Na laatste voeding niet slapen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pioen, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hallo!

Nina wil na haar laatste voeding (ongeveer 22.30 uur) niet slapen, houdt dan een sterke zuigbehoefte en wil alleen maar een speen. Maar aangezien deze steeds uit haar mond valt zet ze het steeds op een krijsen:p
    Ze drinkt 's avonds ongeveer 70 tot 90 cc, dit moet toch voldoende zijn...
    We hebben haar al in bad gedaan voor het slapen gaan, onder de douche, gewoon laten huilen, wat uitloopt op krijsen.. Oppakken heeft even effect.. De speen lijkt alleen maar goed te helpen.
    Wie heeft er tips?

2. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Misschien is het een tip om haar op je armen in slaap te wiegen en dan in bedje te leggen? Dit hielp hier erg goed. Nu gaat hij zelf slapen zonder problemen.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

tijdens de laatste voeding de ruimte donker houden, liefst in de ruimte waar ze slaapt voeden, niet tegen haar praten en na het boertje gelijk weer terug leggen. dat is wat hier werkt ;)

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lijkt er op dat ze toch nog wat honger heeft. Dat was hier het geval als hij zuigbehoefte had maar niet zijn speen in zijn mond hielt. Ik zou de laatste fles iets meer geven. Hier was het echt dat hij niet sliep als hij honger had. Gaven dan wel eens 20cc extra en meneer sliep als een roosje. Ik zou dus uitproberen om bijvoorbeeld morgenavond wat meer te geven.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Buiten het feit dat het misschien nog een klein beetje honger zou kunnen zijn denk ik dat je misschien teveel verwacht met drie weken. Wij zitten hier op zes weken bijna en nu pas gaat het inslapen 's avonds ietsje beter. Ze is nog zo klein, en heeft gewoon nog niet zo goed door hoe het moet. Als je het mij vraagt komt dat vanzelf. Ze hebben nu nog zoveel behoefte aan bij je zijn en getroost worden. Ik heb nog steeds wel eens nachten waarin ze (hetzij door krampjes, hetzij door gewoon bij me willen zijn) meer op mijn borst slaapt dan in haar wiegje. Komt steeds minder voor en daaraan denk ik te zien dat het er toch wel een beetje bij hoort...

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips meiden! Gisteravond is ze bijna meteen in slaap gevallen, ik heb haar 10 cc meer gegeven maar dat ging er niet van harte in dus daar ben ik gauw mee opgehouden.
    Toen meteen in haar bedje gelegd en ze vroeg nog 2 keer om haar speen en is toen in slaap gevallen. Vannacht kwam ze netjes om de 3 uur, dronk de eerste keer maar 40 cc en de 2e keer 90.
    Ik weet dat ik niet teveel mag verwachten en dat doe ik ook zeker niet, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom;)

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hihi, touwtje of plakband om/op de speen? :D

Nee hoor, ik denk inderdaad ietsje meer voeding en wat ik ook wel eens deed is de kleine op mijn arm en dan speentje vast houden totdat de ergste zuigbehoefte weg is. Dan werd ze rustig en kon ze heerlijk slapen.

Succes!

8. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Haha ja een elastiekje om dr oren knuppen:D
    Ik ben benieuwd hoe t vanavond gaat, ik ga gewoon proberen of ze wat meer wil drinken. Vanmiddag had ze het ook, heeft ze ongeveer 90 op, valt ze als een blok in slaap met de fles nog in dr mond, en wakker krijgen ho maar:p
    Dus als ze dan eenmaal in dr bedje ligt word ze wakker, wil geen drinken meer maar wel zuigbehoefte. We zullen zien hoe t vanavond gaat...;)

9. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    ik heb dit precies hetzelfde..
    Mijn dochter is nu 9 weken, maar het probleem is er nogsteeds.
    Ze drinkt ten eerste nooit meer dan er inzit. ik krijg het laatste beetje uit de fles er ook met moeite in laat staan dat ik extra ga geven..
    Ik zette savonds de wieg naast ons bed, en stapte dr zeker 20 keer uit voor de speen, voordat ze ging slapen.
    Nu gaat het iets beter, maar voordat ik slaap moet ik hem er nog regelmatig instoppen hoor..
    Nu gaan we ook wat later naar bed omdat vakantie is, ik zet de bak van de wandelwagen in de kamer, dus tegen de tijd dat wij zelf naar bed gaan slaapt ze dan meestal.

grt

Deel Deze Pagina