@cindy: maakt niet uit, op een gegeven moment weet je ook niet meer wie hier wel en niet allemaal nog zijn, want ik zag ook al wel een heel lang lijstje, met namen die hier volgens mij a lniet meer kwamen, dus wel eens goed dat het lijstje opgeschoond werd.. @charlie007: heb je al enige symptonen? ik nog niets, behalve dan de sterke geur die ik overal ruik, ik doe voorlopig nog geen test, ik wacht minstens nog een weekje en als ik dan nog niet ongi ben, doe ik een test, omdat in onze eerste zwangerschap ook wel eens een cyclus van 41 dagen had en dan ben ik gelijk een stukje langer zwanger. Voor jou succes dan met testen, ben heel benieuwd, hoop het voor je!
Manon: welkom! Charlie: spannend!! Wanneer wil je gaan testen?? Ik denk dat wij het bij 2 kids houden. Of misschien later ook nog eens een nakomertje, maar dat zien we dan wel. Nu eerst deze zwangerschap maar eens goed doorkomen We hebben het dit weekend aan onze ouders/broers/zussen verteld. Iedereen weer helemaal enthousiast en hadden het zo snel nog niet zien aankomen; extra leuk dus. Tevens zijn enkele vrienden al op de hoogte; meer per ongeluk. Want 2 goede vriendinnen van mij zijn ook net zwanger van de 2e! Erg leuk dus.
Hoi dames, @Emily, ik voel niet zo veel deze maand maar ben wel opvallend moe en dat is raar want ik sport 2 keer per week en denk dat ik me daardoor juist wat energieker hoor te voelen! Ik heb verder weinig ongikrampjes of zo en ook dat is vreemd wat dat heb ik normaal wel vrij duidelijk. Wel af en toe hoofdpijn...Borsten iets gevoelig maar niet zoals bij de eerste zwangerschap. Ik ben wel heel kalm deze maand en ergens voelt het momenteel als een soort stilte voor de storm, alsof er iets gaat gebeuren of zo. Normaal ben ik voor mijn ongesteldheid altijd heel onrustig en meer gespannen door de hormonen en als ik het dan krijg dan valt er wat van me af. Maar goed ik kan niets met zekerheid zeggen. Het enige wat zo is is dat ik precies weet wanneer mijn ei is geweest (getempt) en daarom ook precies weet dat ik uiterlijk donderdag mijn NOD heb. Dus het kan niet zijn dat mijn cyclus opeen lang is deze maand waardoor ik nu geen tekenen van ongesteldheid heb. Nou ja we wachten af. @Amle, leuk dat je het hebt verteld aan iedereen. Spannend altijd om te zien hoe iedereen reageert. Maar ik vind het wel vroeg om het al te vertellen hoor! Of zie ik dat verkeerd? Mijn nichtje zei ook: tja het kan altijd mis gaan, ook na 12 weken, en dat is ook wel waar maar toch. Denk dat ik het de ouders met 8 weken zou vertellen, na de eerste echo en dan de rest een paar weken later. Ik ga denk ik woensdagochtend testen. Een dag voor mijn NOD. AHHHHHHH...zul je net zien, wordt ik opeens dinsdag te vroeg enorm ongesteld....net als op eerste kerstdag....sjonge wat was ik teleurgesteld... Groetjes, Charlie
Bij onze 1e zwangerschap hebben we het de familie ook gelijk verteld. Mocht het toch misgaan, wil je dat toch ook met hen kunnen delen. En inderdaad ook met het idee dat het ook na de 12 weken nog mis kan gaan. De vrienden die het nu al weten is dus ook meer per ongeluk gegaan. Dat hadden we nog ff stil willen houden, maar aan mijn gezichtsuitdrukking was blijkbaar veel af te lezen
Waarom te vroeg geweest met vertellen? Wij hebben het de dag erna gelijk verteld aan oma`s en opa`s en ooms en tantes. Idd wat zeg je dan als het mis is gegaan, ik was uhh zwanger? Kijk bij de eerste kan ik me er nog iets bij voorstellen maar nu zijn wij niet meer zo onzeker en hebben wij het gewoon verteld. Ik vindt het eigenlijk wel raar dat je dan wacht tot na de echo, waarom zou er iest niet goed zijn? Kan natuurlijk wel maar ik ga er toch vanuit dat alles goedzit, alhoewel je natuurlijk die stomme onzekerheid wel hebt... Spannend Charlie ik ben eens benieuwd!!!
Leuk he Amle het vertellen!!!! Vrienden weten het nog niet daar wachten wij wel nog even mee maar de familie wist het dus gelijk...maar ze hadden het wel al zien aankomen want ik heb er nooit een geheim van gemaakt meerdere kindjes te willen!!
