04-2008 - Ronde 2 - NOD 18 december Ingie - 31 jaar - Zoon 18-05-2007 - Ronde 2- Nod 20 december ktje-29 jaar -dochter 29-9-2008- ronde 1- Nod 24 december Femke32-34 jaar- dochter 6-8-2008- ronde-4- Nod 24 december Cindy24 - 26 jaar- dochter 30-09-08- ronde 2 - Nod 26 december Charlie007- 36 jaar- dochter 1-7-2007-ronde 1 -Nod 27 december Amle - 26 jaar - zoon 18-07-2007 - ronde 1 - Nod 31 december Linda26-28 jaar- zoon 10-11-2008-ronde 2- Nod ongeveer 27 december Melloncollie - 24 jaar - dochter 02-10-2008 - Ronde 1 - NOD 3 januari Jollie78 - 31 jaar- zoon 20-02-2009-ronde 2- Nod 12 januari Nataly- zoon 26-12-2008- ronde 2 (iui)- Nod ? Mamavanbrandon- 21 jaar - zoon 15-10-2008- ronde - Nod ? Brenda1978- zoon 25-12-2004 -ronde 2 - Nod ? Grace20- 22 jaar-dochter 22-7-2008- ronde 3 - Nod ? Lindangel- 29 jaar - Zoon 09-12-2008 - Ronde - Nod ? Eeva - 35+ - zoon april 09 ronde 1 Nod ? Zwanger Manny211- 25jaar zoon 6-11-2007- ronde 1 ZWANGERRR!! Sam8- 24 jaar- dochter 4-10-2008 ronde 2 ZWANGERRRR!!! Paticia-30 jaar- dochter 16-02-2008 ronde 3 ZWANGERRRR!! Loutje83-26 jaar- zoon 20-08-2008- ronde 1ZWANGER!!!!