Hier wisten ze ook wel dat we graag een 2e kindje wilden, maar aangezien mijn man dus pas 1 december thuis is gekomen (na ruim 4 maanden curacao) en het dus in 1x raak is, dat hadden ze niet verwacht. De vrienden die het weten houden het verder nog stil. We willen met de rest ook graag wachten tot een week of 8 ofzo.... Vraagje: wanneer hebben jullie de vk gebeld? Ik vind het nog zo vroeg? En wanneer krijg je dan de 1e echo? ik meende altijd pas bij 12 weken... Bij mijn 1e zwangerschap wist ik niet hoever ik was en mocht dus snel voor een echo (7w1d). Maar hoe het 'normaal gesproken' gaat weet ik dus eigenlijk niet...
Oh ja dat klopt bij jou...mooi hoor meid gelijk raak!!! Nou ik heb bij 6 weken gebeld want ze willen een afspraak maken rond de 8 weken en daarna rond 10-12 weken een echo!!
Ja dat met het wel of niet vertellen moet ieder voor zich weten denk ik. Ik zou juist meer onzeker zijn met een tweede zwangerschap maar dat komt omdat bijna al onze vrienden om ons heen wel dingen hebben meegemaakt het laatste jaar waarvan een vriendin het met 17 weken verloor. Dan realiseer je je gewoon even dat al die celdelingen enzo wel even helemaal goed moeten gaan die eerste weken. Maar misschien komt het bij mij toch door mijn leeftijd dan. Weet wel dat ik niet oud ben maar wel even 11 jaar ouder dan 26 en dat kan best schelen en heb je toch iets meer kans op dingen die niet helemaal goed gaan. Nou we zullen zien...het moet eerst nog maar raak zijn hier dus...wordt nu verkouden...bah heb ik helemaal geen zin in. Welterusten meiden! Mijn eerste echo was toen met 7 weken zoiets en toen weer met 12 weken. Spannend hoor voor jullie. Zie je echt zo'n boontje met een kloppend hartje!! om van te toch?? Ik weet nog dat ik zei: kijk het hoofdje....lekker naief (wist ook wel dat het niet meteen een hoofdje heeft)!! Werd meteen uitgelachen, maar het leek erop omdat ze het zo uitvergroot had op het scherm!! Zo ik ga nu naar bed.... Groetjes, Charlie
Bedankt allemaal en gefeliciteerd dames, bij wie het al gelukt is! Voelt het bij jullie een beetje hetzelfde als bij de 1e of totaal anders?
Ik was vanmorgen ineens gigantisch misselijk. Ik had echt braakneigingen (sorry) Ik vermoed dat ik op 4 jan/5 jan mijn ei heb gehad (steken en buikpijn) dan zou ik morgen kunnen testen. Ik vind het wel spannend worden hoor. Gisteren was ik de hele dag moe en had ik het koud (een beetje een griepgevoel) Ook is mijn onderbuik opgezet, zelfs mijn man ziet het. Vorige week dinsdag had ik de hele dag en vooral 's avonds een zwaar gevoel in mijn onderbuik, net of dat er een steen op lag (innestelling???) Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen ook erg goed kan ruiken en dat is soms niet altijd prettig. Bijv de pap van Bas BAH BAH. Echt vies. Dat had ik eerder niet hoor. Ook heb ik de afgelopen dagen soms wat lichte ongi krampjes. Maar na 10 min is dat weer weg. Ik heb afgelopen donderdag al een testje gewaagd, helaas negatief, maar ja natuurlijk ook veel te vroeg als ik van mijn ei van 4/5 jan uit ga. X Linda
Linda ik zou je adviseren om dan te testen met de kruitvat 2 voor 5 euro. Die zijn erg nauwkeurig en bij mij al 3 dagen voor NOD licht positief Spannend hoor!
Goede morgen meiden. Jesse heef goed geslapen maar ik niet pff wat ben ik vaak wakker geweest..... Jesse is nu bij zijn gastouder zodat ik vandaag even bij kan tanken. Dadelijk eerst MvM om 10:30 en daarna lekker nog even terug naar bed denk ik
@Charlie ja mischien wel iets onzekerder omdat je denkt van alles te moeten voelen, snap je? Daarbij hebben wij het alleen vertelt aan familie, vrienden wachten wij ook nog even mee.. @Linda spannend ik zou idd even met de kruidvat gaan testen!!! @Manon F nou ik ben al meer misselijk, voor de rest gaat het nog wel maar kan nog komen he?!